Art. 17. 1. W przypadku stwierdzenia, że wprowadzający pojazd, mimo
ciążącego na nim obowiązku, nie uiścił opłaty za brak sieci albo uiścił opłatę
w wysokości niższej od należnej, Główny Inspektor Ochrony Środowiska wydaje
decyzję, w której określa wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za brak sieci.
2. W przypadku niewykonania decyzji, o której mowa w ust. 1, w terminie
14 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna, Główny Inspektor Ochrony
Środowiska ustala, w drodze decyzji, dodatkową opłatę za brak sieci w wysokości
odpowiadającej 20% kwoty nieuiszczonej opłaty za brak sieci.
3. Do należności z tytułu opłat za brak sieci stosuje się odpowiednio przepisy
działu III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r.
poz. 1325 i 1423), z tym że uprawnienia organów podatkowych przysługują
Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska.

Art. 17a. (uchylony).

Art. 17b. 1. Główny Inspektor Ochrony Środowiska stwierdza nadpłatę lub
określa wysokość nadpłaty z tytułu opłaty za brak sieci.
2. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekazuje
równowartość kwoty nadpłaty, o której mowa w ust. 1, na dochody budżetu państwa,
w terminie 7 dni od dnia otrzymania oświadczenia Głównego Inspektora Ochrony
Środowiska wskazującego:
1) dzień, z którym decyzja Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
stwierdzająca nadpłatę lub określająca wysokość nadpłaty stała się ostateczna;
2) równowartość kwoty nadpłaty podlegającej przekazaniu;
3) rachunek bieżący dochodów budżetowych ministra właściwego do spraw
klimatu, na który należy przekazać równowartość kwoty nadpłaty.
3. Za dzień przekazania równowartości kwoty nadpłaty uważa się dzień
obciążenia rachunku bankowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej.
4. Przekazana równowartość kwoty nadpłaty zmniejsza wysokość zobowiązania
określonego w art. 401c ust. 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony
środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378 i 1565) i nie może przekroczyć stanu
tego zobowiązania ustalonego na dzień przekazania równowartości kwoty nadpłaty.
5. Zwrotu kwoty nadpłaty z tytułu opłaty za brak sieci wraz z należnym
oprocentowaniem dokonuje Główny Inspektor Ochrony Środowiska ze środków
rezerwy celowej na zobowiązania wymagalne Skarbu Państwa.

Ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji art. 17

Poprzedni

Art. 16. 1. Obowiązek obliczenia opłaty za brak sieci powstaje na koniec roku kalendarzowego. 2. Opłata za brak sieci jest wpłacana na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospo...

Nastepny

Art. 18. Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji przekazuje go wyłącznie do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
  • Wejscie w życie 14 marca 2005
  • Ost. zmiana ustawy 4 grudnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 10 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka