Oszustwo internetowe.

Partner zamówił łóżko na stronie internetowej . Minęły już 3 tygodnie ,firma raz opowiedziała że mają jeszcze czas po czym nie ma z nimi żadnego kontaktu . Nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile . Łóżko zostało w całości opłacone. Po głębszym przeszukaniu okazuje się ,że niektórzy dostają zamówienia a większość jednak ani łóżka ani pieniędzy. Czy możemy jakoś odzyskać pieniądze?
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpić od umowy, zażądać zwrotu, a później pozwać.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Jak można odstąpić od takiej umowy?
 
anonim cytuj
17-11-2023
Wyznaczyć dodatkowy termin np. 2 tyg. informując ze po tym terminie odstąpi Pani od umowy. Podstawa prawna 491kc.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) jest uregulowane w Kodeksie cywilnym. W szczególności art. 561[1] Kodeksu cywilnego stanowi, że konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Jednakże, w opisanym przypadku łóżko nie zostało dostarczone, co komplikuje sytuację.

Jeżeli sprzedawca nie wywiązał się z umowy w określonym terminie, konsument ma prawo wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin dla wykonania zobowiązań przez sprzedawcę. Zgodnie z art. 491 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca nie wykona usługi w wyznaczonym terminie, kupujący może odstąpić od umowy.

W związku z tym, można wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę łóżka i poinformować sprzedawcę, że w przypadku jego nie dotrzymania, odstąpi się od umowy. Po upływie tego terminu, w razie nieotrzymania towaru, można oficjalnie odstąpić od umowy, co należy uczynić na piśmie dla celów dowodowych.

Po odstąpieniu od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy, można rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową. Przed podjęciem takich działań, warto także zgłosić problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub lokalnego rzecznika konsumentów, którzy mogą udzielić dodatkowego wsparcia i porad w takiej sytuacji.
 
anonim cytuj
22-11-2023

Sugerowane Tematy

Zrzutka a zwrot dobrowolnej wpłaty czy trzeba zwrócić?
Sprawa wygląda tak. POnad 2 lata temu założyłam grupę na fecebooku tłumaczeniową. Dodajemy tam od ponad 2 lat seriale z tłumaczeniami. Mamy założoną zrzutkę (była weryfikowana 2 razyi wszystko było ok), na działalność grupy. W opisie zrzutki jest jasno napisane, że aby grupa mogła istnieć i się rozwijać, potrzebujemy wsparcia. Ludzie przez te ponad 2 lata wpłacali na zrzutkę, my dodajemy te tłumaczenia i jest ok. Nagle ludzie stwierdzili, ż...
Pożyczka od znajomego
Witam. Pisze ten post, ze względu na koleżankę, która ma problem i szukamy... " Odpowiedzi " . Otóż, dwa lata temu pewien facet dawał jej pieniędze. Przelewem na konto. Mówił jej ciągle, że jak będzie miała to odda. Później okazało się, że facet liczył na coś więcej, a gdy ona go porzuciła, mówiąc mu kategoryczne " NIE" Facet powiedział, że ma oddać jej wszystkie pieniądze. No i nadszedł czas, straszeniem sądem, że pójdzie zał...
Czy można wrócić do nazwiska z pierwszego małżeństwa?
Czy mozna po drugim rozwodzie wrócić do nazwiska z pierwszego małżeństwa ,które trwało 30 lat?...
Uczelnia wymaga płatności mimo rozwiązania umowy.
Dzień dobry, dnia 1ego października podpisałem umowę z uczelnią. Zajęcia zaczęły się 3.10 i teoretycznie byłem już studentem, jednakże nie otrzymałem odpowiednich informacji, aby móc na nie uczęszczać. Niekompetencja uczelni zmusiła mnie, abym 12.10 złożył rezygnację z umowy. Dzisiaj na mail dostaję informację, w której wymagają ode mnie spłacenia raty za cały miesiąc. Czy taka opłata im się należy?...

Wyszukiwarka