Art. 9. Kapitan statku jest obowiązany sprawdzić i zapewnić, aby:
1) statek przed rozpoczęciem żeglugi, w czasie żeglugi lub innej działalności
morskiej oraz po zakończeniu żeglugi odpowiadał wymaganiom w zakresie
zapobiegania zanieczyszczaniu morza, potwierdzonym odpowiednimi
świadectwami, oraz posiadał plan zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem morza;
2) prowadzono na bieżąco wymagane zapisy olejowe, zapisy ładunkowe, zapisy
o postępowaniu z odpadami, zapisy o postępowaniu z wodami balastowymi oraz
zapisy dotyczące każdorazowego przejścia na zasilanie paliwem innym niż
aktualnie używane;
3) statek był obsadzony załogą mającą należyte przeszkolenie w zakresie czynności
służących zapobieganiu zanieczyszczaniu morza.

Art. 9a. Zabrania się:
1) spalania odpadów innych niż odpady powstające w wyniku normalnej
eksploatacji statku:
a) na każdym statku znajdującym się w polskich obszarach morskich,
b) na statkach o polskiej przynależności, znajdujących się w obszarze Morza Bałtyckiego;
2) spalania odpadów powstałych w wyniku normalnej eksploatacji statku na
statkach znajdujących się w obszarze polskiego morza terytorialnego i morskich
wód wewnętrznych.

Ustawa o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki art. 9

Poprzedni

Art. 8. 1. W przypadku pozytywnego wyniku przeglądów i inspekcji, organ inspekcyjny wydaje statkowi międzynarodowe świadectwa przewidziane w: 1) Konwencji MARPOL, ważne na najdłuższy dopuszczalny ok...

Nastepny

Art. 10. 1. Kapitan statku, z wyjątkiem statku rybackiego oraz statku sportowego uprawnionego do przewozu nie więcej niż 12 osób, przed zawinięciem do portu znajdującego się na terytorium Rzeczyposp...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki
  • Wejscie w życie 10 sierpnia 1995
  • Ost. zmiana ustawy 29 luty 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 15 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka