Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego całego zamieszania z gwarancją. Skoro już kilkukrotnie wymieniali mi ten zamek, a problem ciągle powraca, to czy w świetle prawa mam możliwość domagać się wymiany całych drzwi na nowe? Czy może istnieje jakiś przepis, który mówi o tym, że jeżeli coś jest naprawiane wielokrotnie i problem wciąż się powtarza, to można domagać się wymiany całego produktu?
W świetle prawa polskiego, jeżeli w ciągu dwóch lat od wydania rzeczy jej nabywcy powstaje wada, którą sprzedawca zobowiązany jest usunąć na podstawie rękojmi za wady, a rzecz była już naprawiana co najmniej cztery razy, nabywca może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad zamiast usunięcia wady, chyba że usunięcie wad byłoby dla sprzedawcy nadmiernie kłopotliwe w porównaniu z wymianą rzeczy na wolną od wad. W Twoim przypadku, jeśli zamek był wymieniany kilkukrotnie i problem wciąż się powtarza, możesz powołać się na art. 561 § 2 Kodeksu cywilnego i żądać wymiany całych drzwi na nowe. Dlatego warto zwrócić się do sprzedawcy z odpowiednim żądaniem, powołując się na wspomniany przepis. Jeśli sprzedawca odmówi, możesz rozważyć podjęcie dalszych działań prawnych w celu dochodzenia swoich praw.