W zeszłym roku zrobiłam rezerwacje w ośrodku wczasowym płacąc bonem turystycznym ( 500zl). ... Proszę podpowiedzcie mi co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki. Jest mi to bez różnicy w jakiej formie to zrobią, tzn czy gotówka czy w formie bonu turystycznego ( chociaż nie wiem czy jest taka możliwość).
Na podstawie przedstawionego problemu i odniesienia się do art. 7 ustawy o bonie turystycznym, odpowiedź wyglądałaby następująco:
W odpowiedzi na problem dotyczący anulowania rezerwacji przez ośrodek i braku zwrotu środków, podnoszę następujące kwestie:
Zgodnie z art. 7 ustawy o bonie turystycznym, jeśli przedsiębiorca turystyczny nie zrealizuje usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej, zobowiązany jest niezwłocznie dokonać zwrotu płatności przyjętej za pomocą bonu, ale nie bezpośrednio do Klienta, lecz na rachunek bankowy Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Następnie to POT będzie odpowiedzialna za realizację dalszych działań w stosunku do Klienta.
W świetle powyższych informacji proponuję, aby w ponagleniu do zwrotu zaliczki zawarto następujące elementy:
Opis sytuacji: krótkie przedstawienie faktów dotyczących rezerwacji, anulowania jej przez ośrodek i prób skontaktowania się z ośrodkiem.
Wskazanie na brak zwrotu: podkreślenie, że mimo upływu określonego czasu, ośrodek nie dokonał zwrotu środków.
Odniesienie do przepisów prawa: wskazanie na art. 7 ustawy o bonie turystycznym, który nakłada na ośrodek obowiązek dokonania zwrotu środków na rachunek bankowy POT.
Wezwanie do podjęcia działań: jasne i zdecydowane wezwanie ośrodka do natychmiastowego dokonania zwrotu środków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Informacja o dalszych krokach: wskazanie, że w przypadku braku reakcji ze strony ośrodka, podejmie Pani dalsze kroki prawne w celu odzyskania środków.
Zakładając, że ośrodek dokona zwrotu środków na rachunek POT, warto również rozważyć kontakt z Polską Organizacją Turystyczną w celu wyjaśnienia sytuacji i ustalenia dalszych działań związanych z odzyskaniem środków.