Ile czasu ma UFG na odpowiedź

Ile czasu ma na odpowiedź ma UFG licząc od dnia dostarczenia wniosku o umorzenie kary? W Regulaminie umarzania wierzytelności Funduszu z tytułu opłat, odstępowania od dochodzenia zwrotów wypłaconych świadczeń i poniesionych kosztów (roszczeń regresowych) oraz udzielania ulg w ich spłacie widnieje informacja o 2 miesiącach czasu na odpowiedź. Ja otrzymałam odpowiedź od nich po ok roku od wysłania wniosku o umorzenie kary?
anonim cytuj
02-03-2024
Zgodnie z zawartymi w Regulaminie umarzania wierzytelności Funduszu z tytułu opłat, odstępowania od dochodzenia zwrotów wypłaconych świadczeń i poniesionych kosztów (roszczeń regresowych) oraz udzielania ulg w ich spłacie informacjami, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na wniosek o umorzenie kary w ciągu 2 miesięcy od dnia jego dostarczenia. Otrzymanie odpowiedzi po upływie roku od złożenia wniosku wydaje się być niezgodne z tymi postanowieniami.

W takim przypadku, warto zwrócić uwagę na przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, szczególnie na art. 35, który mówi o obowiązku załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki, oraz art. 37, który określa, że organ administracji publicznej powinien załatwić sprawę niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Jeżeli odpowiedź UFG została udzielona z opóźnieniem i narusza powyższe przepisy, strona ma prawo złożyć odwołanie od decyzji UFG do wyższego organu nadzorczego lub skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w celu zaskarżenia bezczynności lub przewlekłości postępowania, zgodnie z art. 3 § 2 pkt 2 i art. 52 § 1 ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

Zalecałbym zatem dokładne przeanalizowanie konkretnej sytuacji, w tym daty złożenia wniosku oraz daty otrzymania odpowiedzi, a następnie podjęcie odpowiednich kroków prawnych w celu dochodzenia swoich praw.
 
anonim cytuj
03-03-2024
Czy są jakieś możliwości odwołania się od decyzji UFG, jeśli odpowiedź, którą ostatecznie otrzymałem, jest niezadowalająca? Czy istnieje jakiś szczególny tryb postępowania albo terminy, o których powinienem wiedzieć, zanim podejmę dalsze kroki?
 
anonim cytuj
03-03-2024
Zgodnie z art. 36 tej ustawy, w przypadku niezadowolenia z decyzji UFG, strona ma prawo złożyć odwołanie do Sądu Okręgowego właściwego ze względu na siedzibę UFG, w terminie 1 miesiąca od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie takie wnosi się za pośrednictwem UFG, które jest zobowiązane do przekazania odwołania wraz z aktami sprawy sądowi.

Warto również zwrócić uwagę na konieczność dopełnienia wszystkich formalności proceduralnych związanych z odwołaniem, w tym uzasadnienia swojego stanowiska i przedstawienia dowodów na poparcie swoich twierdzeń.

Należy mieć na uwadze, że proces odwoławczy może być skomplikowany i wymagać szczegółowej analizy zarówno faktów, jak i przepisów prawa, dlatego zalecane jest skonsultowanie się z prawnikiem specjalizującym się w tej dziedzinie prawa, który pomoże w przygotowaniu i przedstawieniu skutecznego odwołania.
 
anonim cytuj
03-03-2024
Zgodnie z zawartymi w Regulaminie umarzania wierzytelności Funduszu z tytułu opłat, odstępowania od dochodzenia zwrotów wypłaconych świadczeń i poniesionych kosztów (roszczeń regresowych) oraz udzielania ulg w ich spłacie informacjami, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na wniosek o umorzenie kary w ciągu 2 miesięcy od dnia jego dostarczenia. Otrzymanie odpowiedzi po upływie roku od złożenia wniosku wydaje się być niezgodne z tymi postanowieniami.

W takim przypadku, warto zwrócić uwagę na przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, szczególnie na art. 35, który mówi o obowiązku załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki, oraz art. 37, który określa, że organ administracji publicznej powinien załatwić sprawę niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Jeżeli odpowiedź UFG została udzielona z opóźnieniem i narusza powyższe przepisy, strona ma prawo złożyć odwołanie od decyzji UFG do wyższego organu nadzorczego lub skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w celu zaskarżenia bezczynności lub przewlekłości postępowania, zgodnie z art. 3 § 2 pkt 2 i art. 52 § 1 ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

Zalecałbym zatem dokładne przeanalizowanie konkretnej sytuacji, w tym daty złożenia wniosku oraz daty otrzymania odpowiedzi, a następnie podjęcie odpowiednich kroków prawnych w celu dochodzenia swoich praw.

Dziękuję za odpowiedź. A czy z uwagi na fakt znacznego przekroczenia czasu na odpowiedź przez UFG istnieje szansa na anulowanie nałożonej kary. W przypadku reklamacji istnieje przepis który rozstrzyga na korzyść konsumenta w przypadku braku odp lub przekroczenia czasu. Czy w przypadku UFG istnieje analogiczny przepis?
 
anonim cytuj
03-03-2024

Sugerowane Tematy

Czy babcia może się ubiegać o 500+?
Witam. Jeżeli moja babcia skończyła 75lat, i ma niską emeryturę ale jest zdrowa i samodzielną to może się ubiegać o 500+ czy nie? Wszędzie czytam co innego i mam już mętlik w głowie....
Brak ściągalności zabezpieczenia alimentów
Dzień dobry. Mam pytanie w związku z brakiem ściągalności zabezpieczenia alimentów. Zabezpieczenie ściąga komornik z ojca dziecka. W tym miesiącu do matki dziecka nie wpłynęły te pieniądze. Jest 5 po terminie wyznaczonym przez sąd. Komornik nie odpowiada na maile i telefony. Co można zrobić?...
Zadośćuczynienie od sprawców?
Rok temu zostałem pobity w taksówce (pracuje jako kierowca) dwóch sprawców, których wiozłem przez aplikacje (płatność z góry) pod wpływem alkoholu/środków odurzających pobiło mnie, zdewastowali auto, po czym uciekli, na miejscu policja, karetka w wypisie ze szpitala rozpoznanie s01 (powierzchowny uraz głowy) bez żadnych zmian w mózgu itp., wykonana obdukcja, na której uwidoczniono siniaki średnicy około 6-8cm, sprawa zgłoszona na policje, teraz o...
zakupy na zeszyt
Witam, Jeśli klient wziął towar na „zeszyt” i długi czas już tego nie opłaca to jest jakaś szansa odzyskania pieniędzy? Imię nazwisko są, ewentualnie nr tel i adres tego klienta. Z gory dziekuje za pomoc...

Wyszukiwarka