Brak zwrotu pieniędzy za zwracane rzeczy.

Dzień dobry,
13.11 złożyłem zamówienie przez Internet w dużym sklepie sportowym
17.11 otrzymałem zamówienie. Tego samego dnia zgłosiłem zwrot. Skorzystałem z etykiet otrzymanych od sklepu i nadałem 2 paczki (z racji wielu rzeczy w zwrocie) w punkcie nadania kuriera (Supermarket spożywczy)
21.11 sklep sportowy przyjął zwrot, jednakże w zaksięgowanych ze zwrotu rzeczach brakowało jednej pary butów, które spakowałem z innymi w paczkach.
22.11 po konsultacji z infolinią wypełniłem i złożyłem dokument, na który powinienem dostać odpowiedź w ciągu 14 dni roboczych
24.11 otrzymałem zwrot pieniędzy za zwrócone rzeczy, ale pomniejszony o cenę wyżej wspomnianych butów
17.12 po kilku moich upomnieniach dostałem taką wiadomość:
Cytat:
Poniższa wiadomość dotyczy wniosku o zwrot pieniędzy, który został złożony za zamówienie: xxx na kwotę:382.91 PLN.
Po dokładnej ocenie Twojej prośby zdecydowaliśmy, że nie zrealizujemy tej refundacji. Twój zwrot zamówienia: xxx nie został dostarczony do naszego magazynu, ani nie otrzymaliśmy od Ciebie niezbędnych dowodów potwierdzających odesłanie towaru zgodnie z instrukcjami określonymi w punkcie 2.14 Regulaminu SKLEPU
Jeśli nie zgadzasz się z tą decyzją i chcesz uzyskać więcej informacji na temat internetowego rozstrzygania sporów, otwórz link do strony internetowej Komisji Europejskiej: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ten link jest udostępniany zgodnie z wymogami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 wyłącznie w celach informacyjnych. Nie jesteśmy zobowiązani do udziału w rozwiązywaniu sporów online.
Konsultant nie był w stanie mi powiedzieć, czy w ogóle buty dotarły do magazynu, bo "do danych na temat śledztwa ma dostęp jeden wydział. Ja nic nie mogę sprawdzić". Nic więcej ze sklepu nie udało mi się wyciągnąć.
Czy ja, jako szary obywatel, mam jakieś szanse w starciu z wielką korporacją?
Co mógłbym zrobić? Zgłosić sprawę do UOKiK? Czy może uderzyć w stronę kuriera?
anonim cytuj
14-01-2024
Jednej rzeczy nie rozumiem: nie ma Pan potwierdzenia nadania paczek ? Tak żeby sprawdzić czy dotarły do odbiorcy ?
Jeszcze może dopytam bo nie wiem czy dobrze zrozumiałam: Paczka z butami zawierała jeszcze jakieś inne przedmioty za które dostał Pan zwrot ? Czy buty były w innym opakowaniu a reszta rzeczy w innym ?
 
anonim cytuj
14-01-2024
Mam potwierdzenie nadania obu paczek. W pierwszej z paczek były 3 pary butów i 1 para spodni. W drugiej były 2 pary butów i 2 pary spodni. Z jednej z paczek (nie wiem z której) "wyparowała" jedna para butów i prawdopodobnie nie dotarła do sklepu.
 
anonim cytuj
14-01-2024
Na potwierdzeniu nadania masz wagę przesyłki ? Może to byłby argument, którego można się przyczepić. Znam przypadek gdzie przeciwnik procesowy zarzucał brak przesłania mu w kopercie jednego dokumentu stanowiącego dowód. Robiono eksperyment procesowy sprawdzając wagę na potwierdzeniu nadania oraz wagę koperty z prawidłowym kompletem dokumentów. W twoim przypadku skoro waga zgadzałaby się z tą jaka powinna mieć przesyłka a sprzedawca nie zarzuca, że w paczce było coś innego niż burt to zahaczyłabym się o ten argument.
Ale tak czy siak próbowałabym prowadzić spór za pośrednictwem rzecznikiem praw konsumenta.
 
anonim cytuj
14-01-2024
Niestety nie mam wag przesyłek. Musiałbym kontaktować się z kurierem.
Druga sprawa to nie wiem ile takie przesyłki powinny w rzeczywistości ważyć.
Chyba po prostu zgłoszę sprawę do uokik i zobaczę, co oni powiedzą.
 
anonim cytuj
14-01-2024
To nie ty masz wiedzieć ile powinna ważyć. To oni w ewentualnym sporze powinni obalić twoje twierdzenia, że w przesyłce nie było butów a wiec ze waga nie była prawidłowa.
 
anonim cytuj
14-01-2024
Nic mi nie powiedzieli. Dostałem tylko info, że nie zwrócą pieniędzy. W takim razie zgłaszam do uokik.
 
anonim cytuj
14-01-2024
Z ostrożności jednak spróbuj jeszcze w firmie kurierskiej uzyskać jakiś dokument potwierdzający wagę przesyłek, tak na wszelki wypadek.
 
anonim cytuj
14-01-2024
Niestety firma kurierska ma jedynie dane o wadze paczek zadeklarowane na etykiecie zwrotnej (utworzonej przez sklep przy wysyłce rzeczy). Powiedzieli, że rzeczywista waga nie była sprawdzana.
 
anonim cytuj
14-01-2024
Na przyszłość: interwencja UOKiK (mail z prośbą o zwrot pieniędzy) w sklepie internetowym przyniosła korzystny dla mnie rezultat. Sklep zadeklarował się zwrócić całą kwotę.
 
anonim cytuj
14-01-2024

Sugerowane Tematy

Poinformowałam pracodawcę że podjęłam leczenie. Czy kadrowa ma prawo dzwonić do kliniki w celu pozyskania informacji?
Dzień dobry, drugi tydzień przebywam na oddziale dziennym w klinice psychiatrycznej. Poinformowałam pracodawcę o tym zanim podjęłam leczenie. W takiej sytuacji psychiatra wystawia zwolnienie wsteczne Po dwóch tygodniach uczęszczania na terapie. Moje pytanie brzmi czy kadrowa ma prawo dzwonić do kliniki w celu pozyskania informacji na mój temat i mojego zwolnienia? Nie informowałam jej o moim leczeniu bezpośrednio. Powiedziałam tylko dyrekcji i ko...
Otrzymano więcej sztuk produktu zamówionego w sklepie internetowym.
Dzień dobry. Sytuacja jest następująca: Osoba X zamówiła w sklepie internetowym 1 produkt Y, a kurierem otrzymała 2 produkty Y w jednej paczce. Prawdopodobnie pomyłka na magazynie. Wiem, że w przypadku kontaktu ze strony sprzedającego (jeśli nie żąda zapłaty za drugi produkt) jest obowiązek zwrotu drugiego produktu na koszt sprzedawcy. Chciałbym się dowiedzieć co w przypadku, gdy sprzedający nie upomni się o drugi produkt. Czy istnieje obowiąz...
Czy komornik może zająć zasiłek dla bezrobotnych?
Dzień dobry. Czy komornik może zająć zasiłek dla bezrobotnych?...
Czy jest możliwość wstrzymania płatności alimentów ?
Płacę od 2 lat alimenty na dwójkę dzieci, nigdy nie było opóźnienia. Niestety wylądowałem w szpitalu, będę tu jeszcze długo i po przebytej chorobie przez długi czas nie będę zdolny do pracy. Nie mam płatnego chorobowego. Zdiagnozowano u mnie gruźlicę a moje płuca były w dużym niedotlenieniu. Czy jest możliwość wstrzymania płatności alimentów ?...

Wyszukiwarka