Oszustwo internetowe.

Partner zamówił łóżko na stronie internetowej . Minęły już 3 tygodnie ,firma raz opowiedziała że mają jeszcze czas po czym nie ma z nimi żadnego kontaktu . Nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile . Łóżko zostało w całości opłacone. Po głębszym przeszukaniu okazuje się ,że niektórzy dostają zamówienia a większość jednak ani łóżka ani pieniędzy. Czy możemy jakoś odzyskać pieniądze?
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpić od umowy, zażądać zwrotu, a później pozwać.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Jak można odstąpić od takiej umowy?
 
anonim cytuj
17-11-2023
Wyznaczyć dodatkowy termin np. 2 tyg. informując ze po tym terminie odstąpi Pani od umowy. Podstawa prawna 491kc.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) jest uregulowane w Kodeksie cywilnym. W szczególności art. 561[1] Kodeksu cywilnego stanowi, że konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Jednakże, w opisanym przypadku łóżko nie zostało dostarczone, co komplikuje sytuację.

Jeżeli sprzedawca nie wywiązał się z umowy w określonym terminie, konsument ma prawo wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin dla wykonania zobowiązań przez sprzedawcę. Zgodnie z art. 491 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca nie wykona usługi w wyznaczonym terminie, kupujący może odstąpić od umowy.

W związku z tym, można wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę łóżka i poinformować sprzedawcę, że w przypadku jego nie dotrzymania, odstąpi się od umowy. Po upływie tego terminu, w razie nieotrzymania towaru, można oficjalnie odstąpić od umowy, co należy uczynić na piśmie dla celów dowodowych.

Po odstąpieniu od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy, można rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową. Przed podjęciem takich działań, warto także zgłosić problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub lokalnego rzecznika konsumentów, którzy mogą udzielić dodatkowego wsparcia i porad w takiej sytuacji.
 
anonim cytuj
22-11-2023

Sugerowane Tematy

Wypłata na L4
Witam piszę w sprawie wypłaty na L4 Od 31 grudnia jestem na L4 ze względu na zagrożona ciążę pierwsze l4 od 31grudnia do 20 stycznia i od 20 przedłużone do 17 lutego . Umowa na pół etatu czyli 1070 zł na rękę , a dostałam wypłatę 740 zł .. kierowniczka nie potrafi mi tego wylumaczyc .. a z tego co się zorientowałam to L4 jest 100 procent płatne , co mam zrobić w takiej sytuacji?...
Elektroniczne L4 nie dotarło do pracodawcy.
Proszę o pomoc w takiej sytuacji. Pracownik trafia do szpitala, tam ma wykonany zabieg (styczeń 2024). Lekarz kieruje go na zwolnienie L4 na okres 1,5tygodnia. Pracownik zgłasza ustnie pracodawcy, że nie będzie go przez ten okres w pracy z powodu chorobowego. Przy rozliczeniu okazuje się, że zwolnienie nie widnieje w systemie. Pracownik nie był obecny w pracy, nie ma podstaw do wypłaty wynagrodzenia ani zasiłku za ten okres. Co w takiej sytuac...
L4
Dzień dobry Przebywam na l4 od 28.08 do 12.09 . Dnia 9.09 ustal stosunek pracy . Od 13.09 będę kontynuować l4 u innego lekarza i tym razem miesięczne . Czy nalezy mi sie zasilek z zusu ? Pozdrawiam ...
alimenty
Rozstałam sie z ojciem dzieci. Założona niebieska karta i sprawa o znęcanie. Sąd przyznał zabezpieczenie alimentów w kwocie 800 zl. Ponieważ dobrowolnie nie chciał płacić sprawę zgłosiłam do komornika. Jak sie okazuje ma on kilka zajęć i komornik nie może ściągnąć pieniędzy z tytułu alimentów a ojciec dzieci nie chce płacić całej kwoty w terminie czy mogę coś zrobić?...

Wyszukiwarka