Art. 24. 1. Dowód osobisty wydaje się na wniosek.
2. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się:
1) osobiście w formie pisemnej lub
2) w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne.
4. Wydanie dowodu osobistego następuje nie później niż w terminie 30 dni od
dnia złożenia wniosku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może
zostać przedłużony, o czym należy zawiadomić osobę ubiegającą się o wydanie
dowodu osobistego lub osobę składającą wniosek na jej rzecz, zwaną dalej
„wnioskodawcą”.

Ustawa o dowodach osobistych art. 24

Poprzedni

Art. 23. Dowód osobisty wydaje się nieodpłatnie.

Nastepny

Art. 25. 1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. 2. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej og...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
  • Wejscie w życie 1 marca 20156
  • Ost. zmiana ustawy 4 września 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 29 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka