Art. 15. 1. Organizowanie publicznego transportu zbiorowego polega
w szczególności na:
1) badaniu i analizie potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym,
z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej
zdolności ruchowej;
2) podejmowaniu działań zmierzających do realizacji istniejącego planu
transportowego albo do aktualizacji tego planu;
3) zapewnieniu odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu
zbiorowego, w szczególności w zakresie:
a) standardów dotyczących przystanków komunikacyjnych oraz dworców,
b) korzystania z przystanków komunikacyjnych oraz dworców,
c) funkcjonowania zintegrowanych węzłów przesiadkowych,
d) funkcjonowania zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego,
e) systemu informacji dla pasażera;
4) określaniu sposobu oznakowania środków transportu wykorzystywanych
w przewozach o charakterze użyteczności publicznej;
5) ustalaniu stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników
z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem albo
zarządzającym nie jest jednostka samorządu terytorialnego, zlokalizowanych na
liniach komunikacyjnych na obszarze właściwości organizatora;
6) określaniu przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub
zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnionych dla
operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów;
7) określaniu przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub
zarządzającym nie jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnionych dla
wszystkich operatorów i przewoźników oraz informowaniu o stawce opłat za
korzystanie z tych obiektów;
8) przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania prowadzącego do zawarcia
umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
9) zawieraniu umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu
zbiorowego;
10) ustalaniu opłat za przewóz oraz innych opłat, o których mowa w ustawie z dnia
15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 8), za usługę
świadczoną przez operatora w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
11) ustalaniu sposobu dystrybucji biletów za usługę świadczoną przez operatora
w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
12) wykonywaniu zadań, o których mowa w art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE)
nr 1370/2007.
2. Określenie przystanków komunikacyjnych i dworców oraz warunków i zasad
korzystania, o których mowa w ust. 1 pkt 6, następuje w drodze uchwały podjętej
przez właściwy organ danej jednostki samorządu terytorialnego.

Art. 15a. 1. Związek metropolitalny ustanawia zintegrowany system
taryfowo-biletowy obowiązujący w jego granicach.
2. Organizatorzy gminnych i powiatowych przewozów pasażerskich na terenie
związku metropolitalnego są obowiązani do uczestnictwa w systemie
taryfowo-biletowym, o którym mowa w ust. 1.
3. Wzajemne rozliczenia z tytułu uczestnictwa organizatorów gminnych
i powiatowych przewozów pasażerskich w zintegrowanym systemie
taryfowo-biletowym na terenie związku metropolitalnego określa porozumienie zawarte przez związek metropolitalny i odpowiednią jednostkę samorządu terytorialnego.

Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym art. 15

Poprzedni

Art. 14. Do aktualizacji planu transportowego, o której mowa w art. 11 ust. 2, stosuje się odpowiednio przepisy art. 10, art. 11 ust. 1, art. 12 ust. 1–4 oraz art. 13.

Nastepny

Art. 16. 1. W transporcie drogowym za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych lub dworców mogą być pobierane opłaty. 2. Stawki opłat za korzystanie przez operatora i ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym
  • Wejscie w życie 1 marca 2011
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 09 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka