Art. 12. 1. Kapitan statku znajdującego się w polskich obszarach morskich
uczestniczącego w wypadku powodującym albo mogącym spowodować rozlew oleju
lub zanieczyszczenie innego rodzaju podejmuje niezwłocznie wszelkie działania
konieczne dla zapobieżenia, ograniczenia i usunięcia zanieczyszczenia środowiska
morskiego.
2. Działania, o których mowa w ust. 1, dotyczą również kapitanów statków
o polskiej przynależności znajdujących się poza polskimi obszarami morskimi.
3. Jeżeli kapitan statku lub stacja brzegowa nie może skontaktować się
z armatorem statku, dyrektor urzędu morskiego jest obowiązany poinformować
o zaistniałej sytuacji organ państwa, który wydał dla statku certyfikat zgodności lub
certyfikat zarządzania bezpieczeństwem.
Art. 11. 1. Kapitan statku o polskiej przynależności znajdującego się poza polskimi obszarami morskimi, który zauważy na morzu zanieczyszczenie lub wypadek powodujący albo mogący spowodować rozlew o...
Art. 13. 1. Kapitan lub armator statku o polskiej przynależności, w razie wypadku na statku lub wykrycia uszkodzeń, wpływających poważnie na stan techniczny statku, jego urządzeń i wyposażenia, powo...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców