Art. 39. 1. Gmina, która zamierza wystąpić o nadanie danemu obszarowi
statusu uzdrowiska albo statusu obszaru ochrony uzdrowiskowej, w celu określenia
możliwości prowadzenia lecznictwa uzdrowiskowego na tym obszarze, sporządza
operat uzdrowiskowy.
2. Operat uzdrowiskowy jest sporządzany w formie pisemnej, w podziale na
część opisową i graficzną.
3. Część opisową operatu uzdrowiskowego sporządza się również w formie
elektronicznej.
4. W części opisowej operatu uzdrowiskowego uwzględnia się
w szczególności:
1) nazwę gminy;
2) określenie obszaru, który będzie objęty wystąpieniem o nadanie statusu
uzdrowiska albo statusu obszaru ochrony uzdrowiskowej;
3) opis zagospodarowania przestrzennego obszaru, o którym mowa w pkt 2,
z uwzględnieniem powierzchni i granic stref ochrony uzdrowiskowej,
dokładnych danych o lokalizacji i stanie infrastruktury technicznej, w tym
komunikacyjnej, oraz prowadzonych robotach budowlanych dotyczących tej
infrastruktury, a także terenów przeznaczonych w miejscowym planie
zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego gminy pod lecznictwo uzdrowiskowe oraz
działalność rekreacyjno-wypoczynkową i działalność gospodarczą;
4) określenie projektowanych stref ochrony uzdrowiskowej wraz z określeniem
koniecznych do zachowania terenów zieleni i terenów biologicznie czynnych;
5) opis właściwości leczniczych naturalnych surowców leczniczych
i właściwości leczniczych klimatu na obszarze, który będzie objęty
wystąpieniem o nadanie statusu uzdrowiska albo statusu obszaru ochrony
uzdrowiskowej;
6) świadectwa potwierdzające właściwości lecznicze naturalnych surowców
leczniczych i właściwości lecznicze klimatu;
7) informacje na temat działających zakładów lecznictwa uzdrowiskowego oraz
urządzeń lecznictwa uzdrowiskowego lub dane o planach w tym zakresie;
8) wskazanie kierunków leczniczych i przeciwwskazań dla przyszłego
uzdrowiska;
9) opis istniejących obszarów i terenów górniczych ze wskazaniem, zgodnie
z przepisami prawa geologicznego i górniczego, ich wyznaczonych granic lub
projektowanego położenia, nazwy kopaliny głównej oraz towarzyszącej;
10) informacje o ujęciach wody, sieci wodno-kanalizacyjnej, oczyszczalniach
ścieków, gospodarce odpadami oraz o mogących wystąpić zagrożeniach
ekologicznych;
11) informacje o stanie czystości powietrza oraz natężeniu hałasu, opracowane
zgodnie z odrębnymi przepisami;
12) datę sporządzenia i podpis wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
5. Część graficzna operatu uzdrowiskowego obejmuje mapy obszaru, któremu
ma zostać nadany status uzdrowiska albo status obszaru ochrony uzdrowiskowej,
z zaznaczeniem poszczególnych planowanych stref ochrony uzdrowiskowej oraz
graficznym przedstawieniem informacji, o których mowa w ust. 4 pkt 3, 4, 7, 9 i 10.
6. Część graficzną sporządza się w skali nie mniejszej niż 1:5000 dla
projektowanej strefy „A” ochrony uzdrowiskowej, 1:10 000 wspólnie dla stref „A”
i „B” ochrony uzdrowiskowej oraz 1:25 000 wspólnie dla stref „A”, „B” i „C”
ochrony uzdrowiskowej.

Ustawa o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych art. 39

Poprzedni

Art. 38. Na obszarze uzdrowiska lub obszarze ochrony uzdrowiskowej wydziela się trzy rodzaje stref ochrony uzdrowiskowej, oznaczone literami „A”, „B” i „C”: 1) strefa „A”, dla której procentowy udz...

Nastepny

Art. 40. 1. Gmina przesyła operat uzdrowiskowy ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w celu potwierdzenia spełnienia warunków koniecznych do nadania statusu uzdrowiska albo statusu obszaru ochrony ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz gminach uzdrowiskowych
  • Wejscie w życie 2 października 2005
  • Ost. zmiana ustawy 29 luty 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 06 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka