Zmiana warunków pracy bez mojej zgody

Cześć,
mam trochę dziwną sytuację z którą nie bardzo wiem co zrobić, chodzi o to że jestem zatrudniona na umowę o pracę na 1/2 etatu, jednak w październiku jedna z menedżerek oświadczyła mi, że chcę wprowadzić zmiany i na jeden miesiąc (październik) chciała abym przeszła z 1/2 na 3/4 etatu, usłyszałam tylko że chciałaby to zrobić i na tym temat się zakończył, w porównaniu do mojej koleżanki nie dostałam żadnej umowy do podpisania! Po dwóch tygodniach w grafiku (system teta) został mi zmieniony na październik 1/2 etatu na 3/4, jednak wiedząc że nic nie podpisałam sądziłam, że to błąd. Gdy przyszła moja wypłata okazało się że zostałam podliczona na warunkach 3/4 etatu a od menedżerki usłyszałam, że nie musiałam nic podpisywać a jedyne co wystarczyło do zmiany warunków na ten miesiąc to jej wniosek i zgoda regionu. W wyniku tej sytuacji dostałam inne wynagrodzenie. Czy jest to w ogóle zgodne z prawem by firma sama ustalała sobie warunki?
Z góry dziękuje za odpowiedź
anonim cytuj
09-11-2023
Czy jest to w ogóle zgodne z prawem by firma sama ustalała sobie warunki pracy bez mojej zgody, zmieniając wymiar etatu i wynagrodzenie?


Zgoda pracownika na zmianę warunków pracy: Zgodnie z polskim prawem pracy, każda zmiana istotnych warunków pracy wymaga zgody pracownika. Zmiana wymiaru etatu z 1/2 na 3/4 jest istotną zmianą warunków umowy o pracę. Taka zmiana powinna zostać dokonana na piśmie, a pracownik powinien wyrazić na nią zgodę poprzez podpisanie aneksu do umowy o pracę lub nowej umowy o pracę.

Jednostronna zmiana warunków przez pracodawcę: Pracodawca nie ma prawa jednostronnie zmieniać warunków umowy o pracę, w tym wymiaru etatu oraz wynagrodzenia, bez zgody pracownika. Takie działanie jest niezgodne z art. 42 Kodeksu pracy, który wymaga, aby zmiany warunków pracy były dokonywane za porozumieniem stron.

Niewłaściwe wynagrodzenie: Jeśli w wyniku tej zmiany otrzymałaś inne wynagrodzenie niż to, na które się zgodziłaś, masz prawo domagać się sprostowania i wypłaty wynagrodzenia zgodnego z pierwotnymi warunkami umowy.

Dalsze kroki: Zalecam skontaktowanie się z działem HR firmy oraz menedżerem, aby wyjaśnić sytuację i domagać się przywrócenia warunków zgodnych z pierwotną umową o pracę. Jeśli rozmowy te nie przyniosą rozwiązania, możesz rozważyć skorzystanie z pomocy prawnej, na przykład poprzez zgłoszenie sprawy do inspekcji pracy lub skorzystanie z porady prawnej.
 
anonim cytuj
22-12-2023

Sugerowane Tematy

Okres wypowiedzenia a ciąża.
Dzień dobry. Proszę pomóc co robić dalej. Jestem na wypowidzeniu do końca kwietnia. I zaszła w ciąże. Wypowiedzenie za prozuniemiem stron, decyzją była że strony pracodawcy....
Kontrole ze Spółdzielni Mieszkaniowej.
Lokal nie został udostępniony do kontroli przez lokatora (były dwa terminy) SM wskazuje że zawiadomienie było na drzwiach wejściowych. Czy to skuteczne zawiadomienie lokatora? Wskazałem w spółdzielni, że moim adresem korespondencyjnym jest inny adres. Spółdzielnia wysyła mi powiadomienia na maila w innych sprawach typu wysokość czynisz rozliczenia i teraz na maila wysłała wezwanie że mam we własnym zakresie wykonać przegląd wyznaczając dodatkow...
Fałszywe oskarżenia.
Czy miał ktoś fałszywe oskarżenia przez kobietę o przemoc? Jak się z tego wybronić? Czy wystarcza zeznania jej świadków? Nigdy jej nic w życiu nie zrobiłem....
Czy mogę odrzucić spadek po terminie?
Czy na etapie ustalania spadkobierców z wniosku wierzyciela, spadkobiercy ustawowi mogą nie przyjąć spadku po zmarłej? Od śmierci spadkodawcy minęły 3 lata a bank wystąpił o ustalenie spadkobierców po osobie która zaciągnęła kredyt. Dodam że spadkobiercy ustawowi nie odrzucili spadku w terminie 6 miesięcy....

Wyszukiwarka