Odkupienie działalności.

Kupuję z kumplem biznes od osoby trzeciej.
Umowa którą nam zaproponowano to bubel i chcemy mieć inną, dobrze napisaną, więc będziemy musieli opłacić prawnika.
Pytanie tutaj: Czy do umowy sprzedaży działalności wystarczy dowolny prawnik, potrzebny jest jakiś prawnik z konkretną specjalizacją, czy może po prostu marsz do notariusza?
anonim cytuj
26-10-2023
Czyli chcecie zrobić sprzedaż przedsiębiorstwa. Jeśli przedsiębiorstwo nie ma nieruchomości, to nie potrzebujecie aktu notarialnego, więc szkoda kasy na notariusza. Idźcie do prawnika od spraw gospodarczych (adwokata lub radcy prawnego) i przygotuje Wam umowę. Potem idziecie z nią do notariusza po poświadczenie podpisów.
 
anonim cytuj
26-10-2023
Nie ma stałych nieruchomości, jedynie wynajęty magazyn z którego pewnie zrezygnujemy z powodu niewygodnej dla nas lokalizacji.
 
anonim cytuj
26-10-2023
Jeśli chodzi o sprzedaż działalności, dobrze wynająć kogoś kto umie przeprowadzić tzw. due diligence czyli analizę prawną przedsiębiorstwa, oczywiście tu będzie potrzebne dość uproszczone. Jest mnóstwo takich kancelarii, oni też przygotują ew. umowę pod ciebie.
 
anonim cytuj
26-10-2023
Umowa sprzedaży działalności gospodarczej jest jednym z kluczowych dokumentów w procesie przejęcia biznesu, dlatego ważne jest, aby była ona precyzyjnie sformułowana i odpowiadała rzeczywistym celom stron.
Czy do umowy sprzedaży działalności wystarczy dowolny prawnik, potrzebny jest jakiś prawnik z konkretną specjalizacją, czy może po prostu marsz do notariusza?
Wskazane jest skorzystanie z usług prawnika specjalizującego się w prawie gospodarczym lub handlowym. Chociaż notariusz może poświadczyć podpisy stron, to jego rola nie obejmuje doradztwa w zakresie treści umowy.

Odpowiedź na Post 2:
Zgadza się, jeśli przedsiębiorstwo nie posiada nieruchomości, akt notarialny nie jest wymagany. Niemniej jednak, korzystając z usług prawnika specjalizującego się w sprawach gospodarczych, zyskujecie pewność, że umowa jest prawidłowo sformułowana i zabezpiecza Wasze interesy.

Odpowiedź na Post 3:
Jeśli nie posiadasz stałych nieruchomości w ramach działalności, nie ma obowiązku sporządzenia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego. Jeżeli planujecie rezygnację z wynajmu magazynu, warto rozważyć możliwość renegocjacji warunków umowy najmu lub ewentualne odstąpienie od niej.

Odpowiedź na Post 4:
Dokładnie, przeprowadzenie due diligence jest kluczowe, aby dokładnie ocenić stan prawny i finansowy przedsiębiorstwa, jakie planujecie nabyć. Analiza prawna może ujawnić ewentualne zobowiązania czy ryzyka związane z działalnością, które warto uwzględnić w negocjacjach i treści umowy sprzedaży. Kancelarie specjalizujące się w takich sprawach są w stanie dostarczyć kompleksową analizę oraz przygotować odpowiednią umowę sprzedaży.
 
anonim cytuj
28-10-2023

Sugerowane Tematy

Postępowanie spadkowe
Dzień dobry, Sytuacja wygląda następująco: Babcia zostawiła spisany u notariusza testament. Przepisała wszystko na jedno dziecko. Testament został odczytany u notariusza. Jeden z członków rodziny się z nim nie zgadza. Testament był odczytany już miesiąc temu. Czy jest jakiś termin kiedy ta niezgadzajaca się osoba może się odwołać? Czy jest coś takiego jak uprawomocnienie się testamenu? Co robić dalej, żeby wszystko było zgodne z prawem? (c...
Czy będą konsekwencje z tego ze najemca będzie wnioskował o dodatek mieszkaniowy?
Jestem wynajmującą mieszkanie i osoba, która je wynajmuje, czyli najemca zapytał mnie, czy nie będzie problemu, jeśli podczas najmu zgłosi wniosek do urzędu miasta i otrzyma dodatek mieszkaniowy do czynszu? Czy ja jako wynajmująca nie poniosę z tego powodu żadnych konsekwencji? Czy ja będę musiała składać do urzędu jakieś dokumenty? Co miesiąc odprowadzam podatek od wynajmu. Czy taki dodatek mieszkaniowy wpływa w jakikolwiek sposób na ten podatek...
Prywatna droga dojazdowa do osiedla.
Planujemy z mężem kupić dom w zabudowie szeregowej, droga prowadząca do osiedla jest drogą prywatną. Będziemy mieć w akcie prawnym wpisane użytkowanie tej drogi. Czy istnieją jakieś niebezpieczeństwa z racji tego, ze nie jest to droga publiczna? Czy może być taka sytuacja, ze dojazd do osiedla będzie utrudniony lub uniemożliwiony przez właściciela takiej drogi? Jak wygląda utrzymanie takiej drogi? Kto zajmuje się odśnieżaniem/naprawą ? Czy właści...
Wniosek do sądu za odmowę przyjęcia mandatu.
Ile czasu ma policja na skierowanie wniosku do sądu za odmowę przyjęcia mandatu odmówiłem przyjęcia mandatu i mija ponad miesiąc i cisza nawet dzwoniłem do sądu nie wniesiono żadnej sprawy...

Wyszukiwarka