Odmowa wypłaty odszkodowania za uszkodzoną przesyłkę.

Dzień dobry, potrzebuje porady czy jest sens się odwoływać czy składać pozew do Sądu?
Dnia 9 około 12/13 kurier dostarcza mi przesyłkę, proszę aby pozostawił paczkę przy garażu na podwórku a między czasie przyjeżdżam z gotówką. O 17 wracam z pracy, sprawdzam przesyłkę. Jest uszkodzenie na kartonie więc dzwonię do kuriera od razu, nie odbiera.
Próbuję złożyć odwołanie przez DHL - niestety nie mogę tego zrobić. Następnego dnia kurier generuje jakiś protokół uszkodzenia szkody, ja go wypełniam już swoimi danymi i wysyłam dla DHL. Dziś dostaję odpowiedź:
American International Group UK Limited zawiadamia, iż w wyniku postępowania likwidacyjnego
dotyczącego szkody o ww. numerze, w świetle zgromadzonych dokumentów i informacji nie
stwierdzono zaistnienia odpowiedzialności naszego Towarzystwa zgodnie z postanowieniami Umowy
Ubezpieczenia, potwierdzonej polisą numer 63110147.
Uzasadnienie
Zgodnie z treścią klauzuli ICC(A) punkt 1 oraz punkt 8, ochroną ubezpieczeniową są objęte szkody w
substancji przesyłki polegające na jej utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu, zaistniałe w czasie od
przyjęcia przesyłki do przewozu do chwili wydania przesyłki odbiorcy.
Przedmiotowa przesyłka została doręczona do Odbiorcy i odebrana bez zastrzeżeń w dniu 09.10.2023r. Pierwsza informacja o uszkodzeniu zawartości przesyłki została przekazana Przewoźnikowi dopiero
po jej odbiorze w dniu 10.10.2023 r do DHL Parcel.
Z Protokołu szkodowego, sporządzonego z udziałem Odbiorcy wynika, iż przesyłka posiadała
uszkodzone opakowanie, tak więc szkoda nosiła znamiona szkody jawnej. W takim przypadku Odbiorca
nie powinien odbierać przesyłki wykazującej widoczne uszkodzenia bez podniesienia odpowiednich
zastrzeżeń odnośnie stanu przesyłki i ewentualnego żądania sporządzenia protokołu przy odbiorze.
W związku z powyższym postanowiono jak na wstępie.
Realizując nałożony na zakłady ubezpieczeń obowiązek ustawowy, informujemy, że w przypadku
kwestionowania powyższej decyzji możliwe jest wystąpienia do American International Group UK
Limited, za pośrednictwem DHL Parcel Polska Sp. z o.o., z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie roszczeń
lub dochodzenie ich także na drodze postępowania sądowego
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi - kwota pobrania 700zł. Niby nie dużo ale maska uszkodzona w taki sposób, że musiała spaść z wysoka bo się zgięła bardzo gruba blacha. Niby było uszkodzenie na folii (delikatne przetarcie) ale w tym miejscu też folia była bardzo brudna przez co przetarcie mi umknęło. Jest sens walczyć?
anonim cytuj
30-10-2023
Czy sposób dostarczenia wybrałeś z oferty sprzedawcy?
Czy podpisałeś odbiór, zanim zauważyłeś uszkodzenie paczki?
 
anonim cytuj
30-10-2023
Czy sposób dostarczenia wybrałeś z oferty sprzedawcy?

Nie, po prostu dogadaliśmy cenę i sprzedawca sam miał wysłać kurierem maskę.
Nie mogę edytować poprzedniego postu, więc dodatkowe pytanie. Czy podpisałeś odbiór, zanim zauważyłeś uszkodzenie paczki?

Nic nie podpisywałem, teraz kurierzy skanują i przekazują paczkę. Chwile musiał poczekać zanim przyjechałem z pieniędzmi więc już nie starałem się go zatrzymywać zanim obejrzę dokładnie przesyłkę, zresztą sam mówił że jak coś będzie nie tak to dzwonić przyjedzie spisać protokół. Wracam z pracy - dzwonię. Niestety już nie odbierał. Więc wchodzę na stronę DHL jest informacja, żeby zgłaszać reklamacje w przeciągu 7 dni od dostarczenia. Ogólnie to zgłosiłem tego samego dnia. Co na to prawo? Będę wdzięczny za pomoc!
 
anonim cytuj
30-10-2023
Zakładam, że kupiłeś maskę od przedsiębiorcy, jako konsument. W takim wypadku, przedsiębiorca odpowiada za wysłaną rzecz do momentu jej odbioru przez konsumenta.
Moim zdaniem, już przy odbiorze powinieneś zgłosić, że paczka jest uszkodzona, a wtedy możesz złożyć reklamację w przeciągu 7dni lub nawet zgłosić się z tym do sprzedawcy, niech on sobie "walczy" z przewoźnikiem, którego zaproponował.
A tak to DHL twierdzi: "Przedmiotowa przesyłka została doręczona do Odbiorcy i odebrana bez zastrzeżeń w dniu 09.10.2023r"
Możesz próbować opisać im całą sytuację, ale wydaje mi się, że ciężko będzie Ci coś wywalczyć.
 
anonim cytuj
30-10-2023
Jeżeli naprawdę nie podpisałeś odbioru na urządzeniu elektronicznym to przedstawiasz to jako dowód że nie potwierdziłeś odbioru bez zastrzeżeń. A skoro nie potwierdziłeś to reklamację Ci uznają tylko trzeba to udowodnić. Poprosić o skan podpisu. A jeśli takowy będzie ale nie twój wskazać że to oszustwo.
Jeżeli jednak podpisałeś się bez sprawdzania zawartości to trudna sprawa będzie. Musiałbyś przedstawić jakieś nagrania z kamer na których widać że paczka byłą uszkodzona w momencie dostawy.
 
anonim cytuj
08-02-2024

Sugerowane Tematy

Dozór elektroniczny.
Mam pytanie mój mąż ma jutro rozprawę na dozór elektroniczny. Gdy wyrok zapada pozytywnie. To co się potem dzieje. Czy on wychodzi na wolność. Bo on jest w tym momencie w areszcie śledczym. Za zostało mu półtora miesiąca do końca kary. Proszę mi odpowiedzieć....
Podatek od sprzedanej nieruchomości.
Sprzedałem działki budowlane. Wiadomo, że trzeba zapłacić podatek, ale chciałbym zainwestować w moje obecne mieszkanie. Gdybym wziął wszystko na fakturę to byłbym zwolniony z podatku, czy to tylko działa jak bym kupił nowe mieszkanie wtedy byłbym zwolniony z podatku? Ktoś wytłumaczy, co zrobić by podatku nie płacić?...
Psy sąsiadów biegające luzem (brak płotu). Sąsiadka nie widzi w tym nic złego, ja czuję zagrożenie. Co mówi na ten temat prawo?
Witam. Mieszkam na osiedlu domków jednorodzinnych. Mam 4 małe psy, które wyprowadzam na smyczy. Obok w sąsiednim domu mieszka rodzina, która adoptowała ze schroniska 6 psów. Teren ma nieogrodzony. Psy są trzymane w kojcu. Wiem, że psy muszą się wybiegać, ale sytuacja z dzisiejszego poranka mnie przeraziła. Wracając ze spaceru ze swoimi psami widzę, że psy sąsiadów z kojca zostały wypuszczone. Stałam jak wryta z moimi 200 metrów dalej modląc się, ...
Mam pytanie dotyczące prawa do wystawiania opinie w internecie i tzw. Potencjalnego zniesławienia.
Hej! Mam pytanie dotyczące prawa do wystawiania opinie w internecie i tzw. Potencjalnego zniesławienia. skontaktowałam się z firma telefonicznie po wcześniejszym kontakcie mailowym (z ich strony bez odpowiedzi). Pan na ”obsłudze” klienta odniosl się do mnie niesamowicie lekceważąco. No to się zdenerwowałam i napisałam opinie na Google…. Na co szanowny pan najpierw próbował mnie przekupić oferując coś za usunięcie opini a teraz straszy pozwami o...

Wyszukiwarka