Art. 19. Rada gminy, w drodze uchwały:
1) określa zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawek
opłat określonych w ustawie, z tym że:
a) stawka opłaty targowej nie może przekroczyć 597,86 zł dziennie,
b) stawka opłaty miejscowej w miejscowościach, o których mowa w art. 17
ust. 1 pkt 1, nie może przekroczyć 1,67 zł dziennie,
c) stawka opłaty miejscowej w miejscowościach posiadających status
obszaru ochrony uzdrowiskowej nie może przekroczyć 2,40 zł dziennie,
d) stawka opłaty uzdrowiskowej nie może przekroczyć 3,33 zł dziennie,
e) (uchylona)
f) stawka opłaty od posiadania psów nie może przekroczyć 100 zł rocznie od jednego psa,
g) stawka części stałej opłaty reklamowej nie może przekroczyć 2,50 zł dziennie,
h) stawka części zmiennej opłaty reklamowej nie może przekroczyć 0,20 zł
6) od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia
reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie;
2) może zarządzić pobór tych opłat w drodze inkasa oraz określić inkasentów
i wysokość wynagrodzenia za inkaso, a także może wprowadzić obowiązek
prowadzenia przez inkasentów ewidencji osób, o których mowa w art. 17
ust. 1, zobowiązanych do uiszczania opłaty miejscowej oraz określić
szczegółowy zakres danych zawartych w tej ewidencji, uwzględniając
konieczność zapewnienia prawidłowego poboru opłaty miejscowej;
3) może wprowadzać inne niż wymienione w ustawie zwolnienia przedmiotowe
od opłat lokalnych;
4) może różnicować wysokość stawek opłaty reklamowej uwzględniając
lokalizację oraz wielkość lub rodzaj tablicy reklamowej lub urządzenia
reklamowego;
5) może wprowadzić obowiązek składania organowi podatkowemu właściwemu
ze względu na miejsce położenia tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych, deklaracji na opłatę reklamową, a także określić termin, warunki i tryb składania tych deklaracji; w tym przypadku rada gminy określa
wzór formularza deklaracji na opłatę reklamową, w którym zawarte będą dane
dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru
i poboru opłaty reklamowej.
6) (uchylony)

Art. 19a. 1. Deklaracje na opłatę reklamową, o których mowa w art. 19 pkt 5,
mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2. Rada gminy określi, w drodze uchwały:
1) sposób przesyłania deklaracji, o których mowa w art. 19 pkt 5, za pomocą
środków komunikacji elektronicznej,
2) rodzaje podpisu elektronicznego, którym powinny być opatrzone deklaracje,
o których mowa w art. 19 pkt 5
– uwzględniając potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa, wiarygodności i
niezaprzeczalności danych zawartych w tych deklaracjach oraz potrzebę ich
ochrony przed nieuprawnionym dostępem.
3. Poświadczenie przez organ podatkowy złożenia deklaracji na opłatę
reklamową za pomocą środków komunikacji elektronicznej odbywa się zgodnie z
przepisami o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych art. 19

Poprzedni

Art. 18. (uchylony). Art. 18a. 1. Rada gminy może wprowadzić opłatę od posiadania psów. Opłatę pobiera się od osób fizycznych posiadających psy. 2. Opłaty od posiadania psów nie pobiera się od: ...

Nastepny

Art. 20. 1. Górne granice stawek kwotowych określone w art. 5 ust. 1, art. 10 ust. 1 i art. 19 pkt 1, obowiązujące w danym roku podatkowym ulegają corocznie zmianie na następny rok podatkowy w stopn...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
  • Wejscie w życie 30 stycznia 1991
  • Ost. zmiana ustawy 1 kwietnia 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 26 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka