Zwrot za rezerwację anulowaną bez podania przyczyny (bon turystyczny), co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki?

Dzień dobry,
W zeszłym roku zrobiłam rezerwacje w ośrodku wczasowym płacąc bonem turystycznym ( 500zl). Z rezerwacji mogłam zrezygnować do końca lutego i liczyć na 100% zwrot zaliczki. Dzień przed końcem czasu, który regulaminowo kończył się na koniec lutego dostałam maile ze rezerwacja została anulowana bez podania przyczyny przez ośrodek. Mimo tygodniowych prób skontaktowania się z ośrodkiem mailowo i telefonicznie zmuszona byłam zrobić rezerwacje w innym ośrodku. Pod koniec marca dostała maile ze była to pomyłka i rezerwacja jest nadal aktualna. W odpowiedzi odpisałam, ze niestety pomimo próby skontaktowania się z nimi musiałam zrobić rezerwacje już gdzieś indziej. Poprosiłam tez o zwrot zaliczki w formie wrócenie go jako bon turystyczny czy tez w formie pieniędzy na konto. Do dnia dzisiejszego nie ma odzewu z ich strony, mimo wysłania już kilkudziesięciu maili. Proszę podpowiedzcie mi co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki. Jest mi to bez różnicy w jakiej formie to zrobią, tzn czy gotówka czy w formie bonu turystycznego ( chociaż nie wiem czy jest taka możliwość).
anonim cytuj
29-07-2022
Środków za bon nie mogą Ci zwrócić na Twoje konto
art 7 ustawy o bonie
...
3.
W przypadku gdy przedsiębiorca turystyczny lub organizacja pożytku publicznego nie zrealizuje usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej, niezwłocznie dokonuje zwrotu płatności przyjętej za pomocą bonu na rachunek bankowy Polskiej Organizacji Turystycznej, zwanej dalej "POT", oddzielnie dla każdego bonu, podając w tytule przelewu numer tego bonu.
...
 
anonim cytuj
29-07-2022
Dziękuję
 
anonim cytuj
29-07-2022
W zeszłym roku zrobiłam rezerwacje w ośrodku wczasowym płacąc bonem turystycznym ( 500zl). ... Proszę podpowiedzcie mi co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki. Jest mi to bez różnicy w jakiej formie to zrobią, tzn czy gotówka czy w formie bonu turystycznego ( chociaż nie wiem czy jest taka możliwość).


Na podstawie przedstawionego problemu i odniesienia się do art. 7 ustawy o bonie turystycznym, odpowiedź wyglądałaby następująco:

W odpowiedzi na problem dotyczący anulowania rezerwacji przez ośrodek i braku zwrotu środków, podnoszę następujące kwestie:

Zgodnie z art. 7 ustawy o bonie turystycznym, jeśli przedsiębiorca turystyczny nie zrealizuje usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej, zobowiązany jest niezwłocznie dokonać zwrotu płatności przyjętej za pomocą bonu, ale nie bezpośrednio do Klienta, lecz na rachunek bankowy Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Następnie to POT będzie odpowiedzialna za realizację dalszych działań w stosunku do Klienta.
W świetle powyższych informacji proponuję, aby w ponagleniu do zwrotu zaliczki zawarto następujące elementy:

Opis sytuacji: krótkie przedstawienie faktów dotyczących rezerwacji, anulowania jej przez ośrodek i prób skontaktowania się z ośrodkiem.
Wskazanie na brak zwrotu: podkreślenie, że mimo upływu określonego czasu, ośrodek nie dokonał zwrotu środków.
Odniesienie do przepisów prawa: wskazanie na art. 7 ustawy o bonie turystycznym, który nakłada na ośrodek obowiązek dokonania zwrotu środków na rachunek bankowy POT.
Wezwanie do podjęcia działań: jasne i zdecydowane wezwanie ośrodka do natychmiastowego dokonania zwrotu środków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Informacja o dalszych krokach: wskazanie, że w przypadku braku reakcji ze strony ośrodka, podejmie Pani dalsze kroki prawne w celu odzyskania środków.
Zakładając, że ośrodek dokona zwrotu środków na rachunek POT, warto również rozważyć kontakt z Polską Organizacją Turystyczną w celu wyjaśnienia sytuacji i ustalenia dalszych działań związanych z odzyskaniem środków.
 
anonim cytuj
09-08-2023

Sugerowane Tematy

Badania okresowe.
Jestem zatrudniona na umowę o pracę u ajenta stacji benzynowej. Obecnie musiałam przedłużyć książeczkę zdrowia co wiązało się z kosztem 70 zł na które wzięłam fakturę. Po dostarczeniu faktury okazało się, że pracodawcą nie zwraca kosztów z czym po raz pierwszy spotkałam się w ciągu mojej wieloletniej pracy w handlu. Czy faktycznie może być tak że to pracownik pokrywa koszty związane z wykonywaniem pracy?...
Wypowiedzenie umowy
Dzień dobry. Moje okresy zatrudnienia w obecnej pracy: 21.08.2021 - 30.09.2021 - umowa zlecenie 01.10.2021 - 31.12.2021 - umowa o pracę, okres próbny, pełny wymiar czasu pracy - 2 tygodniowy okres wypowiedzenia 31.12.2021 - obecnie - umowa o pracę, pełny wymiar pracy, czas nieokreślony - 2 tygodniowy okres wypowiedzenia Moje pytania: 1. Wg. umowy na papierze mój okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie a wg. ustawy z tego co przeczytałam w...
Co zrobić, gdy klient nie odbiera przesyłki za pobraniem?
Mój brat prowadzi sklep internetowy. Rozstał się jakiś czas temu z dziewczyną i ta dziewczyna chcąc zrobić mu na złość zamawia z jego sklepu różne produkty za pobraniem i nigdy ich nie odbierała. Zamawiała też produkty pod fikcyjne nazwiska i adresy. Proszę mi powiedzieć, czy taki czyn jest karalny? Można ją o coś oskarżyć? Dziewczyna tą twierdzi że ma 14 dni na zwrot bez podania przyczyny i może sobie zamawiać ile chce....
Jak odrzucić spadek bez aktu zgonu??
Dzień dobry, Zmarła babcia byłego męża. Odrzucił on spadek teraz w kolejności powinny go odrzucić nasze dzieci. Wiadomo że do wniosku do sądu rodzinnego należy dołączyć odrzucenie spadku przez ojca oraz akt zgonu babci. Co mogę zrobić w przypadku gdy ojciec dzieci nie chcę dać mi ksero tych dokumentów? Spadek zawiera długi i nie chcę by były tym obarczone....

Wyszukiwarka