Art. 48. 1. Operator i przewoźnik jest obowiązany przekazywać organizatorowi,
w terminie do dnia 31 marca każdego roku, informację o liczbie i sposobie załatwienia
skarg i reklamacji składanych przez pasażerów w związku z realizacją usług
w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz informację o liczbie i wysokości
przyznanych odszkodowań.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, jest wykorzystywana przy ocenie
i kontroli realizacji usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
3. Niezależnie od uprawnień wynikających z przepisów ustawy z dnia
15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe oraz ustawy z dnia 18 września 2001 r. –
Kodeks morski, pasażerom przysługuje prawo składania bezpośrednio do właściwego
organizatora skarg i reklamacji w związku z realizacją przewozów przez operatora.

Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym art. 48

Poprzedni

Art. 47. W regulaminie przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 9, określa się w szczególności warunki obsługi podróżnych, warunki odprawy oraz przewozu o...

Nastepny

Art. 49. 1. Organizator, o którym mowa odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1–5, w zakresie swojej właściwości, przekazuje, w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, właściwemu marszałkowi województwa...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym
  • Wejscie w życie 1 marca 2011
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 09 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka