Oszustwo internetowe.

Partner zamówił łóżko na stronie internetowej . Minęły już 3 tygodnie ,firma raz opowiedziała że mają jeszcze czas po czym nie ma z nimi żadnego kontaktu . Nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile . Łóżko zostało w całości opłacone. Po głębszym przeszukaniu okazuje się ,że niektórzy dostają zamówienia a większość jednak ani łóżka ani pieniędzy. Czy możemy jakoś odzyskać pieniądze?
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpić od umowy, zażądać zwrotu, a później pozwać.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Jak można odstąpić od takiej umowy?
 
anonim cytuj
17-11-2023
Wyznaczyć dodatkowy termin np. 2 tyg. informując ze po tym terminie odstąpi Pani od umowy. Podstawa prawna 491kc.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) jest uregulowane w Kodeksie cywilnym. W szczególności art. 561[1] Kodeksu cywilnego stanowi, że konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Jednakże, w opisanym przypadku łóżko nie zostało dostarczone, co komplikuje sytuację.

Jeżeli sprzedawca nie wywiązał się z umowy w określonym terminie, konsument ma prawo wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin dla wykonania zobowiązań przez sprzedawcę. Zgodnie z art. 491 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca nie wykona usługi w wyznaczonym terminie, kupujący może odstąpić od umowy.

W związku z tym, można wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę łóżka i poinformować sprzedawcę, że w przypadku jego nie dotrzymania, odstąpi się od umowy. Po upływie tego terminu, w razie nieotrzymania towaru, można oficjalnie odstąpić od umowy, co należy uczynić na piśmie dla celów dowodowych.

Po odstąpieniu od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy, można rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową. Przed podjęciem takich działań, warto także zgłosić problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub lokalnego rzecznika konsumentów, którzy mogą udzielić dodatkowego wsparcia i porad w takiej sytuacji.
 
anonim cytuj
22-11-2023

Sugerowane Tematy

Czy nakaz zapłaty z 2011r ma jeszcze ważność prawna?
Mam pytanie czy nakaz zapłaty z 2011r ma jeszcze ważność prawna? minęło 11lat to sprawa jest chyba przedawniona...
Zadatek w usługach kosmetycznych.
Po raz pierwszy mam wpłacić zadatek pani kosmetyczce z salonu paznokci przed pierwszą moja wizytą. Jak to wygląda ze strony prawa? Co powinnam otrzymać PRZED lub PO wpłacie - by nie zostać oszukana? Zaznaczę, że nigdy u tej pani nie byłam a kontakt dostałam od innej jej klientki przez Internet. Sprawdziłam, że Pani na pewno posiada salon kosmetyczny....
Czy dochody z praktyk uczniowskich a PIT.
Mam pytanie odnośnie poprawnie wypełnienia PIT-u. Otóż dziecko ukończyło 18 lat w marcu 2023, miało praktyki i zarobiło 3746zł. Wypełniłem PIT-M dla dziecka + ulga na dziecko za 2 miesiące dla obojga rodziców. Czy dobrze zrobiłem, czy też dziecko już musi wypełnić swój "osobny" PIT ?...
Kindergeld i świadczenie 800+.
Orientuje się ktoś czy jeśli pobieram kindergeld w Niemczech na dzieci, które mieszkają wraz z żoną na terenie Polski, Żona nieaktywna zawodowo to należy nam się również 800+ ? Gdzieś obiło mi się o uszy że od 1.1.24 takie właśnie weszły przepisy, znalazłem jakieś informacje w Internecie potwierdzające tą wersję, ale chciałbym się upewnić, natomiast do ZUSu nie da się dodzwonić aby uzyskać informacje u źródła. Korzysta już ktoś z Państwa z tej ...

Wyszukiwarka