Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie?

Dzień dobry. Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie, nie mają praw innych prócz meldunek stały, ale same wymeldować się nie chcą? Jeśli tak, w jaki sposób to uczynić?
anonim cytuj
30-11-2022
Trzeba przeprowadzić postępowanie w celu wymeldowania tych osób. W urzędzie miasta proszę się dowiedzieć szczegółów
 
anonim cytuj
30-11-2022
Zgłaszasz sprawę do Urzędu Miasta . Robią kontrolę i podejmują decyzję. Osoba która ma być wymeldowania może może odwołać się do Urzędu Wojewódzkiego .
 
anonim cytuj
30-11-2022
A jak taka osoba zostaje o tym informowana?
 
anonim cytuj
30-11-2022
Przyjdzie pismo na adres gdzie jest zameldowana .
 
anonim cytuj
30-11-2022
Czyli ten, z którego chce się ich wymeldować?
 
anonim cytuj
30-11-2022
Tak
 
anonim cytuj
30-11-2022
Chcąc uregulować kwestię meldunku, warto odwołać się do odpowiednich przepisów prawa. W Polsce, sprawy związane z meldunkiem reguluje ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

Po pierwsze, zgodnie z przepisami, osoba może być zameldowana tylko w jednym miejscu stałego pobytu. Jeżeli dana osoba nie mieszka w miejscu, gdzie jest zameldowana, można podjąć działania w celu jej wymeldowania.

Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie, nie mają praw innych prócz meldunek stały, ale same wymeldować się nie chcą?

Tak, w przypadku stwierdzenia, że dana osoba nie zamieszkuje pod wskazanym adresem, można złożyć wniosek o skreślenie jej z rejestru ewidencji ludności. W praktyce oznacza to, że kierując się do właściwego Urzędu Miasta/Gminy z odpowiednim wnioskiem i przedstawieniem dowodów (na przykład świadków, rachunków potwierdzających, że osoba nie korzysta z mediów w danym miejscu), można zainicjować procedurę kontrolną. Urząd przeprowadza kontrolę, i jeżeli stwierdzi, że osoba nie mieszka pod wskazanym adresem, może ją wymeldować.

A jak taka osoba zostaje o tym informowana?

W trakcie postępowania kontrolnego, osoba, której dotyczy kontrola, zostanie powiadomiona pismem wysłanym na adres, gdzie jest obecnie zameldowana. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w meldunku, osoba ma prawo do odwołania się od decyzji urzędu do Urzędu Wojewódzkiego.

Ostatecznie, warto pamiętać, że zgodnie z obowiązującym prawem, każda osoba ma obowiązek meldować się w miejscu stałego pobytu. Nie dopełnienie tego obowiązku może wiązać się z odpowiedzialnością administracyjną. W praktyce, skreślenie z rejestru ewidencji ludności nie jest równoznaczne z pozbawieniem praw do nieruchomości czy też innych praw związanych z danym miejscem zamieszkania.
 
anonim cytuj
09-08-2023

Sugerowane Tematy

Pomyłkowe zablokowanie konta
Witam ile dni teoretycznie trwa odblokowanie konta bankowego przez komornika? Dodam że konto bankowe zostało zablokowane pomyłkowo, już jest wyjaśnione. Pozdrawiam....
Jak wcześniej rozwiązać umowę o pracę?
Jeśli pracownik ma miesięczny okres wypowiedzenia i chce wcześniej rozwiązać umowę bo znalazł inną pracę, ale pracodawca nie zgadza się na wcześniejsze rozwiązanie umowy, to czy jest jakieś rozwiązanie, żeby wybrnąć z takiej sytuacji? (L-4 nie wchodzi w grę) Czy np. pracodawca może odmówić pracownikowi urlopu bezpłatnego?...
Spadkobierca testamentowy.
Spadkobierca zobowiązuje spadkobiercę testamentowego (brata), do wykonania polecenia poprzez przeniesienia na córkę spadkodawcy własności lokalu mieszkalnego. Pytanie: czy przy obliczaniu zachowku wartość spadku będzie pomniejszona o wartość tego przedmiotu polecenia, tj. lokalu (mniejszy zachowek), czy też wartość tego lokalu nie pomniejsza wartości spadku i podwyższa wysokość zachowku?...
Pozew o odzyskanie pieniędzy
Złożyłem pozew o odzyskanie pieniedzy. Z Sądu przyszła informacja że... "Na podstawie art. 130 paragraf 1 kpc i art. 130 [1] paragraf 1 [1] wzywa Pana do usunięcia braków formalnych pozwu, przez wskazanie daty wymagalności dochodzonego roszczenia w terminie..." Co to jest ta data wymagalności?...

Wyszukiwarka