Art. 50. 1. Finansowanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej
może polegać w szczególności na:
1) pobieraniu przez operatora lub organizatora opłat w związku z realizacją usług
świadczonych w zakresie publicznego transportu zbiorowego, lub
2) przekazaniu operatorowi rekompensaty z tytułu:
a) utraconych przychodów w związku ze stosowaniem ustawowych
uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym, lub
b) utraconych przychodów w związku ze stosowaniem uprawnień do
ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym
ustanowionych na obszarze właściwości danego organizatora, o ile zostały
ustanowione, lub
c) poniesionych kosztów w związku ze świadczeniem przez operatora usług
w zakresie publicznego transportu zbiorowego, lub
3) udostępnianiu operatorowi przez organizatora środków transportu na realizację
przewozów w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
2. W przypadku operatora wybranego w trybie, o którym mowa w art. 19 ust. 1
pkt 2, przekazanie rekompensaty z tytułu poniesionych kosztów w związku ze
świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego nie może
prowadzić do odzyskania całości poniesionych kosztów.
3. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do operatora wybranego w trybie,
o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 3, jeżeli umowa o świadczenie usług publicznych
przyjmie formę koncesji na usługi.
4. W przypadku operatora wybranego w trybie, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2:
1) pobieranie opłat, o których mowa w ust. 1 pkt 1, stanowi prawo do korzystania z usługi,
2) udostępnianie środków transportu, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, oraz
przekazanie rekompensaty stanowi płatność zamawiającego
– w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji
na roboty budowlane lub usługi.

Art. 50a. 1. Rada gminy może ustalać ceny za usługi przewozowe w publicznym
transporcie zbiorowym w zakresie zadania o charakterze użyteczności publicznej
w gminnych przewozach pasażerskich. W mieście stołecznym Warszawie
uprawnienia te przysługują Radzie Warszawy.
2. Rada powiatu może ustalać ceny za usługi przewozowe w publicznym
transporcie zbiorowym w zakresie zadania o charakterze użyteczności publicznej
w powiatowych przewozach pasażerskich.
3. Sejmik województwa może ustalać ceny za usługi przewozowe w publicznym
transporcie zbiorowym w zakresie zadania o charakterze użyteczności publicznej
w wojewódzkich przewozach pasażerskich.

Art. 50b. Ceny, o których mowa w art. 50a, mają charakter cen maksymalnych.

Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym art. 50

Poprzedni

Art. 49. 1. Organizator, o którym mowa odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1–5, w zakresie swojej właściwości, przekazuje, w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, właściwemu marszałkowi województwa...

Nastepny

Art. 51. 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności: 1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem; 2) środki z bud...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym
  • Wejscie w życie 1 marca 2011
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 09 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka