Art. 20. 1. Kierownik urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt urodzenia
występuje, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, o nadanie numeru
PESEL, który po nadaniu jest zamieszczany w rejestrze stanu cywilnego.
2. W rejestrze stanu cywilnego zamieszcza się przy akcie stanu cywilnego dane
o obywatelstwie oraz numer PESEL osoby, której akt dotyczy, jeżeli został nadany.
3. W rejestrze stanu cywilnego zamieszcza się przy akcie urodzenia, oprócz
danych określonych w ust. 2, numery PESEL rodziców osoby, której akt dotyczy,
jeżeli zostały nadane.

Prawo o aktach stanu cywilnego art. 20

Poprzedni

Art. 19. 1. Akty stanu cywilnego oznacza się w rejestrze stanu cywilnego oddzielnie dla każdego rodzaju zdarzenia: urodzenia, małżeństwa albo zgonu, i odrębnie dla każdego roku kalendarzowego. 2. W...

Nastepny

Art. 21. 1. Kierownik urzędu stanu cywilnego przed rejestracją zdarzenia sprawdza, czy nie zostało ono uprzednio zarejestrowane w formie aktu stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego. 2. Dokonuj...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego
  • Wejscie w życie 1 marca 2015
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 15 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka