Oszustwo internetowe.

Partner zamówił łóżko na stronie internetowej . Minęły już 3 tygodnie ,firma raz opowiedziała że mają jeszcze czas po czym nie ma z nimi żadnego kontaktu . Nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile . Łóżko zostało w całości opłacone. Po głębszym przeszukaniu okazuje się ,że niektórzy dostają zamówienia a większość jednak ani łóżka ani pieniędzy. Czy możemy jakoś odzyskać pieniądze?
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpić od umowy, zażądać zwrotu, a później pozwać.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Jak można odstąpić od takiej umowy?
 
anonim cytuj
17-11-2023
Wyznaczyć dodatkowy termin np. 2 tyg. informując ze po tym terminie odstąpi Pani od umowy. Podstawa prawna 491kc.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) jest uregulowane w Kodeksie cywilnym. W szczególności art. 561[1] Kodeksu cywilnego stanowi, że konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Jednakże, w opisanym przypadku łóżko nie zostało dostarczone, co komplikuje sytuację.

Jeżeli sprzedawca nie wywiązał się z umowy w określonym terminie, konsument ma prawo wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin dla wykonania zobowiązań przez sprzedawcę. Zgodnie z art. 491 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca nie wykona usługi w wyznaczonym terminie, kupujący może odstąpić od umowy.

W związku z tym, można wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę łóżka i poinformować sprzedawcę, że w przypadku jego nie dotrzymania, odstąpi się od umowy. Po upływie tego terminu, w razie nieotrzymania towaru, można oficjalnie odstąpić od umowy, co należy uczynić na piśmie dla celów dowodowych.

Po odstąpieniu od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy, można rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową. Przed podjęciem takich działań, warto także zgłosić problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub lokalnego rzecznika konsumentów, którzy mogą udzielić dodatkowego wsparcia i porad w takiej sytuacji.
 
anonim cytuj
22-11-2023

Sugerowane Tematy

Zwrot kosztów za naprawe samochodu.
3 tygodnie temu sprzedałam samochód, skontaktował się ze mną kupujący (handlarz jeśli ma to znaczenie) twierdząc, że rozwaliła się skrzynia biegów (automat) i żąda zwrotu połowy kosztów za naprawę samochodu, w przeciwnym razie grozi sądem. Co można zrobić w takiej sytuacji? Czy pieniądze mu się należą? Kto wygra jeśli sprawa trafi do sadu? Z góry bardzo dziękuje za wszelka pomoc....
Wypadek w pracy co powinienem zrobić.
Witam w tym tygodniu miałem wypadek w pracy, co powinienem zrobić, mam złamany mały palec, poszedłem do chirurga który wystawił mi zwolnienie lekarskie, jakie kolejne kroki powinienem podjąć, ponieważ wiem, że zakład pracy ma 14 dni na sporządzenie protokołu wypadkowego, ale oni chyba za bardzo się tą sprawą nie chcą zajmować, czy zwolnienie lekarskie będzie płatne, nawet bez tego protokołu?, ogólnie co powinienem zrobić bo ja pierwszy raz miałem...
Sprzedawca błędnie opisał sprzedawany produkt.
Dzień dobry,mam problem może ktoś wie jak to rozegrać ,kupiłem na allegro panel prysznicowy z hydromasażem niestety okazało się i tak twierdzi sprzedawca że hydromasaż to opcja która działa tak jak pozwala ciśnienie wody w instalacji a zatem to nie żaden hydromasaż tylko boczny natrysk ( z definicji hydromasaż jest to masaż wodny relaksujący mięśnie pod dużym ciśnieniem co w tym wypadku jest niemożliwe ) zgłosiłem sprzedawcy że zostałem wprowadzo...
Zwrot kosztów szkolenia.
Podpisałem umowę lojalnościową na szkolenie w którym pracodawca zawarł paragraf mówiący o zwrocie kosztów poniesionych przez pracodawcę w przypadku między innymi nie zdania egzaminu. Ponadto jest paragraf o brzmieniu: Wysokość podlegających zwrotowi kosztów podnoszenia kwalifikacji ulega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu przepracowanego od dnia zdania egzaminu. Czy to nie stoi w sprzeczności z Art. 103 paragraf 5. KP ? Naprawdę mogę być z...

Wyszukiwarka