Art. 13. 1. Prezes UKE prowadzi rejestr obejmujący:
1) numer wpisu do rejestru, datę wpływu wniosku o wpis do rejestru oraz datę
dokonania tego wpisu;
2) firmę przedsiębiorcy, określenie jego siedziby i adresu lub adresu głównego
miejsca wykonywania działalności pocztowej;
3) oznaczenie formy prawnej przedsiębiorcy i numer w rejestrze przedsiębiorców
albo w innym właściwym rejestrze oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
4) informację o wykonywaniu działalności pocztowej w zakresie świadczenia usług
powszechnych lub pozostałych usług pocztowych, na które jest wymagany wpis
do rejestru;
5) obszar wykonywanej działalności pocztowej;
6) informacje o zmianie danych, o których mowa w pkt 2–5, jak również
o zawieszeniu albo zakończeniu wykonywania działalności pocztowej.
2. Rejestr jest jawny.
2a. Prezes UKE prostuje z urzędu wpis do rejestru zawierający oczywiste błędy
lub niezgodności ze stanem faktycznym.
3. Rejestr może być prowadzony w systemie informatycznym.
4. Prezes UKE dokonuje wpisu do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu
wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 9 ust. 3.
4a. Jeżeli Prezes UKE nie dokona wpisu w terminie, o którym mowa w ust. 4, a
od dnia wpływu wniosku upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność
po uprzednim zawiadomieniu na piśmie Prezesa UKE. Nie dotyczy to przypadku, gdy
Prezes UKE wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż
przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym
mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia
wniosku o wpis.
4b. Do wniosku o wpis do rejestru stosuje się odpowiednio art. 64 ustawy z dnia
14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz.
256 i 695).
4c. Prezes UKE wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.
5. Prezes UKE dokonuje zmiany danych objętych rejestrem, o których mowa
w ust. 1 pkt 2–5, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zmiany.

Prawo pocztowe art. 13

Poprzedni

Art. 12. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia, wzór wniosku o wpis do rejestru oraz wzór zgłoszenia, o którym mowa w art. 10, kierując się dążeniem do uproszczenia i...

Nastepny

Art. 14. Świadczenie usług pocztowych odbywa się na podstawie: 1) umów o świadczenie usług pocztowych zawieranych między nadawcami a operatorami pocztowymi; 2) umów o współpracę zawieranych między ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2013
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 20 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka