Całkowity zwrot kosztów imprezy turystycznej.

Dzień Dobry.
Bardzo proszę o poradę czy istnieje szansa o wywalczenie całkowitego zwrotu za imprezę turystyczną zakupioną u tour operatora.
Na wczasy pojechaliśmy w osiem osób w tym dzieci w wieku 6 m-cy i 8 lat, od pierwszego dnia zaczął się nasz koszmar. Pokoje jakie otrzymaliśmy wołały o pomstę do nieba, wilgoć kapiąca woda z sufitu smród. Po interwencji zmieniono nam pokoje , ale było jeszcze gorzej w pokojach były wszechobecne pluskwy, wilgoć grzyb (hotel w ofercie 5 gwiazdek). Wszystko jest udokumentowane filmikami i zdjęciami ,poinformowaliśmy o tym fakcie rezydenta oraz biuro podróży, po interwencji zmieniono nam hotel tu jak się okazało również królowały pluskwy, wyżywienie pozostawiało wiele do życzenia, bary które mieliśmy zagwarantowane umową zamykane były dwa dni przed zakończeniem turnusu, nie sposób nie wspomnieć o zatruciu pokarmowym dwóch osób. Biuro podróży zaproponowało nam zwrot częściowy czyli za pobyt to ok 40%.
Nie zgadzamy się na to bo po tej traumie jaką tam przeszliśmy wróciliśmy wręcz wyczerpani, pogryzieni przez pluskwy z sensacjami jelitowymi.
Po przyjeździe do domu pierwsza rzecz to odkażanie i pranie ubrań przywiezionych z wakacji co zajęło wiele godzin zaraz po powrocie.
anonim cytuj
03-09-2023
Akurat zwrot 40% wartości nie wydaje się zaniżoną rekompensatą, ale jeśli rozpatrujemy to w perspektywie odszkodowania za nienależyte/niewykonanie umowy. Natomiast niezależnie od odszkodowania można ubiegać się o zadośćuczynienie za "zmarnowany urlop".
Czyli jak będzie nam korzystniej ? Rekompensata plus odszkodowanie, czy brać pod uwagę wszystkie 3 czynniki?

Nie wiem, nie mogę się kategorycznie wypowiadać bez dokładnej analizy sprawy. Mogę jedynie wskazać ogólne zasady. Klientom przysługują w zasadzie trzy roszczenia: o obniżenie ceny, o odszkodowanie s. stricto i o zadośćuczynienie. Reguluje to art. 50 ustawy "turystycznej". Poniżej fragment przepisu:
Art. 50. [Roszczenia przysługujące podróżnemu; roszczenie organizatora turystyki do osób trzecich]
1. Podróżnemu przysługuje obniżka ceny za każdy okres, w trakcie którego stwierdzono niezgodność, chyba że została ona spowodowana wyłącznym działaniem lub zaniechaniem podróżnego.
2. Podróżnemu przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie za poniesione szkody lub krzywdy, których doznał w wyniku niezgodności. Organizator turystyki niezwłocznie wypłaca odszkodowanie lub zadośćuczynienie.
Przy odszkodowaniu s. strico trzeba wykazać rzeczywiście poniesioną szkodę, np. koszt wynajęcia zastępczego pokoju, nie wiem czy w tej sytuacji coś takiego miało miejsce. Natomiast zadośćuczynienie służy naprawie krzywdy, czyli w uproszczeniu - szkody psychicznej, której doznał klient na skutek niedogodności.
 
anonim cytuj
03-09-2023

Sugerowane Tematy

Umowa o prace i zlecenie u innego pracodawcy
Witam . Jak wyglada sytuacja gdy jestem na umowie prace i zarabiam więcej niż najniższa krajowa, a jestem zatrudniona dodatkowo na umowę zlecenie U INNEGO PRACODAWCY i chciałbym odprowadzać składki chorobowe czy jest taka możliwość ? Czy ktoś ma na to jakiś przepis ? Czy możliwość odprowadzania tej składki jest zależna od tego ile wynosi wynagrodzenie na umowie o prace ? Podkreślam ze jest wyższe niż minimalne wynagrodzenie....
Problem z dowodem osobistym.
Mam problem z moim dowodem osobistym. milion razy spotkałam się z tym, że w rzeczywistości wyglądam dużo młodziej niż na zdjęciu w dowodzie. raz przy kupnie alkoholu musiałam pokazać legitymację, żeby kasjerka mi uwierzyła. dzisiaj pierwszy raz została mi odmówiona sprzedaż, ponieważ "to nie ja". czy kasjer ma prawo nie sprzedać mi czegoś bo mi nie wierzy? czy jest to uzasadnione? ja nie chce robić nikomu problemów, wykłócać się o dwa p...
Reklamacja produktu.
Witam, 24.08.2023 - kupiłem nowy akumulator do kampera 30.09.2023 - oddałem go do sklepu na gwarancji, bo się rozładowywał bardzo szybko. Pracownik sklepu powiedział, że musi on go wysłać do producenta i zazwyczaj trwa to tydzień (tutaj wykonałem kilka telefonów prosząc o informacje i pracownik mówił zawsze, że producent tak długo zwleka) 11.10.2023 - pracownik sklepu napisał SMSa, że nagle potrzebuje zdjęcie karty gwarancyjnej i paragonu. W ...
Wniosek o podwyższenie alimentów.
1.wniosek o podwyższenie alimentów napisałam i złożyłam samodzielnie. 2. jest już odp. pozwanego, którą uzyskałam z czytelni. Sąd nie podjął jeszcze kroków w naszej sprawie. 3. pozwany ma pełnomocnika, w odpowiedzi kłamstwa, oczernianie mojej osoby i twierdzenia, że żyję w dostatku, mam wątpliwości co do zarobków, które są podane w odpowiedzi. Nie wspomnę już o podważanie moich kosztów, które na prawdę uczciwie policzyłam. moje pytanie: Czy m...

Wyszukiwarka