Całkowity zwrot kosztów imprezy turystycznej.

Dzień Dobry.
Bardzo proszę o poradę czy istnieje szansa o wywalczenie całkowitego zwrotu za imprezę turystyczną zakupioną u tour operatora.
Na wczasy pojechaliśmy w osiem osób w tym dzieci w wieku 6 m-cy i 8 lat, od pierwszego dnia zaczął się nasz koszmar. Pokoje jakie otrzymaliśmy wołały o pomstę do nieba, wilgoć kapiąca woda z sufitu smród. Po interwencji zmieniono nam pokoje , ale było jeszcze gorzej w pokojach były wszechobecne pluskwy, wilgoć grzyb (hotel w ofercie 5 gwiazdek). Wszystko jest udokumentowane filmikami i zdjęciami ,poinformowaliśmy o tym fakcie rezydenta oraz biuro podróży, po interwencji zmieniono nam hotel tu jak się okazało również królowały pluskwy, wyżywienie pozostawiało wiele do życzenia, bary które mieliśmy zagwarantowane umową zamykane były dwa dni przed zakończeniem turnusu, nie sposób nie wspomnieć o zatruciu pokarmowym dwóch osób. Biuro podróży zaproponowało nam zwrot częściowy czyli za pobyt to ok 40%.
Nie zgadzamy się na to bo po tej traumie jaką tam przeszliśmy wróciliśmy wręcz wyczerpani, pogryzieni przez pluskwy z sensacjami jelitowymi.
Po przyjeździe do domu pierwsza rzecz to odkażanie i pranie ubrań przywiezionych z wakacji co zajęło wiele godzin zaraz po powrocie.
anonim cytuj
03-09-2023
Akurat zwrot 40% wartości nie wydaje się zaniżoną rekompensatą, ale jeśli rozpatrujemy to w perspektywie odszkodowania za nienależyte/niewykonanie umowy. Natomiast niezależnie od odszkodowania można ubiegać się o zadośćuczynienie za "zmarnowany urlop".
Czyli jak będzie nam korzystniej ? Rekompensata plus odszkodowanie, czy brać pod uwagę wszystkie 3 czynniki?

Nie wiem, nie mogę się kategorycznie wypowiadać bez dokładnej analizy sprawy. Mogę jedynie wskazać ogólne zasady. Klientom przysługują w zasadzie trzy roszczenia: o obniżenie ceny, o odszkodowanie s. stricto i o zadośćuczynienie. Reguluje to art. 50 ustawy "turystycznej". Poniżej fragment przepisu:
Art. 50. [Roszczenia przysługujące podróżnemu; roszczenie organizatora turystyki do osób trzecich]
1. Podróżnemu przysługuje obniżka ceny za każdy okres, w trakcie którego stwierdzono niezgodność, chyba że została ona spowodowana wyłącznym działaniem lub zaniechaniem podróżnego.
2. Podróżnemu przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie za poniesione szkody lub krzywdy, których doznał w wyniku niezgodności. Organizator turystyki niezwłocznie wypłaca odszkodowanie lub zadośćuczynienie.
Przy odszkodowaniu s. strico trzeba wykazać rzeczywiście poniesioną szkodę, np. koszt wynajęcia zastępczego pokoju, nie wiem czy w tej sytuacji coś takiego miało miejsce. Natomiast zadośćuczynienie służy naprawie krzywdy, czyli w uproszczeniu - szkody psychicznej, której doznał klient na skutek niedogodności.
 
anonim cytuj
03-09-2023

Sugerowane Tematy

Wierzycielka nie chce zdjąć ze mnie komornika.
Witam mam taki problem. Płacę alimenty na swoich dość wysokie ale ich matka pobiera je przez komornika. Nigdy nie spóźniłem się z wpłata. Komornik wiadomo zabiera sobie jeszcze 15% od kwoty alimentów. Czy jest możliwość żeby zdjęcie komornika odbyło się jakoś bez zgody wierzycielki? Z wiadomych powodów on tego nie zrobi. Dodam że nie mam żadnych zaległości względem komornika ani jej. Czy tylko ona może zdjąć tego komornika czy jest jakaś inna dro...
Podniesienie ceny w stosunku do tego co było ustalone za wykonanie usługi
Słyszałem, że wykonawca usługi może w jakimś stopniu podnieść jej cenę w stosunku do ego co było ustalone, ale że tu są jakieś maksymalne limity. Ktoś mi powie ile wynosi ten limit?...
Czy kierownik ma prawo wymagać od pracowników dodatkowego czasu pracy?
Pracuje w dużej korporacji gdzie obowiązują karty do odbijania czasu pracy oraz zmiana stroju na odzież roboczą (jestem pracownikiem umysłowym praca przy komputerze ale zasada zmiany ubrania obowiązuje wszystkich pracowników). W uop mam zapis: 8-16 (łącznie 8h), natomiast kierownictwo działu wymaga bym najpóźniej odbijał się kartą 7:55 a wybijał 16:05 argumentując, ze mam być przy komputerze 8-16, a ten dodatkowy czas jest wymagany na zmianę ubra...
Czy pracodawca ma prawo zmusić pracowników do szczepienia ?
Dzień dobry. W zakładzie pracy jest lista na którą każdy ma się wpisać. Dotyczy szczepienia przeciwko covid 19. Czy pracodawca ma prawo zmusić pracowników do szczepienia ? Czy jeżeli ktoś odmówi może to być powodem do zwolnienia dyscyplinarnego? Pracuje w sklepie, a w mojej firmie jest nakaz szczepienia przeciwko covid do 10 grudnia, oraz obowiązek dostarczenia certyfikatu ze szczepienia. Jeżeli nie ma prawa zmusić nas do tego, to jak się br...

Wyszukiwarka