Art. 101. 1. Przedsiębiorca wyznaczony może przerwać albo w istotnym
zakresie ograniczyć świadczenie usługi, do której świadczenia został wyznaczony, lub
zmienić warunki świadczenia tej usługi, jeżeli zachodzą uzasadnione okoliczności
uniemożliwiające spełnienie wymagań dotyczących:
1) zachowania ciągłości świadczenia usług telekomunikacyjnych w przypadku
awarii sieci telekomunikacyjnej lub w sytuacjach szczególnego zagrożenia,
2) zachowania ochrony integralności sieci,
3) interoperacyjności usług,
4) zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej lub ochrony danych w sieci,
spełniania wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej
– informując Prezesa UKE o przyczynach, czasie trwania lub przewidywanym
terminie, w którym świadczenie usługi powszechnej będzie przerwane, ograniczone
lub zostaną zmienione warunki świadczenia tej usługi.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, abonentom sieci przedsiębiorcy
wyznaczonego przysługuje w tej sprawie skarga do Prezesa UKE, który rozpatruje ją
w terminie 7 dni od dnia jej wniesienia.
3. Przedsiębiorca wyznaczony może:
1) ograniczyć świadczenie usług telekomunikacyjnych w pierwszej kolejności
usług niewchodzących w skład usługi powszechnej, utrzymując świadczenie
usług niepowiększających zadłużenia abonenta, w tym przekazywanie połączeń
do abonenta lub połączeń bezpłatnych, jeżeli abonent pozostaje w opóźnieniu z płatnością należności za wykonanie usług telekomunikacyjnych przez okres
dłuższy niż jeden okres rozliczeniowy lub w przypadku wskazanym w art. 93
ust. 4 lub w art. 57 ust. 3;
2) ograniczyć lub zawiesić świadczenie usług telekomunikacyjnych, jeżeli abonent
uporczywie narusza warunki regulaminu świadczenia usług lub umowy
o świadczenie usług telekomunikacyjnych albo podejmuje działania
utrudniające, albo uniemożliwiające świadczenie lub korzystanie z usług
telekomunikacyjnych.
4. Przedsiębiorca wyznaczony może jednostronnie rozwiązać umowę
z abonentem, któremu ograniczył lub zawiesił świadczenie usług
telekomunikacyjnych, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu abonenta do:
1) zapłaty należności w terminie nie krótszym niż 15 dni, w przypadku zwłoki
w płatności za wykonane usługi telekomunikacyjne;
2) usunięcia przyczyn zawieszenia lub ograniczenia świadczenia usług
w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 2.
5. W przypadku sporu co do wysokości należności, odłączenie nie może nastąpić
do czasu rozstrzygnięcia sporu, pod warunkiem zapłaty należności bieżących.
Art. 100. (uchylony).
Art. 102. 1. Przedsiębiorca wyznaczony, który z przyczyn nieleżących po jego stronie nie może dalej świadczyć usługi, do której świadczenia został wyznaczony, informuje Prezesa UKE o zamiarze zaprze...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców