Art. 20. 1. Wydawanie dziennika lub czasopisma wymaga rejestracji w sądzie
okręgowym właściwym miejscowo dla siedziby wydawcy, zwanym dalej
„organem rejestracyjnym”. Do postępowania w tych sprawach stosuje się przepisy
Kodeksu postępowania cywilnego o postępowaniu nieprocesowym, ze zmianami
wynikającymi z niniejszej ustawy.
2. Wniosek o rejestrację, o której mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) tytuł dziennika lub czasopisma oraz siedzibę i dokładny adres redakcji;
2) dane osobowe redaktora naczelnego;
3) określenie wydawcy, jego siedzibę i dokładny adres;
4) częstotliwość ukazywania się dziennika lub czasopisma.
3. Postanowienia zarządzające wpis do rejestru sąd uzasadnia tylko na
wniosek.
4. Wydawanie dziennika lub czasopisma można rozpocząć, jeżeli organ
rejestracyjny nie rozstrzygnął wniosku o rejestrację w ciągu 30 dni od jego
zgłoszenia.
5. O zmianie danych, o których mowa w ust. 2, należy zawiadomić
niezwłocznie organ rejestracyjny.

Prawo prasowe art. 20

Poprzedni

Art. 19. (uchylony).

Nastepny

Art. 21. Organ rejestracyjny odmówi rejestracji, jeżeli wniosek nie zawiera danych, o których mowa w art. 20 ust. 2, lub jej udzielenie stanowiłoby naruszenie prawa do ochrony nazwy istniejącego już...

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe
  • Wejscie w życie 1 lipca 1984
  • Ost. zmiana ustawy 31 sierpnia 2018
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 20 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka