Zwrot za rezerwację anulowaną bez podania przyczyny (bon turystyczny), co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki?

Dzień dobry,
W zeszłym roku zrobiłam rezerwacje w ośrodku wczasowym płacąc bonem turystycznym ( 500zl). Z rezerwacji mogłam zrezygnować do końca lutego i liczyć na 100% zwrot zaliczki. Dzień przed końcem czasu, który regulaminowo kończył się na koniec lutego dostałam maile ze rezerwacja została anulowana bez podania przyczyny przez ośrodek. Mimo tygodniowych prób skontaktowania się z ośrodkiem mailowo i telefonicznie zmuszona byłam zrobić rezerwacje w innym ośrodku. Pod koniec marca dostała maile ze była to pomyłka i rezerwacja jest nadal aktualna. W odpowiedzi odpisałam, ze niestety pomimo próby skontaktowania się z nimi musiałam zrobić rezerwacje już gdzieś indziej. Poprosiłam tez o zwrot zaliczki w formie wrócenie go jako bon turystyczny czy tez w formie pieniędzy na konto. Do dnia dzisiejszego nie ma odzewu z ich strony, mimo wysłania już kilkudziesięciu maili. Proszę podpowiedzcie mi co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki. Jest mi to bez różnicy w jakiej formie to zrobią, tzn czy gotówka czy w formie bonu turystycznego ( chociaż nie wiem czy jest taka możliwość).
anonim cytuj
29-07-2022
Środków za bon nie mogą Ci zwrócić na Twoje konto
art 7 ustawy o bonie
...
3.
W przypadku gdy przedsiębiorca turystyczny lub organizacja pożytku publicznego nie zrealizuje usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej, niezwłocznie dokonuje zwrotu płatności przyjętej za pomocą bonu na rachunek bankowy Polskiej Organizacji Turystycznej, zwanej dalej "POT", oddzielnie dla każdego bonu, podając w tytule przelewu numer tego bonu.
...
 
anonim cytuj
29-07-2022
Dziękuję
 
anonim cytuj
29-07-2022
W zeszłym roku zrobiłam rezerwacje w ośrodku wczasowym płacąc bonem turystycznym ( 500zl). ... Proszę podpowiedzcie mi co powinno zawierać ponaglenie do zwrotu zaliczki. Jest mi to bez różnicy w jakiej formie to zrobią, tzn czy gotówka czy w formie bonu turystycznego ( chociaż nie wiem czy jest taka możliwość).


Na podstawie przedstawionego problemu i odniesienia się do art. 7 ustawy o bonie turystycznym, odpowiedź wyglądałaby następująco:

W odpowiedzi na problem dotyczący anulowania rezerwacji przez ośrodek i braku zwrotu środków, podnoszę następujące kwestie:

Zgodnie z art. 7 ustawy o bonie turystycznym, jeśli przedsiębiorca turystyczny nie zrealizuje usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej, zobowiązany jest niezwłocznie dokonać zwrotu płatności przyjętej za pomocą bonu, ale nie bezpośrednio do Klienta, lecz na rachunek bankowy Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Następnie to POT będzie odpowiedzialna za realizację dalszych działań w stosunku do Klienta.
W świetle powyższych informacji proponuję, aby w ponagleniu do zwrotu zaliczki zawarto następujące elementy:

Opis sytuacji: krótkie przedstawienie faktów dotyczących rezerwacji, anulowania jej przez ośrodek i prób skontaktowania się z ośrodkiem.
Wskazanie na brak zwrotu: podkreślenie, że mimo upływu określonego czasu, ośrodek nie dokonał zwrotu środków.
Odniesienie do przepisów prawa: wskazanie na art. 7 ustawy o bonie turystycznym, który nakłada na ośrodek obowiązek dokonania zwrotu środków na rachunek bankowy POT.
Wezwanie do podjęcia działań: jasne i zdecydowane wezwanie ośrodka do natychmiastowego dokonania zwrotu środków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Informacja o dalszych krokach: wskazanie, że w przypadku braku reakcji ze strony ośrodka, podejmie Pani dalsze kroki prawne w celu odzyskania środków.
Zakładając, że ośrodek dokona zwrotu środków na rachunek POT, warto również rozważyć kontakt z Polską Organizacją Turystyczną w celu wyjaśnienia sytuacji i ustalenia dalszych działań związanych z odzyskaniem środków.
 
anonim cytuj
09-08-2023

Sugerowane Tematy

Pobicie brak ubezpieczenia.
Dobry wieczór, zdarzenie miało miejsce w czwartek. Zostałem pobity, policja zrobiła notatkę, zabrała mnie karetka, byłem w 2 szpitalach. Mówiłem że nie jestem ubezpieczony bo pracuje w innym kraju. Zarówno policjant jak i lekarka z uśmiechem powiedzieli że dostanę rachunek a sprawca na koniec zapłaci-czy faktycznie tak jest? Co należy robić krok po kroku aby sprawca został obciążony za przyjazd karetki itd? Druga sprawa-boli mnie ząb, jedynka. J...
Czy mój partner może wziąć w pracy opiekę nad naszymi dziećmi?
Proszę o pomoc. Doznałam dziś dość poważnego urazu stopy. Niestety nie obyło się bez założenia gipsu. Nie jestem w stanie dać jednego kroku a co dopiero zająć się małymi dzieci. Czy mój partner może wziąć w pracy opiekę nad naszymi dziećmi? Czy mu się przysługuje? Z góry dziękuję za pomoc. ...
Czy „Umowę na czas określony” moge miec cały czas
Witam. Mam nadzieje, ze moge sie tu Panstwa zapytac. Czy „Umowę na czas określony” moge miec cały czas, czy konkretna ilość razy, zanim dostane umowę na czas nieokreślony?...
Odrzucenie spadku po zmarłej.
Niedawno umarła moja mama i okazało się że zostawiła nam sporo długów. Już po kolei wszyscy odrzucamy spadek u notariusza. Teraz takie pytanie. Czego nie można brać po mamie żeby długi nie przeszły? Tzn. Ubezpieczenie w pracy i prywatne, ZUS ? Czy powinniśmy powiadomić banki że nie żyje i komorników ?...

Wyszukiwarka