Problem z cenami usług u stomatologa

Hej,
Osoba x była u dentysty (u którego wcześniej robiła już zęby). Stomatolog wykonał naprawę dwóch zębów i znieczulenia za zgodą pacjenta. Później zaproponował czyszczenie kamienia, które było wykonane 3-4 miesiące wczesniej (a powinno się je robić około raz na 6-12 miesięcy), mimo tej informacji, stomatolog namówił pacjenta na czyszczenie kamienia. Po podliczeniu przy kasie, wyszło około 900 zł, gdzie wczesniej osoba x płaciła o wiele mniej w tym miejscu. Cennik w gabinecie jest niewywieszony, nigdzie indziej tez niedostępny. Panie wyciągają cennik z szuflady biurka tylko gdy się o niego zapyta. Mimo prośby faktura imienna nie została wystawiona ,,bo szefowej nie ma”, tylko paragon. Czy można coś z tym zrobić, oprócz zgłoszenia do UOKiK?
anonim cytuj
12-07-2022
Trzeba było pytać przed wykonaniem usługi.
 
anonim cytuj
12-07-2022
zgłoszenie do UOKIK na jakiej podstawie? Ze ktoś podniósł ceny?
 
anonim cytuj
12-07-2022
zgłoszenie do UOKIK na jakiej podstawie? Ze ktoś podniósł ceny?

Że nie ma nigdzie wywieszonego cennika i personel podaje raz taką, raz inną cenę (co jest nielegalne)
 
anonim cytuj
12-07-2022
Jest inflacja, więc ceny mogły się podnieść. nie wiem gdzie zęby były leczone, ale na moje oko płatność normalna, jak za usługi stomatologiczne. jedyne o co można spróbować się kłócić to o ten scaling, ale kwestia też jest niejasna, czy stomatolog chciał naciąć, czy zrozumiał, że pacjent chce dodatkową usługę prywatnie. poza tym, skoro pacjent wiedział, że scaling mu się nie należy, to dlaczego nie powiedział o tym doktorowi? a jeżeli było inaczej i wtedy nie wiedział, to trzeba było kłócić się na miejscu, bo może ktoś się pomylił, albo specjalnie nie poinformował. jeszcze kwestia tego, czy lekarz się nie zapędził, bo skoro wszystko było prywatnie, to scaling mógł stwierdzić, że także. pyta się dokładnie o wszystko, albo krzyczy jak coś nie gra, bo potem wychodzą takie nieporozumienia
 
anonim cytuj
12-07-2022
szybkie info, higienizacje mozna wykonywac czesciej jezeli pacjent ma sklonnosc do szybkiego tworzenia sie osadow i kamienia nazebnego
 
anonim cytuj
12-07-2022
Zgodnie z art. 22[1] ustawy o prawach konsumenta, przed zawarciem umowy poza lokalem przedsiębiorstwa lub umowy na odległość przedsiębiorca jest obowiązany dostarczyć konsumentowi, w sposób jasny i zrozumiały, m.in. głównych cech świadczenia oraz ceny razem z podatkami. Niewystawienie cennika w widocznym miejscu może być uznane za naruszenie powyższych przepisów.
Niewystawienie faktury imiennej na prośbę klienta jest naruszeniem przepisów Ordynacji Podatkowej. Według art. 106e ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (VAT) każdy podatnik ma obowiązek wystawienia faktury na żądanie nabywcy towaru lub usługobiorcy.
Jeżeli czujesz, że zostałeś wprowadzony w błąd co do ceny usługi, możesz rozważyć dochodzenie roszczeń na podstawie art. 24 Kodeksu Cywilnego, który dotyczy skutków czynności prawnych dokonanych pod wpływem błędu.
Że nie ma nigdzie wywieszonego cennika i personel podaje raz taką, raz inną cenę (co jest nielegalne)


Należy podkreślić, że zgodnie z art. 7 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, przedsiębiorca nie może wprowadzać konsumenta w błąd w odniesieniu do głównych cech świadczenia, w tym ceny. Zmienne ceny bez jasnych kryteriów mogą być uznane za takie wprowadzenie w błąd.
szybkie info, higienizacje mozna wykonywac czesciej jezeli pacjent ma sklonnosc do szybkiego tworzenia sie osadow i kamienia nazebnego


Tak, zgadza się. Częstotliwość zabiegów higienizacji zębów może być dostosowywana do indywidualnych potrzeb pacjenta. Jednak decyzje te powinny być podejmowane z uwzględnieniem najlepszego interesu pacjenta, a nie z uwagi na komercyjne korzyści praktyki stomatologicznej.
W związku z powyższym, jeśli czujesz się pokrzywdzony działaniami stomatologa, masz prawo do podjęcia odpowiednich działań prawnych w celu ochrony swoich praw jako konsumenta.
 
anonim cytuj
28-08-2023

Sugerowane Tematy

Czy będąc w ciąży mogę podjąć prace w innym zakładzie pracy?
Witam serdecznie chciałam się poradzić ponieważ jestem w niezręcznej sytuacji otóż wygląda to tak: Aktualnie jestem w 7 tygodniu ciąży pracowałam w warunkach gdzie musiałam dźwigać dlatego mój ginekolog wystawił mi zwolnienie problem jest w tym ze nie przepracowałam miesiąca i L4 mam niepłatne a umowa kończy mi się 31.12 która na pewno nie zostanie mi również przedłużona. Czy jeżeli lekarz niema żadnych zastrzeżeń do innej pracy oczywiście takie...
Udostępnianie danych na etykiecie
Witam, firma wysyła towar do klienta firmami kurierskimi. Na etykiecie podaje dane teleadresowe oraz telefon i mail do konkretnej osoby. Macie jakiś szablon zgody na udostępnienie takich danych?...
zakupy na zeszyt
Witam, Jeśli klient wziął towar na „zeszyt” i długi czas już tego nie opłaca to jest jakaś szansa odzyskania pieniędzy? Imię nazwisko są, ewentualnie nr tel i adres tego klienta. Z gory dziekuje za pomoc...
Czy mam prawo odmówić wykonywania dodatkowych obowiązków np obsługi gotówki skoro nie mam tego obecnie w zakresie obowiązków i nikt mi nie zapłaci dodatkowo?
Od przyszłego miesiąca zatrudnia mnie i koleżanki nowa firma (rejestracja medyczna) dochodzi obowiązków w tym pobieranie płatności u nas.Pracodawca ustalił że płatność będzie u nas na rejestracji po wizytach.Nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie musze gonić Pacjenta żeby zapłacił lub dokładać ze swojej kieszeni jeśli ktoś nie zapłaci a są to duże pieniądze.Czy jeśli Pracodawca chce abyśmy my w razie takiej sytuacji składały się na 'braki' to powinie...

Wyszukiwarka