prowadzę Firmę w branży rozrywkowej (wynajem atrakcji dla dzieci i dorosłych). [...] Stworzył nazwę firmy łudząco podobną do naszej, stworzył logo łudząco podobne do naszego, reklamuje się i pisze posty w Social Mediach ewidentnie łudząco podobne do naszych, na portalach ogłoszeniowych robi dokładnie to samo co my etc.
W opisanym przez Pana przypadku wydaje się, że możemy mieć do czynienia z naruszeniem przepisów dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji. Konkretnie chodzi o przepisy zawarte w Kodeksie cywilnym (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), które określają, co rozumie się pod pojęciem nieuczciwej konkurencji:
Art. 18^3 § 1 K.c. stanowi, że działalność stanowiąca nieuczciwą konkurencję jest niedozwolona.
Art. 18^4 § 3 pkt 3 K.c. mówi, że nieuczciwą konkurencją jest stosowanie w oznaczeniach firmowych, oznaczeniach produktów lub usług oraz w reklamach nazw, oznaczeń, znaków oraz innych wskazań mogących wprowadzić w błąd co do osoby prowadzącej przedsiębiorstwo, pochodzenia towaru, jego ilości, jakości, właściwości, sposobu wykonania, celu, przeznaczenia, naprawy, ważności, sposób i daty produkcji, użyteczności, naprawy, konserwacji, źródła nabycia, ceny, warunków zakupu oraz sprzedaży.
Mając na uwadze Pańską relację, działania konkurencyjnej firmy mogą wprowadzać w błąd konsumentów, co do osoby prowadzącej przedsiębiorstwo oraz pochodzenia towaru czy usługi.
Jeśli chodzi o możliwe działania:
Zgromadzenie i zabezpieczenie wszelkich dowodów naruszeń jest kluczowe. Screeny stron, postów, ogłoszeń, porównanie logo, nazwy oraz treści reklam mogą być użyteczne w ewentualnym postępowaniu sądowym.
Pana prawa wynikające z naruszenia przepisów o nieuczciwej konkurencji mogą obejmować roszczenie o zaniechanie praktyk naruszających oraz naprawienie wyrządzonej szkody.
Dodatkowo, jeśli Pan posiada prawa do logo czy nazwy firmy w postaci praw autorskich lub znaku towarowego, można także rozważyć roszczenia wynikające z tych praw.
Rekomenduję skonsultowanie się ze specjalistą w dziedzinie prawa konkurencji oraz praw własności intelektualnej w celu dokładnej analizy i planu działania.