Oszustwo w internecie

Witam,
Jakie powinnam podjąć kroki jesli nie dostałam zamówionego artykułu ze sklepu internetowego? Zamówienie nie jest duże bo na 36 zł tylko ale nie chce pozwolić na oszustwo i chce pociągnąć to dalej. Czy taka mała kwota kwalifikuje się do poniesienia konsekwencji? Sprzedawca twierdzi, że minęło ponad 100 dni od momentu w którym zgłosiłam brak dostarczonego towaru i nie należy mi się ani zwrot ani ponowna wysyłka. Oczywiscie jest to kłamstwo bo mam maile w których upominam się o artykuł 4 razy w różnych miesiącach.
anonim cytuj
27-11-2020
Tak naprawdę, to wciąż płynie termin na odstąpienie od umowy (przypomnę, że upływa 14 dni od dnia doręczenia towaru), więc ja bym zaczął od odstąpienia od umowy zgodnie przepisami prawa konsumenta.
 
anonim cytuj
27-11-2020
Dziękuję, tak zrobię.
 
anonim cytuj
27-11-2020
Witaj,

Zgodnie z prawem konsumenckim, konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, jeśli sklep nie dostarczy zamówionego produktu. Prawo to wynika z Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (art. 27 i kolejne).

Ponieważ towar nie został dostarczony, zgodnie z art. 19 tej ustawy, masz prawo do odstąpienia od umowy. To, że minęło ponad 100 dni, nie ma znaczenia, ponieważ termin na odstąpienie od umowy (14 dni) zaczyna biec od dnia doręczenia towaru, a Ty go nie otrzymałaś.

Wysłałabym sklepowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w którym odwołałabym się do powyższych przepisów. Sklep ma obowiązek zwrócić Ci pieniądze w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Jeśli sklep nie odpowiedziałby na twoje oświadczenie, mógłbyś zgłosić sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub złożyć wniosek do sądu o zapłatę. Wartościowe jest to, że masz maile potwierdzające, że zgłosiłaś problem, gdyż będą one dowodem w tej sprawie.
 
anonim cytuj
22-07-2023
Warto dodać, że niezależnie od wartości zamówionego towaru, sklep internetowy ma obowiązek dostarczyć zamówiony produkt lub zwrócić pieniądze, jeżeli towar nie został dostarczony. Brak reakcji sklepu na Twoje prośby może być uznany za naruszenie Twoich praw konsumenckich.

Ponadto, warto poinformować o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur. Takie rozwiązanie często jest szybsze i tańsze niż postępowanie sądowe. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie UOKiK.

Dodatkowo, jeśli sklep, z którym masz problem, znajduje się w innym kraju członkowskim Unii Europejskiej, możesz skorzystać z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce, które udziela pomocy w transgranicznych sporach konsumenckich.

W przypadku dalszych problemów, możesz również zgłosić sprawę do Inspekcji Handlowej, która jest organem, który kontroluje i egzekwuje przestrzeganie praw konsumentów.

Ostatecznie, jeśli żadne z powyższych środków nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, zawsze można zwrócić się o pomoc do adwokata lub radcy prawnego, który może podjąć formalne kroki prawne w Twoim imieniu
 
anonim cytuj
22-07-2023

Sugerowane Tematy

jak liczyć urlop w sytemie 12 godzinnym?
jak powinien być liczony urlop w systemie pracy 12 godzinnym proszę o jakiś akt prawny który to reguluje. jeszcze jedno pytanie ile weekendów może przepracować osoba mająca umowę o pracę na m.c.pazdziernik zaplanowano mi 6 dni pracy w weekendy jestem osobą niepełnosprawną w stopniu umiarkowanym...
Zalano mi piwnicę. Właścicielka dała mi do zrozumienia, że od niej nic nie wyciągnę i mam skorzystać ze swojego ubezpieczenia. Co robić?
Witam. Dwa dni temu w nocy firma wykonująca żywność na dowóz zalała mi piwnice (pękł im wąż z wodą od zmywarki) ,szkody wyliczyłem na 3,5k zł. Dziś dowiedziałem się od właścicielki, że jej ubezpieczenie nie obejmuje zalań piwnic, bo ona nawet nie wiedziała ,że budynek jest podpiwniczony i nie zaznaczyła w wniosku ubezpieczeniowym, że jest piwnica. Dała mi do zrozumienia ,że od niej nic nie wyciągnę i mam skorzystać ze swojego ubezpieczenia. I tu...
Rozwiązanie umowy z winy operatora.
Witam, Czy istnieje prawna możliwość rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z winy operatora? Mam obecnie zawartą umowę na czas określony. Umowę zaś chciałbym rozwiązać, ponieważ operator świadczy ją wadliwie. Mam tu na myśli, że usługi za które płacę i chciałbym korzystać nie działają. Przykładowo doładowanie innego numeru na kartę z telefonu na abonament nie działa, prędkość 5g to jakiś niesmaczny żart. Mówiąc wprost operato...
Upadłość konsumencka a zadłużenie alimentacyjne.
Pan płacący alimenty(przez komornika) ogłasza(wyrokiem sądu) upadłość konsumencka. Czy komornik powinien poinformować o tym fakcie mamę która dostaje te alimenty oraz syndyka ?...

Wyszukiwarka