Art. 46. 1. Zakład ubezpieczeń i zakład reasekuracji sporządzają na piśmie
zasady dotyczące co najmniej:
1) zarządzania ryzykiem, obejmujące zasady związane z obszarami, o których
mowa w art. 57 ust. 2, oraz zasady dotyczące kryteriów stosowania korekty
z tytułu zmienności do odpowiedniej struktury terminowej stopy procentowej
wolnej od ryzyka, o której mowa w art. 229, w przypadku jej stosowania;
2) kontroli wewnętrznej;
3) audytu wewnętrznego;
4) outsourcingu, w przypadku gdy zakład ubezpieczeń lub zakład reasekuracji
stosuje lub zamierza go stosować, obejmujące w szczególności:
a) wykaz funkcji należących do systemu zarządzania oraz czynności
ubezpieczeniowych lub reasekuracyjnych, które zakład zamierza powierzać
w drodze outsourcingu ze wskazaniem, które z tych czynności zakład
uznaje za podstawowe lub ważne,
b) kryteria wyboru podmiotu, któremu zakład zamierza powierzać
wykonywanie czynności ubezpieczeniowych lub reasekuracyjnych oraz
funkcji należących do systemu zarządzania,
c) sposób realizacji warunków, o których mowa w art. 74 i art. 75,
d) zasady zarządzania ryzykiem związanym z powierzeniem, w drodze
outsourcingu, wykonywania czynności oraz funkcji należących do systemu
zarządzania;
5) spełniania obowiązków, o których mowa w art. 12 ustawy o dystrybucji
ubezpieczeń, i wymogów określonych w art. 19 ust. 1‒3 i 5 ustawy o dystrybucji
ubezpieczeń, przez osoby, o których mowa w tych przepisach;
6) spełniania obowiązków, o których mowa w art. 12 ustawy o dystrybucji
ubezpieczeń, i wymogów określonych w art. 19 ust. 1 ustawy o dystrybucji
ubezpieczeń, przez osoby wykonujące w tym zakładzie czynności dystrybucyjne
zakładu reasekuracji w rozumieniu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń.
2. Zasady, o których mowa w ust. 1, określają również:
1) stanowiska nadzorujące w zakładzie ubezpieczeń lub zakładzie reasekuracji inne
kluczowe funkcje, w tym co najmniej funkcje należące do systemu zarządzania;
2) stanowisko odpowiedzialne za wprowadzenie w życie zasad, o których mowa
w ust. 1 pkt 5 i 6.
3. Zakład ubezpieczeń i zakład reasekuracji, co najmniej raz w roku, dokonują
przeglądu zasad, o których mowa w ust. 1. Zasady te są dostosowywane do istotnych
zmian w systemie zarządzania lub obszarze, którego dotyczą.
4. Zakład ubezpieczeń i zakład reasekuracji informują organ nadzoru o zamiarze
wprowadzenia zasad dotyczących outsourcingu oraz o istotnej zmianie tych zasad,
przekazując organowi nadzoru treść tych zasad.
5. Zarząd zakładu ubezpieczeń i zarząd zakładu reasekuracji zatwierdzają
zasady, o których mowa w ust. 1, i zapewniają wprowadzenie ich w życie.

Ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej art. 46

Poprzedni

Art. 45. 1. W zakładzie ubezpieczeń i zakładzie reasekuracji funkcjonuje system zarządzania. 2. Zakład ubezpieczeń i zakład reasekuracji zapewniają proporcjonalność systemu zarządzania do charakter...

Nastepny

Art. 47. Zakład ubezpieczeń i zakład reasekuracji stosują odpowiednie oraz współmierne systemy, zasoby i procedury pozwalające na zachowanie ciągłości i regularności działania, w tym opracowują plan...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2016
  • Ost. zmiana ustawy 17 lipca 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 01 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka