Art. 36. 1. Prasa może zamieszczać odpłatne ogłoszenia i reklamy.
2. Ogłoszenia i reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem lub zasadami
współżycia społecznego.
3. Ogłoszenia i reklamy muszą być oznaczone w sposób niebudzący
wątpliwości, iż nie stanowią one materiału redakcyjnego.
4. Wydawca i redaktor mają prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i
reklamy, jeżeli ich treść lub forma jest sprzeczna z linią programową bądź
charakterem publikacji.
5. Na żądanie organów upoważnionych do tego na podstawie odrębnych
przepisów wydawca lub redaktor są obowiązani do ujawnienia posiadanych nazw i
adresów przedsiębiorców lub osób fizycznych, zamieszczających odpłatne
ogłoszenia lub reklamy w sprawach działalności gospodarczej. W tym wypadku art.
15 ust. 1 i 2 nie stosuje się.
Art. 35. 1. Redaktor naczelny dziennika jest obowiązany opublikować odpłatnie we wskazanym lub uzgodnionym terminie: 1) prawomocny wyrok sądu lub inne orzeczenie zawierające klauzulę o opublikowani...
Art. 37. Do odpowiedzialności za naruszenie prawa spowodowane opublikowaniem materiału prasowego stosuje się zasady ogólne, chyba że ustawa stanowi inaczej. Art. 37a. W razie skazania za przestęp...
Powiązania
Powiązane orzeczenia (1) I ACa 926/16 Wyrok SA w Białymstoku z 18 maja 2017 r. w sprawie o zapłatę.Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców