Reklamacja złożona po upływie 24 miesięcy, lecz zauważona wcześniej

Cześć, czy jeżeli wada (kupujący to osoba prywatna) ujawniona/zauważona została przed upływem 24 miesięcy, a reklamacja zostaje złożona już po upływie tych 24 miesięcy to mieścimy się w terminie?
Liczy się data stwierdzenia/zauważenia/wystąpienia czy data złożenia reklamacji?
2. Czy przyjmując reklamację sprzedawca może ją odrzucić tylko i wyłącznie na podstawie tego, że została złożona po upływie 24ch miesięcy (pisze o tym wprost) - bez analizy jej faktycznej zasadości pod kątem wady?
anonim cytuj
21-07-2022
Zgodnie z prawem konsument ma rok na zgłoszenie wady od momentu jej wykrycia. Także, jeśli wada ujawniła się np. w ostatnim dniu dwuletniej odpowiedzialności sprzedawcy, to konsument ma jeszcze 12 miesięcy na jej zgłoszenie do sprzedawcy. Nie, sprzedawca nie może odrzucić z tego powodu reklamacji, natomiast po stronie konsumenta jest kwestia udowodnienia, że wada lub jej przyczyna istniały w chwili zakupu.
 
anonim cytuj
21-07-2022
Zgodnie z prawem konsument ma rok na zgłoszenie wady od momentu jej wykrycia. Także, jeśli wada ujawniła się np. w ostatnim dniu dwuletniej odpowiedzialności sprzedawcy, to konsument ma jeszcze 12 miesięcy na jej zgłoszenie do sprzedawcy. Nie, sprzedawca nie może odrzucić z tego powodu reklamacji, natomiast po stronie konsumenta jest kwestia udowodnienia, że wada lub jej przyczyna istniały w chwili zakupu.

Jaki nr artykulu?
 
anonim cytuj
21-07-2022
Jaki nr artykulu?

art. 568 par 2 KC
 
anonim cytuj
21-07-2022
Czy w tej sytuacji reklamacja powinna zostać jako uznana ponieważ nie odnieśli się do niej a odpowiedź została obarczona wadą prawną? Co w tej sytuacji zrobić?
 
anonim cytuj
21-07-2022
Jeśli jest Pan w stanie po pierwsze: -udowodnić, że wada lub jej przyczyna istniała w momencie zakupu, po drugie - że faktycznie wada została wykryta przed upływem 24 miesięcy to może Pan napisać odwołanie od reklamacji. Niemniej proszę pamiętać, że sprzedawca wcale nie musi rozpatrywać odwołania, a po drugie ostatecznie wszystko sprowadzi się do tego, że to Pan będzie musiał udowodnić swoje racje. Innym rozwiązaniem jest złożenie reklamacji jeszcze raz, tylko lepiej.
+1  
anonim cytuj
21-07-2022
Ale to rozumiem ze musiałbym podać inna wadę wtedy? Mogę poprosić teraz tylko i wyłącznie o odpowiedź droga listowna na adres zamieszkania?
W tym wypadku to, ze po prostu odrzucili tylko i wylać nie ze względu na przekroczenie czasu (a wiec i niezgodnie z prawem) bo wskazałem datę stwierdzenia wady przed 24 miesiącami, nie jest to traktowane jakby przekroczyli czas i z automatu została uznana ta reklamacja?
 
anonim cytuj
21-07-2022
Jakie było twoje roszczenie reklamacyjne? Reklamowales z tytułu rękojmi czy gwarancji?
 
anonim cytuj
21-07-2022
Jakie było twoje roszczenie reklamacyjne? Reklamowales z tytułu rękojmi czy gwarancji?

Rekojmi, zwrot środków/wymiana
 
anonim cytuj
21-07-2022
Cześć, czy jeżeli wada (kupujący to osoba prywatna) ujawniona/zauważona została przed upływem 24 miesięcy, a reklamacja zostaje złożona już po upływie tych 24 miesięcy to mieścimy się w terminie?


Zgodnie z art. 568 par. 2 Kodeksu Cywilnego, w przypadku nieruchomości termin ten wynosi 6 miesięcy, a w przypadku innych rzeczy 1 miesiąc od momentu, kiedy wada została wykryta. Dlatego jeżeli wada została zauważona przed upływem 24 miesięcy od zakupu, a reklamacja złożona została po tym czasie, ale w terminie 1 miesiąca od momentu wykrycia wady, reklamacja została złożona prawidłowo.

