Całkowity zwrot kosztów imprezy turystycznej.

Dzień Dobry.
Bardzo proszę o poradę czy istnieje szansa o wywalczenie całkowitego zwrotu za imprezę turystyczną zakupioną u tour operatora.
Na wczasy pojechaliśmy w osiem osób w tym dzieci w wieku 6 m-cy i 8 lat, od pierwszego dnia zaczął się nasz koszmar. Pokoje jakie otrzymaliśmy wołały o pomstę do nieba, wilgoć kapiąca woda z sufitu smród. Po interwencji zmieniono nam pokoje , ale było jeszcze gorzej w pokojach były wszechobecne pluskwy, wilgoć grzyb (hotel w ofercie 5 gwiazdek). Wszystko jest udokumentowane filmikami i zdjęciami ,poinformowaliśmy o tym fakcie rezydenta oraz biuro podróży, po interwencji zmieniono nam hotel tu jak się okazało również królowały pluskwy, wyżywienie pozostawiało wiele do życzenia, bary które mieliśmy zagwarantowane umową zamykane były dwa dni przed zakończeniem turnusu, nie sposób nie wspomnieć o zatruciu pokarmowym dwóch osób. Biuro podróży zaproponowało nam zwrot częściowy czyli za pobyt to ok 40%.
Nie zgadzamy się na to bo po tej traumie jaką tam przeszliśmy wróciliśmy wręcz wyczerpani, pogryzieni przez pluskwy z sensacjami jelitowymi.
Po przyjeździe do domu pierwsza rzecz to odkażanie i pranie ubrań przywiezionych z wakacji co zajęło wiele godzin zaraz po powrocie.
anonim cytuj
03-09-2023
Akurat zwrot 40% wartości nie wydaje się zaniżoną rekompensatą, ale jeśli rozpatrujemy to w perspektywie odszkodowania za nienależyte/niewykonanie umowy. Natomiast niezależnie od odszkodowania można ubiegać się o zadośćuczynienie za "zmarnowany urlop".
Czyli jak będzie nam korzystniej ? Rekompensata plus odszkodowanie, czy brać pod uwagę wszystkie 3 czynniki?

Nie wiem, nie mogę się kategorycznie wypowiadać bez dokładnej analizy sprawy. Mogę jedynie wskazać ogólne zasady. Klientom przysługują w zasadzie trzy roszczenia: o obniżenie ceny, o odszkodowanie s. stricto i o zadośćuczynienie. Reguluje to art. 50 ustawy "turystycznej". Poniżej fragment przepisu:
Art. 50. [Roszczenia przysługujące podróżnemu; roszczenie organizatora turystyki do osób trzecich]
1. Podróżnemu przysługuje obniżka ceny za każdy okres, w trakcie którego stwierdzono niezgodność, chyba że została ona spowodowana wyłącznym działaniem lub zaniechaniem podróżnego.
2. Podróżnemu przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie za poniesione szkody lub krzywdy, których doznał w wyniku niezgodności. Organizator turystyki niezwłocznie wypłaca odszkodowanie lub zadośćuczynienie.
Przy odszkodowaniu s. strico trzeba wykazać rzeczywiście poniesioną szkodę, np. koszt wynajęcia zastępczego pokoju, nie wiem czy w tej sytuacji coś takiego miało miejsce. Natomiast zadośćuczynienie służy naprawie krzywdy, czyli w uproszczeniu - szkody psychicznej, której doznał klient na skutek niedogodności.
 
anonim cytuj
03-09-2023

Sugerowane Tematy

Samotna matka miała próbę samobójczą, co z dziećmi?
Dzień dobry, orientuje się ktoś może jak wygląda sytuacje jeśli matka miała próbę samobójcza, ma troje dzieci jedno dorosłe. Opiekę dzienną ma ona a ojciec bierze dzieci na weekendy i wakacje? Co z dziećmi w sytuacji pójścia matki na oddział psychiatryczny?...
Co jeżeli osoba składająca pozew podała zły adres pozwanego?
Czy jeżeli osoba która złożyła pozew w sądzie podała zły adres pozwanego i pozwany nic nie wie ,że takowy pozew wogole został złożony. To co w takiej sytuacji zrobi sąd?...
Czy kierownik zakładu może udostępnić nagranie z kamery księgowej?
Witam, czy kierownik zakładu może udostępnić nagranie z kamery księgowej? Nagranie dotyczące mnie...
Czy właściciel kamienicy może umieścić zapis mówiący o natychmiastowym rozwiązaniu umowy?
Dzień dobry i proszę o poradę czy właściciel kamienicy w którym wynajmuje mieszkanie może umieścić zapis w umowie że każdy wynajmujący jest zobowiązany do ogrzewania mieszkania że względu pobrania dodatku węglowego bo jeżeli nie będzie należycie ogrzewane zostanie rozwiązana umowa w trybie natychmiastowym, czy to jest zgodne z prawem ?...

Wyszukiwarka