Gwarancja przedłużona po serwisie.

Mam pytanie, jak to jest z gwarancją przedłużoną po serwisie. Czy ona z automatu jest przedłużona czy jak to wygląda. Dokładnie chodzi o drzwi, a mianowicie wymieniany zamek. Był on w czasie gwarancji wymieniany kilka razy ciągle Pękala blaszka przez co drzwi się nie domykały do końca dopóki trwała gwarancja nie było problemu bo za każdym razem przyjeżdżał serwis i wymieniali na nowy. Teraz nam ta blaszka pękła tak że aż wypadła napisałam do serwisu ale mi odpowiedzieli że minął termin gwarancji i że tego nie uznają ( ale nie minął jeszcze rok od naprawy serwisowej) Czy jest jakaś podstawa prawną która mówi że po serwisie też jest jakiś okres gwarancji czy coś takiego.
anonim cytuj
11-08-2023
Zależy jaki termin upłynął od czasu ostatniej wymiany do czasu zgłoszenia roszczenia.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Zależy jaki termin upłynął od czasu ostatniej wymiany do czasu zgłoszenia roszczenia.

Właśnie sprawdziłam we wrześniu minie rok.
 
anonim cytuj
11-08-2023
A zatem zgodnie z art. 581 kc Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

Pisząc prostymi słowami, gwarancja ulega przedłużeniu każdorazowo po wykonaniu wymiany.
 
anonim cytuj
11-08-2023
A zatem zgodnie z art. 581 kc Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

Pisząc prostymi słowami, gwarancja ulega przedłużeniu każdorazowo po wykonaniu wymiany.


Ślicznie dziękuję za szybka i konkretną odpowiedź. Można zamknąć post.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Odnosząc się do sytuacji opisanej w pierwszym poście: Skoro wymiana zamka w drzwiach nastąpiła kilkukrotnie w ramach gwarancji, a od ostatniej naprawy nie minął rok, masz prawo do roszczeń z gwarancji. Art. 581 Kodeksu cywilnego mówi wyraźnie, że w przypadku dostarczenia nowej rzeczy wolnej od wad lub wykonania istotnych napraw, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia tej rzeczy lub zwrócenia naprawionej. Dlatego serwis powinien uwzględnić Twoją reklamację.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Dokładnie tak, jak zostało to przedstawione wyżej. Skoro od ostatniej naprawy nie upłynął jeszcze rok, to w świetle art. 581 Kodeksu cywilnego masz pełne prawo zgłaszać roszczenia w ramach gwarancji. W Twoim przypadku, jeśli zamek był wymieniany jako część drzwi, to gwarancja na tę część ulega przedłużeniu. Sugerowałbym, abyś skierowała odpowiednie pismo do serwisu powołując się na wspomniany przepis. W sytuacji, gdy serwis odmawia uwzględnienia Twojego roszczenia, możesz rozważyć dalsze kroki prawne.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego całego zamieszania z gwarancją. Skoro już kilkukrotnie wymieniali mi ten zamek, a problem ciągle powraca, to czy w świetle prawa mam możliwość domagać się wymiany całych drzwi na nowe? Czy może istnieje jakiś przepis, który mówi o tym, że jeżeli coś jest naprawiane wielokrotnie i problem wciąż się powtarza, to można domagać się wymiany całego produktu? Chodzi mi głównie o to, aby nie bawić się w kolejne naprawy, które i tak nie przynoszą trwałego efektu.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego całego zamieszania z gwarancją. Skoro już kilkukrotnie wymieniali mi ten zamek, a problem ciągle powraca, to czy w świetle prawa mam możliwość domagać się wymiany całych drzwi na nowe? Czy może istnieje jakiś przepis, który mówi o tym, że jeżeli coś jest naprawiane wielokrotnie i problem wciąż się powtarza, to można domagać się wymiany całego produktu?


W świetle prawa polskiego, jeżeli w ciągu dwóch lat od wydania rzeczy jej nabywcy powstaje wada, którą sprzedawca zobowiązany jest usunąć na podstawie rękojmi za wady, a rzecz była już naprawiana co najmniej cztery razy, nabywca może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad zamiast usunięcia wady, chyba że usunięcie wad byłoby dla sprzedawcy nadmiernie kłopotliwe w porównaniu z wymianą rzeczy na wolną od wad. W Twoim przypadku, jeśli zamek był wymieniany kilkukrotnie i problem wciąż się powtarza, możesz powołać się na art. 561 § 2 Kodeksu cywilnego i żądać wymiany całych drzwi na nowe. Dlatego warto zwrócić się do sprzedawcy z odpowiednim żądaniem, powołując się na wspomniany przepis. Jeśli sprzedawca odmówi, możesz rozważyć podjęcie dalszych działań prawnych w celu dochodzenia swoich praw.
 
anonim cytuj
11-08-2023

Sugerowane Tematy

Czy mamy prawo odmówić obecności poszkodowanego przy przesłuchaniu?
Dzień dobry. Dostaliśmy z mężem wezwanie na policję jako świadkowie. Poszkodowanym jest nasz sąsiad a oskarżonym drugi sąsiad. Czy mamy prawo odmówić obecności poszkodowanego przy przesłuchaniu? Ten człowiek jest nieobliczalny, prowokuje, wzywa policję i wytacza procesy o bzdury....
Mieszkanie komunalne a dziedziczenie.
Mieszkałam razem z rodzicami w mieszkaniu komunalnym. Jestem tam zameldowana razem z córka , po zawarciu małżeństwa wyprowadziłam się. Mój tata niedawno zmarł , została tam tylko mama. Moje pytanie brzmi , co mogę zrobić żeby w przyszłości tego mieszkania nie stracić ?...
Rozwód a podział majątku.
Dzień dobry Dowiedziałem się że żona mnie zdradzała. Przyznała się do tego. Wiadomo sprawa bardzo ciężka, ale postanowiłem wziąć rozwód. Chcę to jak najszybciej skończyć, więc pewnie zrobimy rozwód za porozumieniem stron. Mamy wspólny dom, który żona dostała w darowiźnie (2019 r. wartość w akcie notarialnym 150 tys.). Wykończyliśmy go na wysoki standard. W tych szalonych czasach powiedziałbym że jest wart około 1 mln. Z tego mojego włożenia był...
Urlop.
Mam pytanie mianowicie w pracy wymyślili sobie że jeśli jedna osoba w danym tygodniu wzięła chociaż jeden dzień urlopu to kolejna już nie może w ogóle, no chyba że wypisze opiekę na dziecko a jeśli jej nie ma to nie ma prawa wziąć dnia wolnego. Czy firma może takie zmiany wprowadzić ? Ja pierwszy raz się z czymś takim spotykam....

Wyszukiwarka