Art. 12. 1. Do zadań Prezesa Biura należy:
1) gromadzenie danych dotyczących mieszanin stwarzających zagrożenie;
2) udostępnianie danych dotyczących mieszanin stwarzających zagrożenie służbom
medycznym i ratowniczym;
3) pełnienie funkcji:
a) właściwego organu wyznaczonego do wykonywania, określonych
w przepisach Unii Europejskiej, zadań administracyjnych dotyczących
wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów i współpraca w tym
zakresie z innymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej oraz
z Komisją Europejską,
b) właściwego organu wyznaczonego do wykonywania, określonych
w przepisach Unii Europejskiej, zadań administracyjnych dotyczących
detergentów i współpraca w tym zakresie z innymi państwami
członkowskimi Unii Europejskiej, Konfederacją Szwajcarską lub
państwami członkowskimi Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA) – stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz
Komisją Europejską,
c) właściwego organu określonego w art. 8 rozporządzenia nr 648/2004,
w art. 121 rozporządzenia nr 1907/2006, w art. 43 rozporządzenia
nr 1272/2008 odpowiedzialnego za wnioski dotyczące zharmonizowanej
klasyfikacji i zharmonizowanego oznakowania i w art. 45 tego
rozporządzenia oraz wyznaczonego organu krajowego określonego
w art. 4 rozporządzenia nr 649/2012,
d) właściwego organu wyznaczonego do wykonywania zadań z zakresu
dokonywania rejestracji, o której mowa w art. 3 ust. 6 rozporządzenia (WE)
nr 273/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.
w sprawie prekursorów narkotykowych (Dz. Urz. UE L 47 z 18.02.2004,
str. 1 – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 15, t. 8, str. 46,
z późn. zm.), oraz rejestracji, o której mowa w art. 7 rozporządzenia Rady
(WE) nr 111/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. określającego zasady
nadzorowania handlu prekursorami narkotyków pomiędzy Unią
a państwami trzecimi (Dz. Urz. UE L 22 z 26.01.2005, str. 1, z późn. zm.);
4) utworzenie w Biurze i prowadzenie Krajowego Centrum Informacyjnego,
o którym mowa w art. 124 rozporządzenia nr 1907/2006
i w art. 44 rozporządzenia nr 1272/2008;
5) współpraca z organizacjami międzynarodowymi w zakresie substancji i mieszanin;
6) wykonywanie zadań, o których mowa w przepisach o przeciwdziałaniu narkomanii;
7) wykonywanie innych zadań nałożonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia;
8) upowszechnianie wiedzy na temat szkodliwego oddziaływania substancji
chemicznych i ich mieszanin na zdrowie człowieka i środowisko oraz wiedzy na
temat zapobiegania takim oddziaływaniom;
9) coroczne przekazywanie Komisji Europejskiej i Organizacji Współpracy
Gospodarczej i Rozwoju (OECD), zwanej dalej „OECD”, nie później niż do dnia
31 marca następnego roku, informacji za poprzedni rok w zakresie
funkcjonowania Dobrej Praktyki Laboratoryjnej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
10) wykonywanie zadań nałożonych przepisami ustawy z dnia 9 listopada 1995 r.
o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów
tytoniowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2182 oraz z 2020 r. poz. 1337).
2. Prezes Biura realizuje swoje zadania przy pomocy Biura, którym kieruje i
które reprezentuje na zewnątrz.

Ustawa o substancjach chemicznych i ich mieszaninach art. 12

Poprzedni

Art. 11. Do decyzji i postanowień wydawanych przez Prezesa Biura stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695 i 1298)...

Nastepny

Art. 13. 1. Szczegółowe zadania Prezesa Biura, organizację Biura oraz zasady współpracy Prezesa Biura z Komisją Europejską oraz OECD w zakresie Dobrej Praktyki Laboratoryjnej określa statut Biura. ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach
  • Wejscie w życie 8 kwietnia 2011
  • Ost. zmiana ustawy 19 września 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 03 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka