Art. 36. 1. Prasa może zamieszczać odpłatne ogłoszenia i reklamy.
2. Ogłoszenia i reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem lub zasadami
współżycia społecznego.
3. Ogłoszenia i reklamy muszą być oznaczone w sposób niebudzący
wątpliwości, iż nie stanowią one materiału redakcyjnego.
4. Wydawca i redaktor mają prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i
reklamy, jeżeli ich treść lub forma jest sprzeczna z linią programową bądź
charakterem publikacji.
5. Na żądanie organów upoważnionych do tego na podstawie odrębnych
przepisów wydawca lub redaktor są obowiązani do ujawnienia posiadanych nazw i
adresów przedsiębiorców lub osób fizycznych, zamieszczających odpłatne
ogłoszenia lub reklamy w sprawach działalności gospodarczej. W tym wypadku art.
15 ust. 1 i 2 nie stosuje się.

Prawo prasowe art. 36

Poprzedni

Art. 35. 1. Redaktor naczelny dziennika jest obowiązany opublikować odpłatnie we wskazanym lub uzgodnionym terminie: 1) prawomocny wyrok sądu lub inne orzeczenie zawierające klauzulę o opublikowani...

Nastepny

Art. 37. Do odpowiedzialności za naruszenie prawa spowodowane opublikowaniem materiału prasowego stosuje się zasady ogólne, chyba że ustawa stanowi inaczej. Art. 37a. W razie skazania za przestęp...

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe
  • Wejscie w życie 1 lipca 1984
  • Ost. zmiana ustawy 31 sierpnia 2018
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 20 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka