Oszustwo internetowe.

Partner zamówił łóżko na stronie internetowej . Minęły już 3 tygodnie ,firma raz opowiedziała że mają jeszcze czas po czym nie ma z nimi żadnego kontaktu . Nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile . Łóżko zostało w całości opłacone. Po głębszym przeszukaniu okazuje się ,że niektórzy dostają zamówienia a większość jednak ani łóżka ani pieniędzy. Czy możemy jakoś odzyskać pieniądze?
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpić od umowy, zażądać zwrotu, a później pozwać.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Jak można odstąpić od takiej umowy?
 
anonim cytuj
17-11-2023
Wyznaczyć dodatkowy termin np. 2 tyg. informując ze po tym terminie odstąpi Pani od umowy. Podstawa prawna 491kc.
 
anonim cytuj
17-11-2023
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) jest uregulowane w Kodeksie cywilnym. W szczególności art. 561[1] Kodeksu cywilnego stanowi, że konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Jednakże, w opisanym przypadku łóżko nie zostało dostarczone, co komplikuje sytuację.

Jeżeli sprzedawca nie wywiązał się z umowy w określonym terminie, konsument ma prawo wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin dla wykonania zobowiązań przez sprzedawcę. Zgodnie z art. 491 Kodeksu cywilnego, jeśli sprzedawca nie wykona usługi w wyznaczonym terminie, kupujący może odstąpić od umowy.

W związku z tym, można wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę łóżka i poinformować sprzedawcę, że w przypadku jego nie dotrzymania, odstąpi się od umowy. Po upływie tego terminu, w razie nieotrzymania towaru, można oficjalnie odstąpić od umowy, co należy uczynić na piśmie dla celów dowodowych.

Po odstąpieniu od umowy, sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez przedsiębiorcę). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca został poinformowany o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sprzedawca nie zwróci pieniędzy, można rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową. Przed podjęciem takich działań, warto także zgłosić problem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub lokalnego rzecznika konsumentów, którzy mogą udzielić dodatkowego wsparcia i porad w takiej sytuacji.
 
anonim cytuj
22-11-2023

Sugerowane Tematy

Kupno działki przed ślubem.
Razem z narzeczonym planujemy zakup działki pod budowę domu z naszych oszczędności. Jak należy uiścić zapłatę za nieruchomość? Każdy po połowie ze swojego prywatnego konta? Czy ma to znaczenie z czyjego wyjdzie przelew? Dodam, że na budowę domu planujemy zaciągnąć wspólnie kredyt....
Jak odzyskać pożyczone pieniądze?
Mam problem z byłym narzeczonym. Pożyczyłam mu na budowę domu 15 tys., oddał mi 6 tys. Reszty nie chce oddać. Mam smsy o tych pożyczonych pieniądzach ile pożyczył i ile do spłaty. Gdzie zgłosić tą sprawę?...
Praca w weekendy.
Pracodawca wydłuża tydzień pracy z 5 do 6 dni. pracownicy mają w umowach klauzulę: "informacja o obowiązującej dobowej i tygodniowej normie czasu pracy: przeciętnie 8 godzin na dobę, w przeciętnie 5-ciodniowym tygodniu roboczym i przeciętnie 40 godzin tygodniowo" Za przepracowane soboty docelowo nie będzie można odbierać dnia wolnego, czy w tych wszystkich "przeciętnie" tkwi jakiś haczyk, czy pracodawca wprost zmienia waru...
Dni wolne na opiękę na dzieckiem
Witam ,w poniedziałek idę do szpitala na planowane cc ,prawdopodobnie bede tam do piątku,rzecz polega na tym ze mąż musi zostać w domu z dziećmi, czy może wziąć opiekę na zdrowe dziecko w takiej sytuacji ,ile jest takich dni i czy na każde dziecko?(mamy dwójkę) i jakie jeszcze moze wziąć dni wolnego oprócz urlopu,wiem ze jest jeszcze coś takiego jak dzień wolny z okazji narodzin dziecka lub coś podobnego,żeby nazbierać 5dni,bo później wezmie ojco...

Wyszukiwarka