Oszustwo internetowe.

Partner zamówił łóżko na stronie internetowej . Minęły już 3 tygodnie ,firma raz opowiedziała że mają jeszcze czas po czym nie ma z nimi żadnego kontaktu . Nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile . Łóżko zostało w całości opłacone. Po głębszym przeszukaniu okazuje się ,że niektórzy dostają zamówienia a większość jednak ani łóżka ani pieniędzy. Czy możemy jakoś odzyskać pieniądze?
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpić od umowy, zażądać zwrotu, a później pozwać.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Jak można odstąpić od takiej umowy?
 
anonim cytuj
17-11-2023
Wyznaczyć dodatkowy termin np. 2 tyg. informując ze po tym terminie odstąpi Pani od umowy. Podstawa prawna 491kc.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) jest uregulowane w Kodeksie cywilnym. W szczególności art. 561[1] Kodeksu cywilnego stanowi, że konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Jednakże, w opisanym przypadku łóżko nie zostało dostarczone, co komplikuje sytuację.

Jeżeli sprzedawca nie wywiązał się z umowy w określonym terminie, konsument ma prawo wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin dla wykonania zobowiązań przez sprzedawcę. Zgodnie z art. 491 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca nie wykona usługi w wyznaczonym terminie, kupujący może odstąpić od umowy.

W związku z tym, można wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę łóżka i poinformować sprzedawcę, że w przypadku jego nie dotrzymania, odstąpi się od umowy. Po upływie tego terminu, w razie nieotrzymania towaru, można oficjalnie odstąpić od umowy, co należy uczynić na piśmie dla celów dowodowych.

Po odstąpieniu od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy, można rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową. Przed podjęciem takich działań, warto także zgłosić problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub lokalnego rzecznika konsumentów, którzy mogą udzielić dodatkowego wsparcia i porad w takiej sytuacji.
 
anonim cytuj
22-11-2023

Sugerowane Tematy

Przy długotrwałych opadach deszczu zalewa mi regularnie mieszkanie. Jak zmusić wspólnotę mieszkaniową do wykonania generalnego remontu dachu?
Witam. Od ponad 3 lat przy długotrwałych opadach deszczu zalewa mi regularnie mieszkanie. Mieszkam na poddaszu. Mieszkanie własnościowe w kamienicy wielorodzinnej z wspólnotą mieszkaniową. Jak zmusić wspólnotę mieszkaniową do wykonania generalnego remontu dachu?...
Czy macocha może odmówić składania zeznań twierdząc, że jest rodziną dla niego męża?
Witam. Mój tato wziął rozwód z moją mamą. Ożenił się drugi raz. Czyli żona mojego ojca to macocha. Nigdy mnie nie przysposobiła. Mam męża. Czy macocha może odmówić składania zeznań twierdząc, że jest rodziną dla niego męża?...
weryfikacja AML
Witam Mam pytanie odnośnie weryfikacji AML. Moja sytuacja wygląda w taki sposób że handlowałem na giełdzie za pośrednictwem brokera. Nazwijmy go CTL. Kiedy dokonywałem wypłaty środków z giełdy zaszła konieczność opłaty podatków w Anglii. Zleciłem to dla mojego brokera. Okazało się wysłał on zafałszowaną deklarację przez co podatek zbyt mały. Na drugi dzień dostałem telefon żebym jak najszybciej opłacił podatek w prawidłowej wielkości 19% co ni...
Zmiana miejsca pracy.
Witam! Pracodawca już któryś raz z kolei chce przymusić mnie do delegacji, ale między innymi z powodu sytuacji w domu jechać nie mogę. Czy mogę odmówić delegacji powołując się na art. 42 par 4? (jestem maszynista i na umowie mam wpisane "moja miejscowość", a oni chcą mnie do "innej miejscowości" oddelegować na to samo stanowisko)....

Wyszukiwarka