Art. 25. 1. Kontroli:
1) realizacji ponadsektorowych projektów informatycznych dokonuje Prezes Rady
Ministrów;
2) realizacji sektorowych projektów informatycznych dokonuje minister kierujący
działem administracji rządowej, dla którego ustanowiono sektorowy projekt
informatyczny;
3) działania systemów teleinformatycznych, używanych do realizacji zadań
publicznych albo realizacji obowiązków wynikających z art. 13 ust. 2, dokonuje:
a) w jednostkach samorządu terytorialnego i ich związkach oraz
w tworzonych lub prowadzonych przez te jednostki samorządowych
osobach prawnych i innych samorządowych jednostkach organizacyjnych –
właściwy wojewoda, z zastrzeżeniem ust. 3,
b) w podmiotach publicznych podległych lub nadzorowanych przez organy
administracji rządowej – organ administracji rządowej nadzorujący dany
podmiot publiczny,
c) w podmiotach publicznych niewymienionych w lit. a i b – minister
właściwy do spraw informatyzacji
– pod względem zgodności z minimalnymi wymaganiami dla systemów
teleinformatycznych lub minimalnymi wymaganiami dla rejestrów publicznych
i wymiany informacji w postaci elektronicznej.
2. (uchylony)
3. W stosunku do organów i jednostek, o których mowa w ust. 1 pkt 3 lit. a,
kontrola może dotyczyć wyłącznie systemów teleinformatycznych oraz rejestrów
publicznych, które są używane do realizacji zadań zleconych z zakresu administracji
rządowej. Jeżeli do uzyskania pełnej oceny systemu teleinformatycznego lub rejestru
publicznego używanego do realizacji zadań zleconych z zakresu administracji
rządowej niezbędna jest ocena także innego systemu teleinformatycznego lub rejestru
publicznego, kontrolą może zostać objęty także ten system lub rejestr.
4. Kontroli w zakresie prawidłowości wydatkowania środków finansowych
przekazywanych na podstawie art. 12f, z punktu widzenia legalności, gospodarności,
celowości i rzetelności wydatkowania środków publicznych:
1) podmiotów określonych w ust. 1 pkt 3 lit. a – dokonuje właściwa regionalna izba
obrachunkowa, na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1992 r.
o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2137);
2) podmiotów niewymienionych w pkt 1 – dokonuje minister właściwy do spraw
informatyzacji.

Art. 25a. Do kontroli stosuje się przepisy ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o
kontroli w administracji rządowej (Dz. U. poz. 1092 oraz z 2019 r. poz. 730)
określające zasady i tryb przeprowadzania kontroli.

Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne art. 25

Poprzedni

Art. 24. Przepisów art. 21–23 nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 4, chyba że: 1) podmiot publiczny udostępnił testy akceptacyjne; 2) podmiot uprawniony wystąpił o udostępnien...

Nastepny

Art. 26. (uchylony).

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Wejscie w życie 21 lipca 2005
  • Ost. zmiana ustawy 4 września 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka