Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie?

Dzień dobry. Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie, nie mają praw innych prócz meldunek stały, ale same wymeldować się nie chcą? Jeśli tak, w jaki sposób to uczynić?
anonim cytuj
30-11-2022
Trzeba przeprowadzić postępowanie w celu wymeldowania tych osób. W urzędzie miasta proszę się dowiedzieć szczegółów
 
anonim cytuj
30-11-2022
Zgłaszasz sprawę do Urzędu Miasta . Robią kontrolę i podejmują decyzję. Osoba która ma być wymeldowania może może odwołać się do Urzędu Wojewódzkiego .
 
anonim cytuj
30-11-2022
A jak taka osoba zostaje o tym informowana?
 
anonim cytuj
30-11-2022
Przyjdzie pismo na adres gdzie jest zameldowana .
 
anonim cytuj
30-11-2022
Czyli ten, z którego chce się ich wymeldować?
 
anonim cytuj
30-11-2022
Tak
 
anonim cytuj
30-11-2022
Chcąc uregulować kwestię meldunku, warto odwołać się do odpowiednich przepisów prawa. W Polsce, sprawy związane z meldunkiem reguluje ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

Po pierwsze, zgodnie z przepisami, osoba może być zameldowana tylko w jednym miejscu stałego pobytu. Jeżeli dana osoba nie mieszka w miejscu, gdzie jest zameldowana, można podjąć działania w celu jej wymeldowania.

Czy można wymeldować z domu osoby które w nim nie zamieszkują/nie łożą na utrzymanie, nie mają praw innych prócz meldunek stały, ale same wymeldować się nie chcą?

Tak, w przypadku stwierdzenia, że dana osoba nie zamieszkuje pod wskazanym adresem, można złożyć wniosek o skreślenie jej z rejestru ewidencji ludności. W praktyce oznacza to, że kierując się do właściwego Urzędu Miasta/Gminy z odpowiednim wnioskiem i przedstawieniem dowodów (na przykład świadków, rachunków potwierdzających, że osoba nie korzysta z mediów w danym miejscu), można zainicjować procedurę kontrolną. Urząd przeprowadza kontrolę, i jeżeli stwierdzi, że osoba nie mieszka pod wskazanym adresem, może ją wymeldować.

A jak taka osoba zostaje o tym informowana?

W trakcie postępowania kontrolnego, osoba, której dotyczy kontrola, zostanie powiadomiona pismem wysłanym na adres, gdzie jest obecnie zameldowana. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w meldunku, osoba ma prawo do odwołania się od decyzji urzędu do Urzędu Wojewódzkiego.

Ostatecznie, warto pamiętać, że zgodnie z obowiązującym prawem, każda osoba ma obowiązek meldować się w miejscu stałego pobytu. Nie dopełnienie tego obowiązku może wiązać się z odpowiedzialnością administracyjną. W praktyce, skreślenie z rejestru ewidencji ludności nie jest równoznaczne z pozbawieniem praw do nieruchomości czy też innych praw związanych z danym miejscem zamieszkania.
 
anonim cytuj
09-08-2023

Sugerowane Tematy

Odmowa wydania zaświadczenia.
Złożyłem wniosek o wydanie świadectwa ukończenia studiów. Regulamin przewidywał wydawanie takich świadectw z urzędu. Po wielu miesiącach walki dotrzymałem odpowiedź bez podania podstawy prawnej, że świadectwo nie może mi być wydane. Co mam teraz robić? Od takiego pisma ani nie mam jak się odwołać do rektora. W mojej ocenie uczelnia powinna w takim przypadku zastosować przepisy z kpa dotyczące wydawania zaświadczeń i jeśli nie chciała tego świadec...
Czy testament w formie ustnej też się liczy?
Wuja chorowal na serce, mial slabszy dzien bal sie ze moze umrzec wiec zawolal do siebie trzech znajomych i powiedzial im swoja wole po śmierci. Jego stan zdrowia sie poprawil jednak nie na dlugo bo w zeszlym tygodniu wuja zmarl nie spisujac swojego innego testamentu. Co w takiej sytuacji? Czy liczy sie taka. Sytuacja jako testament ustny czy nie?...
Zachowek po rodzicach.
Witam, chciałabym się dowiedzieć, jak wygląda sprawa zachowku? Jest dwóch braci i mieszkanie zostało zapisane tylko na jednego, czy drugiemu z braci coś się należy? Rodzice już nie żyją....
Oszacowanie wartości nieruchomości.
Witam wszystkich. Mojemu bratu ponad dwa lata temu komornik zajął nieruchomość, która została wtedy oszacowana. Jednak ze względu na covid nie odbywały się licytacje. Teraz już można to robić i brat dostał powiadomienie o terminie licytacji na wrzesień. Jednak co dziwi to, że w powiadomieniu jest wymieniona kwota oszacowania sprzed dwóch lat właśnie. Wiadomo jak ceny nieruchomości poszły w górę od tamtej pory. Czy jest to zgodne z procedurami? Je...

Wyszukiwarka