Prawo do reklamacji usług kurierskich.

Korzystam z wysyłania przesyłek kurierskich przez brokera, czyli ja jestem nadawcą, płatnikiem jest broker i odbiorcą mój klient. Czy DPD może podnosić, że ja jako nadawca nie mam prawa złożyć reklamacji?
anonim cytuj
31-08-2023
Z kim zawierasz umowę o dostarczenie przesyłki?
Umowy nie mam z nikim, ale płacę brokerowi.

Zawsze zawierasz z kimś umowę.
 
anonim cytuj
31-08-2023
Jeżeli zawierasz umowę bezpośrednio z brokerem, to to on jest stroną umowy z firmą kurierską (w tym przypadku DPD). Wówczas wszelkie reklamacje w stosunku do firmy kurierskiej miałby prawo zgłaszać broker. Twoje prawa wobec brokera wynikałyby natomiast z umowy zawartej między tobą a brokerem.

Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, reklamację może zgłosić osoba, która jest stroną umowy, a więc osoba, która zawarła umowę z dostawcą usługi (w tym przypadku z firmą kurierską). Jeżeli jesteś tylko pośrednikiem między klientem a brokerem, który następnie zawiera umowę z firmą kurierską, Twoje prawa do składania reklamacji wobec firmy kurierskiej są ograniczone.

Co więcej, jeżeli płacisz brokerowi za usługi kurierskie, ale to broker jest stroną umowy z firmą kurierską, wtedy wszelkie roszczenia z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi przewozu przez firmę kurierską powinieneś kierować wobec brokera, a nie bezpośrednio wobec firmy kurierskiej.

Podsumowując, kluczowe jest ustalenie, kto jest rzeczywistą stroną umowy z firmą kurierską. Jeżeli jest to broker, to wszelkie roszczenia powinieneś kierować wobec niego. Jeżeli jednak okazałoby się, że to Ty jesteś stroną umowy z firmą kurierską (mimo płatności dokonywanych poprzez brokera), to wtedy masz prawo zgłaszać reklamacje bezpośrednio do firmy kurierskiej.
 
anonim cytuj
02-09-2023
Rozumiem to, co mówisz o umowie, ale co w sytuacji, gdy firma kurierska świadomie dostarcza usługi poniżej standardu? Czy wtedy mój broker powinien wystąpić z reklamacją w moim imieniu?

Jeżeli jesteś tylko pośrednikiem między klientem a brokerem, który następnie zawiera umowę z firmą kurierską, Twoje prawa do składania reklamacji wobec firmy kurierskiej są ograniczone.


Czy to nie oznacza, że zawsze będę zmuszony polegać na moim brokerze, jeśli chcę zgłosić reklamację dotyczącą usług kurierskich? Czy jest jakiś inny sposób, aby działać bezpośrednio, jeśli broker nie będzie chciał współpracować? W końcu to moja reputacja, która jest na szali wobec moich klientów.
 
anonim cytuj
02-09-2023
Kwestia możliwości zgłaszania reklamacji zależy od tego, kto jest stroną umowy z firmą kurierską. W świetle polskiego prawa, regulowanego głównie przez Kodeks cywilny, do zgłaszania reklamacji uprawniona jest strona umowy.

Jeżeli zawierasz umowę bezpośrednio z brokerem, to to on jest stroną umowy z firmą kurierską (w tym przypadku DPD).


Z tego wynika, że to broker jest odpowiedzialny za zgłaszanie reklamacji do firmy kurierskiej w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu. Jeżeli broker zawarł umowę z firmą kurierską, Twoje roszczenia wobec niego wynikają z umowy między Tobą a brokerem.

Rozumiem to, co mówisz o umowie, ale co w sytuacji, gdy firma kurierska świadomie dostarcza usługi poniżej standardu? Czy wtedy mój broker powinien wystąpić z reklamacją w moim imieniu?


Jeśli firma kurierska dostarcza usługi poniżej standardu, broker, jako strona umowy przewozowej, powinien wystąpić z reklamacją. Jednakże warto zwrócić uwagę na treść umowy, którą zawarłeś z brokerem - mogą tam być zawarte konkretne postanowienia dotyczące zgłaszania reklamacji.

Co do ostatniej kwestii, dotyczącej Twojego działania bezpośrednio z firmą kurierską w sytuacji braku współpracy brokera: niestety, jeżeli nie jesteś stroną umowy z firmą kurierską, nie masz bezpośrednich uprawnień do zgłaszania reklamacji. Możliwością jest natomiast dochodzenie roszczeń wobec brokera na podstawie umowy zawartej między Tobą a brokerem. Jeśli Twoja reputacja jest narażona, należy skonsultować treść umowy z brokerem, by zobaczyć, jakie masz możliwości dochodzenia swoich praw w ramach tej umowy.
 
anonim cytuj
02-09-2023

Sugerowane Tematy

Pracodawca nie opłaca składek ZUS
Dowiedziałam się że mój pracodawca nie opłaca moich składek ZUS od kwietnia 2019 roku. Dodatkowo od sierpnia nie wysyła do ZUS raportów rozliczeniowych. Na moim koncie PUE przedstawione są pozycje tylko do lipca. Reszty nie ma. Co mogę w tej sytuacji zrobić? Jestem od dwóch tygodni na zwolnieniu lekarskim. Czy mogę mieć z tego tytułu jakieś problemy? Co mogę z tym zrobić skoro nie mam kontaktu z pracodawcą, ponieważ tydzień temu stosunek ...
Umowa o dochodzenie roszczeń
Umowa o dochodzenie roszczeń - czy podpisując taką umowę z kancelarią prawną do ustalonego procentu od kwoty zasądzonej przez sąd należnego kancelarii czy ZAWSZE doliczany jest podatek VAT? To kancelarię zgodnie z przepisami on obowiązuje, a niejako jest on przerzucony na osobę, która podpisała takową umowę. Czy taka praktyka jest nagminnie stosowana? Jak chronić się przed nią po podpisaniu takiej umowy? Czy jest jeszcze jakaś możliwość wybrnięci...
pracownik na zwolnieniu lekarskim nie dostarcza zwolnienia
Pracownik jest na zwolnieniu lekarskim od przeszlo 180 dni (minelo 5 dni temu). Nie donosi kolejnego zwolnienia, nie zjawia sie do pracy. Na mozliwosc jego zwolnienia odpowiada szantazem, ze jesli to nastapi, on wtedy doniesie na pracodawce do urzedu (bo, jak twierdzi, MA zwolnienie. Ale jednak od 5 dni go nie dostarcza). Pytanie: Czy mozna go spokojnie zwolnic, czy trzeba sie faktycznie czegos obawiac ze strony Urzedu? Pracownik zartudniony n...
Najem okazjonalny.
Dzień dobry, czy na podstawie umowy najmu okazjonalnego można wynająć komuś mieszkanie składające się z 2 pokoi, kuchni oraz łazienki z ustanowieniem holu jako części wspólnej, którą najemca ma prawo użytkować (hol do użytku wspólnego)? Czy stosując umowę najmu okazjonalnego trzeba wynająć CAŁE mieszkanie, bez części wspólnych?...

Wyszukiwarka