Oszustwo internetowe.

Partner zamówił łóżko na stronie internetowej . Minęły już 3 tygodnie ,firma raz opowiedziała że mają jeszcze czas po czym nie ma z nimi żadnego kontaktu . Nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile . Łóżko zostało w całości opłacone. Po głębszym przeszukaniu okazuje się ,że niektórzy dostają zamówienia a większość jednak ani łóżka ani pieniędzy. Czy możemy jakoś odzyskać pieniądze?
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpić od umowy, zażądać zwrotu, a później pozwać.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Jak można odstąpić od takiej umowy?
 
anonim cytuj
17-11-2023
Wyznaczyć dodatkowy termin np. 2 tyg. informując ze po tym terminie odstąpi Pani od umowy. Podstawa prawna 491kc.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) jest uregulowane w Kodeksie cywilnym. W szczególności art. 561[1] Kodeksu cywilnego stanowi, że konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Jednakże, w opisanym przypadku łóżko nie zostało dostarczone, co komplikuje sytuację.

Jeżeli sprzedawca nie wywiązał się z umowy w określonym terminie, konsument ma prawo wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin dla wykonania zobowiązań przez sprzedawcę. Zgodnie z art. 491 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca nie wykona usługi w wyznaczonym terminie, kupujący może odstąpić od umowy.

W związku z tym, można wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę łóżka i poinformować sprzedawcę, że w przypadku jego nie dotrzymania, odstąpi się od umowy. Po upływie tego terminu, w razie nieotrzymania towaru, można oficjalnie odstąpić od umowy, co należy uczynić na piśmie dla celów dowodowych.

Po odstąpieniu od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy, można rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową. Przed podjęciem takich działań, warto także zgłosić problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub lokalnego rzecznika konsumentów, którzy mogą udzielić dodatkowego wsparcia i porad w takiej sytuacji.
 
anonim cytuj
22-11-2023

Sugerowane Tematy

Współwłasność za długi spadkowe.
Kilku współwłaścicieli mieszkania. Przeprowadzone postępowanie spadkowe (bez działu spadku) jeden ze współwłaścicieli mieszkający tam narobił długów. Czy całości zadłużenia mogą ściągać z kogo chcą, czy odpowiadamy taka częścią jaki mamy udział w spadku ?...
Pożyczka dla znajomego.
Rok temu pożyczyłam pieniądze znajomemu napisał mi kartkę i się podpisał. Dzwonię do niego i dowiaduje się od jego żony że jest chory i nie wiadomo czy wyjdzie z tego. Dodam że żona nie ma pojęcia że pożyczał pieniądze. Co w takiej sytuacji zrobić? Jak w przypadku śmierci można odzyskać pieniądze od rodziny?...
Zbycie udziału po nabyciu spadku.
Po śmierci taty odziedziczyłam z mamą i siostra mieszkanie. Mama już nie żyje, ja odrzuciłem spadek ma mamie, siostra przyjęła. Spadek to dom i mieszkanie. Teraz siostra nie chce mieszkania ( 1/4 mieszkania jest moja ) ze względu ze powstało zadłużenie, siostra chce żeby to mieszkanie było w całości moje, ja spłacę zadłużenie w całości. Jak formalnie to załatwić, by ponieść jak najniższe koszty? Siostra nie chce spłaty....
Syndyk zglosil umozenie zadluzenia bez planu splaty
Witam. Syndyk przyslal mi pismo o ''umozeniu zadluzenia bez planu splaty'' i teraz co? Czekac na wyrok sadu ? Jak dlugo to moze potrwac? Uprawomocnienie?...

Wyszukiwarka