Dział spadku i zniesienie współwłasności

Dział spadku i zniesienie współwłasności
Proszę o pomoc- założyłam sprawę o zniesienie wspolwlasnosci w 2019, w trakcie zmarła 1 osoba. Zrobiłam postępowanie spadkowe po niej i dalam kopię prawomocnego postanowienia z udziałami do dokumentów w sprawie o zniesienie wspolwlasnosci.
Obecnie Sąd pisze "... Zobowiązuje wnioskodawczynie do zmodyfikowania wniosku poprzez wniesienie o dział spadku po zmarłym... Pod rygorem zawieszenia postępowania o zniesienie wspolwlasnosci".
Co muszę zrobić? Dodać pismo " Wniosek o dział spadku po zmarłym." do tej sygnatury co obecnie jest i dać znowu kopię prawomocnego postanowienia? Zmarły był ubezwłasnowolniony i mieszkał w Domu opieki bez majątku własnego, po nim zostaje tylko udział w przedmiocie sporu ( działka z budynkiem w małym udziale). Po nim dziedziczą osoby występujące już w postępowaniu o zniesienie wspolwlasnosci.
Wniosek o zniesienie wspolwlasnosci był opłacony 1 tys. zł ( brak zgody współwłaścicieli), obecnie nadal nie ma zgody więc wniosek o dział spadku kosztuje 500 zł/300 zł? Czy poprosić we wniosku o przesłanie nr rachunku i wskazanie kwoty do uiszczenia opłaty?
Poproszę o wszelkie wskazówki w tej sytuacji.
anonim cytuj
23-11-2021
1) należy napisać pismo do Sądu, że po zmarłym uczestniku .... zgodnie z postanowieniem Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku dziedziczą (wskazać osoby), które są uczestnikami niniejszego postępowania lub podać dane osobowe spadkobierców (imie, nazwisko, adres),
2) zmodyfikować wniosek o zniesienie współwłasności w ten sposób, aby udział spadkowy zmarłego rozdysponować (złożyć propozycje podziału) na jego spadkobierców stwierdzonych postanowieniem Sądu.
 
anonim cytuj
23-11-2021
Dzień dobry,

Podobnie jak sugerowano w odpowiedzi na forum, powinna Pani zmodyfikować swój wniosek z uwzględnieniem zmian wynikłych z postępowania spadkowego. Działanie to wynika z art. 676 Kodeksu cywilnego, który stanowi, że jeżeli przed dokonaniem działu umrze którykolwiek ze współwłaścicieli, na jego miejscu wchodzą jego spadkobiercy.

Pismo, które powinna Pani złożyć, powinno zawierać następujące informacje:

Informacje o śmierci jednego z uczestników postępowania o zniesienie współwłasności, wskazanie postanowienia sądu stwierdzającego nabycie spadku oraz dane spadkobierców. Jeśli spadkobiercy są już uczestnikami postępowania, nie ma konieczności ponownego podawania ich danych.

Zmodyfikowany wniosek o zniesienie współwłasności, w którym uwzględnione są udziały spadkobierców zmarłego. Pani propozycja podziału powinna uwzględniać te nowe udziały.

Jeśli chodzi o opłatę, to zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 września 2002 r. w sprawie opłat za czynności sądowe w sprawach cywilnych (Dz.U. 2002 nr 163 poz. 1348), wniosek o dział spadku powinien być opłacony. Warto jednak poprosić sąd o przesłanie informacji na temat konkretnego numeru rachunku i kwoty do uiszczenia, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień.
 
anonim cytuj
31-07-2023

Sugerowane Tematy

Pozbycie się niechcianego lokatora.
Mój tata posiada działkę wraz z nieruchomością na której dożywotnio, wg. aktu notarialnego będą mieszkać jego rodzice. Dodatkowo mieszka tam siostra jego mamy. Jest to stara panna (ok 75 lat) posiadająca mieszkanie w innym mieście ale przesiaduje tam aby uniknąć płacenia rachunków. Ów ciotka jest pasożytem. Nie pomaga dziadkom, w żaden sposób nie można się z nią dogadać, zajmuje się tylko sobą a i z tym ma problem. Pokój który zamieszkuje jest to...
Podział majątku po rozwodzie.
Witam, jestem po rozwodzie, nie mam podziału majątku. Mieszkam w domu, który kupiliśmy w trakcie trwania małżeństwa, na który wzięliśmy kredyt hipoteczny i to ja spłacam raty kredytu. Mój były mąż ma syna w nowym związku. Moje pytanie czy należy mu się część z tego majątku?...
wypłata zaległych wynagrodzeń
Witam, potrzebuję porady jak napisac wniosek,jakiś wzór o wypłatę wielu wynagrodzeń,których nie otrzymałem od swojego byłego pracodawcy i gdzie te pisma kierować?...
Refundacja za okulary do pracy.
Mam taki problem. Salon optyczny wystawił mi imienną fakturę na okulary korekcyjne, jest informacja o tym, że są one do pracy przy komputerze. W pracy zostałam poinformowana, że żeby dostać częściowy zwrot, faktura musi być na firmę, nie na mnie. Salon nie chce wystawić korekty, bo faktura jest wystawiona prawidłowo i nie ma ku temu podstaw. To, że się nie dowiedziałam przed to jedno, ale nie ma nigdzie zapisu, że musi być, to skąd taki wymóg? A ...

Wyszukiwarka