Gwarancja przedłużona po serwisie.

Mam pytanie, jak to jest z gwarancją przedłużoną po serwisie. Czy ona z automatu jest przedłużona czy jak to wygląda. Dokładnie chodzi o drzwi, a mianowicie wymieniany zamek. Był on w czasie gwarancji wymieniany kilka razy ciągle Pękala blaszka przez co drzwi się nie domykały do końca dopóki trwała gwarancja nie było problemu bo za każdym razem przyjeżdżał serwis i wymieniali na nowy. Teraz nam ta blaszka pękła tak że aż wypadła napisałam do serwisu ale mi odpowiedzieli że minął termin gwarancji i że tego nie uznają ( ale nie minął jeszcze rok od naprawy serwisowej) Czy jest jakaś podstawa prawną która mówi że po serwisie też jest jakiś okres gwarancji czy coś takiego.
anonim cytuj
11-08-2023
Zależy jaki termin upłynął od czasu ostatniej wymiany do czasu zgłoszenia roszczenia.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Zależy jaki termin upłynął od czasu ostatniej wymiany do czasu zgłoszenia roszczenia.

Właśnie sprawdziłam we wrześniu minie rok.
 
anonim cytuj
11-08-2023
A zatem zgodnie z art. 581 kc Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

Pisząc prostymi słowami, gwarancja ulega przedłużeniu każdorazowo po wykonaniu wymiany.
 
anonim cytuj
11-08-2023
A zatem zgodnie z art. 581 kc Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

Pisząc prostymi słowami, gwarancja ulega przedłużeniu każdorazowo po wykonaniu wymiany.


Ślicznie dziękuję za szybka i konkretną odpowiedź. Można zamknąć post.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Odnosząc się do sytuacji opisanej w pierwszym poście: Skoro wymiana zamka w drzwiach nastąpiła kilkukrotnie w ramach gwarancji, a od ostatniej naprawy nie minął rok, masz prawo do roszczeń z gwarancji. Art. 581 Kodeksu cywilnego mówi wyraźnie, że w przypadku dostarczenia nowej rzeczy wolnej od wad lub wykonania istotnych napraw, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia tej rzeczy lub zwrócenia naprawionej. Dlatego serwis powinien uwzględnić Twoją reklamację.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Dokładnie tak, jak zostało to przedstawione wyżej. Skoro od ostatniej naprawy nie upłynął jeszcze rok, to w świetle art. 581 Kodeksu cywilnego masz pełne prawo zgłaszać roszczenia w ramach gwarancji. W Twoim przypadku, jeśli zamek był wymieniany jako część drzwi, to gwarancja na tę część ulega przedłużeniu. Sugerowałbym, abyś skierowała odpowiednie pismo do serwisu powołując się na wspomniany przepis. W sytuacji, gdy serwis odmawia uwzględnienia Twojego roszczenia, możesz rozważyć dalsze kroki prawne.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego całego zamieszania z gwarancją. Skoro już kilkukrotnie wymieniali mi ten zamek, a problem ciągle powraca, to czy w świetle prawa mam możliwość domagać się wymiany całych drzwi na nowe? Czy może istnieje jakiś przepis, który mówi o tym, że jeżeli coś jest naprawiane wielokrotnie i problem wciąż się powtarza, to można domagać się wymiany całego produktu? Chodzi mi głównie o to, aby nie bawić się w kolejne naprawy, które i tak nie przynoszą trwałego efektu.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego całego zamieszania z gwarancją. Skoro już kilkukrotnie wymieniali mi ten zamek, a problem ciągle powraca, to czy w świetle prawa mam możliwość domagać się wymiany całych drzwi na nowe? Czy może istnieje jakiś przepis, który mówi o tym, że jeżeli coś jest naprawiane wielokrotnie i problem wciąż się powtarza, to można domagać się wymiany całego produktu?


W świetle prawa polskiego, jeżeli w ciągu dwóch lat od wydania rzeczy jej nabywcy powstaje wada, którą sprzedawca zobowiązany jest usunąć na podstawie rękojmi za wady, a rzecz była już naprawiana co najmniej cztery razy, nabywca może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad zamiast usunięcia wady, chyba że usunięcie wad byłoby dla sprzedawcy nadmiernie kłopotliwe w porównaniu z wymianą rzeczy na wolną od wad. W Twoim przypadku, jeśli zamek był wymieniany kilkukrotnie i problem wciąż się powtarza, możesz powołać się na art. 561 § 2 Kodeksu cywilnego i żądać wymiany całych drzwi na nowe. Dlatego warto zwrócić się do sprzedawcy z odpowiednim żądaniem, powołując się na wspomniany przepis. Jeśli sprzedawca odmówi, możesz rozważyć podjęcie dalszych działań prawnych w celu dochodzenia swoich praw.
 
anonim cytuj
11-08-2023

Sugerowane Tematy

Jak liczy się czas pracy w delegacji?
Pracodawca wysyła mnie i innych pracowników na szkolenie wyjazdowe, które odbywa się w miejscu oddalonym o 240 km od miejsca pracy. Szkolenie odbywa się w godzinach 10-17, więc aby dotrzeć na miejsce, czas wyjazdu musi być o godzinie 7:30, a powrót do miejsca pracy nastąpi najwcześniej o godzinie 19:30. Czy osobie, której zostają dodatkowo powierzone obowiązki kierowcy (zostanie w tym dniu wydany pojazd służbowy), czas dojazdu będzie wliczać się...
Kilkukrotna kradziez w sklepie
Witam. Z kamer monitoringu wynikla kilkuktrotna kradziez przedmiotow na kwote ponizej 800zl. Jakiej kary sie spodziewac?...
Umowa zlecenia bez terminu wypłacenia wynagrodzenia
Mam umowę zlecenie, na której nie ma nic wspomniane o terminie wypłacenia wynagrodzenia. Jest tylko stawka godzinowa, pracodawca nic nie wspomniał do kiedy bede dostawać wynagrodzenie. Jak mam to interpretować? Pierwszy raz spotykam się z brakiem terminu wynagordzenia....
Ustalenie kontaktów z dzieckiem.
Dzień dobry, proszę podpowiedzieć, czy ojciec który ma ustalone kontaktu, może do dzieci przychodzić dodatkowo, kiedy mu się podoba? Bez mojej zgody?...

Wyszukiwarka