W odpowiedzi na pytania dotyczące praw konsumenta i odstąpienia od umowy zawartej na odległość, prawo, a dokładniej Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827), przewiduje kilka możliwości.
W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na Art. 27 tej ustawy, który mówi, że konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35, w terminie 14 dni.
Jeżeli sprzedawca nie zwrócił Ci pieniędzy w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki, powinieneś mu przypomnieć o tym obowiązku. Można to zrobić poprzez napisanie pisma, w którym domagasz się zwrotu pieniędzy, powołując się na Art. 34 ust. 3 tejże ustawy, zgodnie z którym "Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia rzeczy innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę".
Jeżeli to nie poskutkuje, powinieneś złożyć skargę do Powiatowego Rzecznika Konsumenta lub UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów), który może pomóc w wyegzekwowaniu Twoich praw. Pamiętaj, żeby zachować kopie wszelkiej korespondencji oraz dowody nadania przesyłki - mogą okazać się niezbędne w dalszych etapach postępowania.
Jeżeli i to nie przyniesie rezultatu, możliwe jest wszczęcie postępowania sądowego.