Co więcej, jeśli sprzedawca odrzuci reklamację wyłącznie z powodu upływu 24 miesięcy, nie odnosząc się do meritum sprawy, działa niezgodnie z prawem. Sprzedawca ma obowiązek dokładnego rozpatrzenia reklamacji pod kątem wady rzeczy.

Jeśli chodzi o dalsze działanie w przypadku nieuznania reklamacji przez sprzedawcę, należy podjąć następujące kroki:

Jeśli sprzedawca nie odniósł się do meritum reklamacji, a jedynie podał przekroczenie czasu jako powód jej odrzucenia, można wystąpić z ponowną reklamacją, podkreślając dokładnie datę stwierdzenia wady oraz powołując się na art. 568 par. 2 Kodeksu Cywilnego.
Jeżeli w dalszym ciągu sprzedawca nie ustosunkuje się prawidłowo do reklamacji, konsumenci mają prawo do dochodzenia swoich praw przed sądem.
Ale to rozumiem ze musiałbym podać inna wadę wtedy? Mogę poprosić teraz tylko i wyłącznie o odpowiedź droga listowna na adres zamieszkania?


Nie musisz podawać innej wady. Jeśli wada została już zgłoszona i jest ta sama, nie ma potrzeby jej zmieniać. Możesz poprosić o odpowiedź drogą listowną, jeśli wolisz tę formę komunikacji. Jeśli sprzedawca nie odpowiedział w ustawowym terminie 14 dni lub odpowiedź była niezadowalająca, reklamacja uważana jest za niezałatwioną.

Rekojmi, zwrot środków/wymiana


Jeśli reklamacja została złożona z tytułu rękojmi, konsumenci mają prawo żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny, lub odstąpienia od umowy (zwrot środków), zależnie od charakteru wady. Sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni. W przypadku braku odpowiedzi lub niezadowalającej odpowiedzi, konsument może dochodzić swoich praw przed sądem.
 
anonim cytuj
28-08-2023

Sugerowane Tematy

Zakup przez internet ("zaginione" przesyłki, brak zwrotu pieniędzy)
Witam serdecznie. W zeszłym roku zamówiłam dla synka tablicę manipulacyjną. Trzeba było zrobić przedpłatę w wysokości 549 zł, a to nie jest mała kwota. Tablica nie dotarła, za to po drodze były różne wymówki. Tablica nadana, zaginęła w firmie kurierskiej, przesłanie fałszywego nadania. Znowu paczka niby nadana i znowu zaginęła. W końcu po prawie 4 miesiącach, potwierdzenie przelewu (zwrot kasy na moje konto) Oczywiście kasa nie dotarła. Pani u...
Został złożony wniosek do sądu o zniesienie alimentów, czy trzeba jeszcze zapłacić te alimenty do czasu wyznaczenia rozprawy?
Jeżeli w tym miesiącu został złożony wniosek do sądu o zniesienie alimentów to czy musi dana osoba jeszcze zapłacić te alimenty do czasu wyznaczenia rozprawy sądowej. Moim zdaniem chyba jeszcze ma obowiązek płacenia ale nie wiem czy dobrze myślę?...
Wynajmujemy mieszkanie na umowę na czas nieokreślony. Informacja o chęci wypowiedzenia umowy prawdopodobnie z powodu podwyżki na którą się nie zgodziliśmy.
Dzień dobry, mam pytanie. Wynajmujemy mieszkanie na umowę na czas nieokreślony. 31 lipca dostalismy informacje o chęci wypowiedzenia umowy wynajmu mieszkania. Na zdjęciu wypowiedzenia znajduje się brak powodu, jednak zakładam, że wynika to z chęci podwyżki o 150% podwyżki czynszu, na którą się nie zgodziliśmy. Moje pytanie brzmi: Czy wypowiedzenie jest skuteczne? Czy istnieje coś takiego jak umowa na czas nieokreślony z jednomiesięcznym wypowie...
Rozwiązanie umowy o pracę z dnia na dzień
Witam. Podpisałam umowę na okres próbny trwający 4 miesiące . Ale po 3 dniach stwierdziłam, że kompletnie nie nadaje się do tej pracy. Jest szansa rozwiązania umowy z dnia na dzień?...

Wyszukiwarka