Oszustwo internetowe.

Partner zamówił łóżko na stronie internetowej . Minęły już 3 tygodnie ,firma raz opowiedziała że mają jeszcze czas po czym nie ma z nimi żadnego kontaktu . Nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile . Łóżko zostało w całości opłacone. Po głębszym przeszukaniu okazuje się ,że niektórzy dostają zamówienia a większość jednak ani łóżka ani pieniędzy. Czy możemy jakoś odzyskać pieniądze?
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpić od umowy, zażądać zwrotu, a później pozwać.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Jak można odstąpić od takiej umowy?
 
anonim cytuj
17-11-2023
Wyznaczyć dodatkowy termin np. 2 tyg. informując ze po tym terminie odstąpi Pani od umowy. Podstawa prawna 491kc.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) jest uregulowane w Kodeksie cywilnym. W szczególności art. 561[1] Kodeksu cywilnego stanowi, że konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Jednakże, w opisanym przypadku łóżko nie zostało dostarczone, co komplikuje sytuację.

Jeżeli sprzedawca nie wywiązał się z umowy w określonym terminie, konsument ma prawo wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin dla wykonania zobowiązań przez sprzedawcę. Zgodnie z art. 491 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca nie wykona usługi w wyznaczonym terminie, kupujący może odstąpić od umowy.

W związku z tym, można wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę łóżka i poinformować sprzedawcę, że w przypadku jego nie dotrzymania, odstąpi się od umowy. Po upływie tego terminu, w razie nieotrzymania towaru, można oficjalnie odstąpić od umowy, co należy uczynić na piśmie dla celów dowodowych.

Po odstąpieniu od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy, można rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową. Przed podjęciem takich działań, warto także zgłosić problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub lokalnego rzecznika konsumentów, którzy mogą udzielić dodatkowego wsparcia i porad w takiej sytuacji.
 
anonim cytuj
22-11-2023

Sugerowane Tematy

L4
Dzień dobry. Czy pracodawca może zmienić harmonogram pracy pracownikowi po zwolnieniu lekarskim?. Zmiana została naniesiona w trakcie L4. Proszę o pomoc ...
Dodatkowe ubezpieczenie chorobowe.
Zatrudniłam się pierwszy raz na umowie zlecenie. Powiedzcie co oznacza dodatkowe ubezpieczenie chorobowe? Ile odciągają jeśli mam w umowie 22zl netto za godzinę? Czy w razie wolnego na opiekę nad córką "jestem bezpieczna"? Czy taka umowa ma jakieś plusy?...
Jak najlepiej sprzedać/odstąpić sklep żeby były jak najmniejszy koszta podatków i innych opat
Od czego trzeba zacząć jeśli ktoś prowadzi sklep spożywczy i chciałby go odstąpić lub sprzedać innej osobie? wiadomo ze nowa osoba potrzebuje otworzyć swoją działalność i załatwić na siebie koncesje, ale jak ja mam odsprzedać jej ten cały towar który jest na sklepie żebyśmy obie poniosły jak najmniejszy koszta podatków i innych opat ,chcieliśmy zrobić tak żeby sklep nie musiał być zamykany tylko zaczął działać na ta druga osobę od razu po zawarci...
Dostałam prezent urodzinowy o wartości ok 1000-2000 zł. Teraz ta osoba oczekuje jego zwrotu. Czy prawnie mam obowiązek go zwrócić?
Dostałam prezent urodzinowy o wartości ok 1000-2000 zł. Osoba potwierdzała ze jest to prezent na urodziny. Teraz oczekuje jego zwrotu. Czy prawnie mam obowiązek go zwrócić i czy osoba może wyciągnąć w stosunku do mnie jakieś prawne konsekwencje jeśli nie zwroce? W rozmowach naszych prywatnych również mam potwierdzenie że to prezent urodzinowy....

Wyszukiwarka