Zmiana warunków pracy bez mojej zgody

Cześć,
mam trochę dziwną sytuację z którą nie bardzo wiem co zrobić, chodzi o to że jestem zatrudniona na umowę o pracę na 1/2 etatu, jednak w październiku jedna z menedżerek oświadczyła mi, że chcę wprowadzić zmiany i na jeden miesiąc (październik) chciała abym przeszła z 1/2 na 3/4 etatu, usłyszałam tylko że chciałaby to zrobić i na tym temat się zakończył, w porównaniu do mojej koleżanki nie dostałam żadnej umowy do podpisania! Po dwóch tygodniach w grafiku (system teta) został mi zmieniony na październik 1/2 etatu na 3/4, jednak wiedząc że nic nie podpisałam sądziłam, że to błąd. Gdy przyszła moja wypłata okazało się że zostałam podliczona na warunkach 3/4 etatu a od menedżerki usłyszałam, że nie musiałam nic podpisywać a jedyne co wystarczyło do zmiany warunków na ten miesiąc to jej wniosek i zgoda regionu. W wyniku tej sytuacji dostałam inne wynagrodzenie. Czy jest to w ogóle zgodne z prawem by firma sama ustalała sobie warunki?
Z góry dziękuje za odpowiedź
anonim cytuj
09-11-2023
Czy jest to w ogóle zgodne z prawem by firma sama ustalała sobie warunki pracy bez mojej zgody, zmieniając wymiar etatu i wynagrodzenie?


Zgoda pracownika na zmianę warunków pracy: Zgodnie z polskim prawem pracy, każda zmiana istotnych warunków pracy wymaga zgody pracownika. Zmiana wymiaru etatu z 1/2 na 3/4 jest istotną zmianą warunków umowy o pracę. Taka zmiana powinna zostać dokonana na piśmie, a pracownik powinien wyrazić na nią zgodę poprzez podpisanie aneksu do umowy o pracę lub nowej umowy o pracę.

Jednostronna zmiana warunków przez pracodawcę: Pracodawca nie ma prawa jednostronnie zmieniać warunków umowy o pracę, w tym wymiaru etatu oraz wynagrodzenia, bez zgody pracownika. Takie działanie jest niezgodne z art. 42 Kodeksu pracy, który wymaga, aby zmiany warunków pracy były dokonywane za porozumieniem stron.

Niewłaściwe wynagrodzenie: Jeśli w wyniku tej zmiany otrzymałaś inne wynagrodzenie niż to, na które się zgodziłaś, masz prawo domagać się sprostowania i wypłaty wynagrodzenia zgodnego z pierwotnymi warunkami umowy.

Dalsze kroki: Zalecam skontaktowanie się z działem HR firmy oraz menedżerem, aby wyjaśnić sytuację i domagać się przywrócenia warunków zgodnych z pierwotną umową o pracę. Jeśli rozmowy te nie przyniosą rozwiązania, możesz rozważyć skorzystanie z pomocy prawnej, na przykład poprzez zgłoszenie sprawy do inspekcji pracy lub skorzystanie z porady prawnej.
 
anonim cytuj
22-12-2023

Sugerowane Tematy

Czy mogę sprzedać mieszkanie?
Witam Zakupiłem dla lata temu nowe mieszkanie od dewelopera na umowę deweloperska ,za 1.5msc mają być odbiory tego lokalu i tu pytanie,czy mogę teraz sprzedać to mieszkanie i jak formalnie to wygląda?...
Odszkodowanie za odwołany lot.
Witam serdecznie, czy jeżeli mój lot został odwołany, planowo 21:20 zaproponowali mi lot o 7:40 następnego dnia z przesiadką w innym kraju, złożyłem reklamacje, w odpowiedzi dostałem przeprosiny i zaoferowali mi zniżkę 30 % na następny lot w ciągu roku. Czy mogę odrzucić ich ofertę i zażądać odszkodowania pieniężnego ?...
Sprawa spadkowa
Witam serdecznie mam pytanie założono sprawę spadkową już rok temu. Czy ktoś wie ile można czekać? Wiem ze jest pandemia ale czy jest na taka sprawę jakieś termin ze 2 lata czy 3? Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam...
Czy pracownik może dostać mniej niż najniższa krajowa?
Jak to jest z tą najniższą krajową. Kolejny miesiąc dostała na konto 2921 z groszami. Umowa na cały etat żadnych zwolnień. Czy tak powinno być czy jednak musi iść wyjaśniać to z szefem?...

Wyszukiwarka