Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie?

Dzień dobry. Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie, nie mają praw innych prócz meldunek stały, ale same wymeldować się nie chcą? Jeśli tak, w jaki sposób to uczynić?
anonim cytuj
30-11-2022
Trzeba przeprowadzić postępowanie w celu wymeldowania tych osób. W urzędzie miasta proszę się dowiedzieć szczegółów
 
anonim cytuj
30-11-2022
Zgłaszasz sprawę do Urzędu Miasta . Robią kontrolę i podejmują decyzję. Osoba która ma być wymeldowania może może odwołać się do Urzędu Wojewódzkiego .
 
anonim cytuj
30-11-2022
A jak taka osoba zostaje o tym informowana?
 
anonim cytuj
30-11-2022
Przyjdzie pismo na adres gdzie jest zameldowana .
 
anonim cytuj
30-11-2022
Czyli ten, z którego chce się ich wymeldować?
 
anonim cytuj
30-11-2022
Tak
 
anonim cytuj
30-11-2022
Chcąc uregulować kwestię meldunku, warto odwołać się do odpowiednich przepisów prawa. W Polsce, sprawy związane z meldunkiem reguluje ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

Po pierwsze, zgodnie z przepisami, osoba może być zameldowana tylko w jednym miejscu stałego pobytu. Jeżeli dana osoba nie mieszka w miejscu, gdzie jest zameldowana, można podjąć działania w celu jej wymeldowania.

Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie, nie mają praw innych prócz meldunek stały, ale same wymeldować się nie chcą?

Tak, w przypadku stwierdzenia, że dana osoba nie zamieszkuje pod wskazanym adresem, można złożyć wniosek o skreślenie jej z rejestru ewidencji ludności. W praktyce oznacza to, że kierując się do właściwego Urzędu Miasta/Gminy z odpowiednim wnioskiem i przedstawieniem dowodów (na przykład świadków, rachunków potwierdzających, że osoba nie korzysta z mediów w danym miejscu), można zainicjować procedurę kontrolną. Urząd przeprowadza kontrolę, i jeżeli stwierdzi, że osoba nie mieszka pod wskazanym adresem, może ją wymeldować.

A jak taka osoba zostaje o tym informowana?

W trakcie postępowania kontrolnego, osoba, której dotyczy kontrola, zostanie powiadomiona pismem wysłanym na adres, gdzie jest obecnie zameldowana. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w meldunku, osoba ma prawo do odwołania się od decyzji urzędu do Urzędu Wojewódzkiego.

Ostatecznie, warto pamiętać, że zgodnie z obowiązującym prawem, każda osoba ma obowiązek meldować się w miejscu stałego pobytu. Nie dopełnienie tego obowiązku może wiązać się z odpowiedzialnością administracyjną. W praktyce, skreślenie z rejestru ewidencji ludności nie jest równoznaczne z pozbawieniem praw do nieruchomości czy też innych praw związanych z danym miejscem zamieszkania.
 
anonim cytuj
09-08-2023

Sugerowane Tematy

L4 po ustaniu zatrudnienia.
Co w wypadku gdy po ustaniu zatrudnienia poszedłem na l4 na 14 dni. W takim wypadku kiedy kończy mi się prawo do świadczenia NFZ? ...
Zajęcie komornicze
Witam. Mam zajęcie na pensji w pracy i cześć mojej wypłaty jest przekazywana do komornika. Czy mimo tego wszystkie nagrody premie i talony mają być również w całości przekazywane na konto komornika ?...
Wezwanie przedegzekucyjne.
Dzisiaj ze skrzynki wyjąłem kopertę z pismem od ZTM Warszawa pt. "Wezwanie przedegzekucyjne". Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym wydany przez Sąd Rejonowy z dnia 2010-08-18. Następnie widnieje kwota zadłużenia na dzień 2023-11-02 oraz standardowo dane do przelewu. Na drugiej stronie w "zestawieniu nieuregulowanych zobowiązań" w polu "data wezwania" wpisano dzień 2009-08-22, a dalej w kolumnie o nazwie "d...
Ograniczona władza rodzicielska.
Oboje z rodziców mają ograniczoną władzę rodzicielską nad małoletnim dzieckiem w postaci nadzoru kuratora. Czy w tej sytuacji jeden rodzic może samodzielnie zdecydować o zmianie trybu edukacji dziecka na edukację domową do czasu wydania przez sąd decyzji o ustalenie przy kim dziecko zostanie?...

Wyszukiwarka