Art. 94. 1. Zgłoszenie zgonu dokumentuje się w formie protokołu, który
podpisują zgłaszający zgon i kierownik urzędu stanu cywilnego.
2. Protokół zawiera:
1) dane osoby zmarłej, w tym jej nazwisko, nazwisko rodowe, imię (imiona), datę
i miejsce urodzenia, stan cywilny, obywatelstwo i numer PESEL, jeżeli są znane
zgłaszającemu zgon;
2) datę, godzinę oraz miejsce zgonu albo jeżeli nie są znane – datę, godzinę oraz
miejsce znalezienia zwłok;
3) nazwiska, nazwiska rodowe, imiona rodziców osoby zmarłej, jeżeli są znane;
4) nazwisko, nazwisko rodowe, imię (imiona), numer PESEL małżonka osoby
zmarłej, o ile w chwili śmierci pozostawała ona w związku małżeńskim, jeżeli są
znane;
5) nazwisko i imię (imiona) lub nazwę zgłaszającego zgon;
6) nazwisko i imię biegłego lub tłumacza, jeżeli brał udział w czynności;
7) nazwisko i imię kierownika urzędu stanu cywilnego przyjmującego zgłoszenie;
8) rok zawarcia związku małżeńskiego rodziców zmarłego dziecka, datę urodzenia
matki zmarłego dziecka w przypadku zgonu dziecka poniżej roku życia.
3. Kierownik urzędu stanu cywilnego pozyskuje do protokołu zgłoszenia zgonu
dziecka poniżej roku życia i przekazuje, dla potrzeb statystyki publicznej, informacje,
o których mowa w ust. 2 pkt 8, służbom statystyki publicznej.
Art. 93. 1. Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgło...
Art. 95. 1. Akt zgonu zawiera: 1) nazwisko, nazwisko rodowe, imię (imiona), datę i miejsce urodzenia osoby zmarłej; 2) stan cywilny; 3) nazwisko, nazwisko rodowe, imię (imiona) małżonka osoby zmar...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców