Zwrot za rezerwację anulowaną bez podania przyczyny (bon turystyczny), co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki?

Dzień dobry,
W zeszłym roku zrobiłam rezerwacje w ośrodku wczasowym płacąc bonem turystycznym ( 500zl). Z rezerwacji mogłam zrezygnować do końca lutego i liczyć na 100% zwrot zaliczki. Dzień przed końcem czasu, który regulaminowo kończył się na koniec lutego dostałam maile ze rezerwacja została anulowana bez podania przyczyny przez ośrodek. Mimo tygodniowych prób skontaktowania się z ośrodkiem mailowo i telefonicznie zmuszona byłam zrobić rezerwacje w innym ośrodku. Pod koniec marca dostała maile ze była to pomyłka i rezerwacja jest nadal aktualna. W odpowiedzi odpisałam, ze niestety pomimo próby skontaktowania się z nimi musiałam zrobić rezerwacje już gdzieś indziej. Poprosiłam tez o zwrot zaliczki w formie wrócenie go jako bon turystyczny czy tez w formie pieniędzy na konto. Do dnia dzisiejszego nie ma odzewu z ich strony, mimo wysłania już kilkudziesięciu maili. Proszę podpowiedzcie mi co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki. Jest mi to bez różnicy w jakiej formie to zrobią, tzn czy gotówka czy w formie bonu turystycznego ( chociaż nie wiem czy jest taka możliwość).
anonim cytuj
29-07-2022
Środków za bon nie mogą Ci zwrócić na Twoje konto
art 7 ustawy o bonie
...
3.
W przypadku gdy przedsiębiorca turystyczny lub organizacja pożytku publicznego nie zrealizuje usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej, niezwłocznie dokonuje zwrotu płatności przyjętej za pomocą bonu na rachunek bankowy Polskiej Organizacji Turystycznej, zwanej dalej "POT", oddzielnie dla każdego bonu, podając w tytule przelewu numer tego bonu.
...
 
anonim cytuj
29-07-2022
Dziękuję
 
anonim cytuj
29-07-2022
W zeszłym roku zrobiłam rezerwacje w ośrodku wczasowym płacąc bonem turystycznym ( 500zl). ... Proszę podpowiedzcie mi co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki. Jest mi to bez różnicy w jakiej formie to zrobią, tzn czy gotówka czy w formie bonu turystycznego ( chociaż nie wiem czy jest taka możliwość).


Na podstawie przedstawionego problemu i odniesienia się do art. 7 ustawy o bonie turystycznym, odpowiedź wyglądałaby następująco:

W odpowiedzi na problem dotyczący anulowania rezerwacji przez ośrodek i braku zwrotu środków, podnoszę następujące kwestie:

Zgodnie z art. 7 ustawy o bonie turystycznym, jeśli przedsiębiorca turystyczny nie zrealizuje usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej, zobowiązany jest niezwłocznie dokonać zwrotu płatności przyjętej za pomocą bonu, ale nie bezpośrednio do Klienta, lecz na rachunek bankowy Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Następnie to POT będzie odpowiedzialna za realizację dalszych działań w stosunku do Klienta.
W świetle powyższych informacji proponuję, aby w ponagleniu do zwrotu zaliczki zawarto następujące elementy:

Opis sytuacji: krótkie przedstawienie faktów dotyczących rezerwacji, anulowania jej przez ośrodek i prób skontaktowania się z ośrodkiem.
Wskazanie na brak zwrotu: podkreślenie, że mimo upływu określonego czasu, ośrodek nie dokonał zwrotu środków.
Odniesienie do przepisów prawa: wskazanie na art. 7 ustawy o bonie turystycznym, który nakłada na ośrodek obowiązek dokonania zwrotu środków na rachunek bankowy POT.
Wezwanie do podjęcia działań: jasne i zdecydowane wezwanie ośrodka do natychmiastowego dokonania zwrotu środków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Informacja o dalszych krokach: wskazanie, że w przypadku braku reakcji ze strony ośrodka, podejmie Pani dalsze kroki prawne w celu odzyskania środków.
Zakładając, że ośrodek dokona zwrotu środków na rachunek POT, warto również rozważyć kontakt z Polską Organizacją Turystyczną w celu wyjaśnienia sytuacji i ustalenia dalszych działań związanych z odzyskaniem środków.
 
anonim cytuj
09-08-2023

Sugerowane Tematy

Przejęcie zakładu pracy, niższe wynagrodzenie.
Witam, Bardzo bym prosił o szybką poradę w zakresie prawa pracy. Zakład pracy tworzył razem z innymi spółkami grupę. Następnie ta grupa została podzielona i sprzedana do innych firm. Okazało się, że nowy inwestor/właściciel (nie pracodawca, gdyż nie było podpisywanych nowych umów z firmą, która przejęła spółkę) postanowiła przejąć kilku pracowników. Jednak zaoferowano tym pracownikom mniejszą podstawę wynagrodzenia brutto niż mieli dotychczas ...
Błąd w pozwie.
Dostałem (jako powód) takie pismo: "Wezwać do uzupełnienia braków formalnych pozwu poprzez złożenie wszystkich załączników wymienionych w pozwie wraz z odpisem, tj. informacje z serwisu z dnia 2019-07-17 (3 dokumenty) – pkt 10 (do pozwu dołączono jedynie 2 dokumenty)" W pozwie nastąpiła pomyłka i powinno być napisane (2 dokumenty) Czy wystarczy to skorygować pismem procesowym? nie rozumiem też wyrażenia "w pozwie wraz z odpisem...
Co zrobić jeśli pracodawca nie wysłał PITu?
Poprzedni pracodawca nie wysłał PIT 11. Co można zrobić? Prośby o wysyłkę mailem nie odniosły skutku....
Kontakt dziecka z ojcem.
Dziecko nie chce jechać do ojca czy w takim wypadku musi gdy kontakty są ustanowione sądownie. Wiem, że kiedyś matka miała obowiązek zachęcać dziecko, ale chyba coś się zmieniło w TK. Nie do końca wiem co......

Wyszukiwarka