Odkupienie działalności.

Kupuję z kumplem biznes od osoby trzeciej.
Umowa którą nam zaproponowano to bubel i chcemy mieć inną, dobrze napisaną, więc będziemy musieli opłacić prawnika.
Pytanie tutaj: Czy do umowy sprzedaży działalności wystarczy dowolny prawnik, potrzebny jest jakiś prawnik z konkretną specjalizacją, czy może po prostu marsz do notariusza?
anonim cytuj
26-10-2023
Czyli chcecie zrobić sprzedaż przedsiębiorstwa. Jeśli przedsiębiorstwo nie ma nieruchomości, to nie potrzebujecie aktu notarialnego, więc szkoda kasy na notariusza. Idźcie do prawnika od spraw gospodarczych (adwokata lub radcy prawnego) i przygotuje Wam umowę. Potem idziecie z nią do notariusza po poświadczenie podpisów.
 
anonim cytuj
26-10-2023
Nie ma stałych nieruchomości, jedynie wynajęty magazyn z którego pewnie zrezygnujemy z powodu niewygodnej dla nas lokalizacji.
 
anonim cytuj
26-10-2023
Jeśli chodzi o sprzedaż działalności, dobrze wynająć kogoś kto umie przeprowadzić tzw. due diligence czyli analizę prawną przedsiębiorstwa, oczywiście tu będzie potrzebne dość uproszczone. Jest mnóstwo takich kancelarii, oni też przygotują ew. umowę pod ciebie.
 
anonim cytuj
26-10-2023
Umowa sprzedaży działalności gospodarczej jest jednym z kluczowych dokumentów w procesie przejęcia biznesu, dlatego ważne jest, aby była ona precyzyjnie sformułowana i odpowiadała rzeczywistym celom stron.
Czy do umowy sprzedaży działalności wystarczy dowolny prawnik, potrzebny jest jakiś prawnik z konkretną specjalizacją, czy może po prostu marsz do notariusza?
Wskazane jest skorzystanie z usług prawnika specjalizującego się w prawie gospodarczym lub handlowym. Chociaż notariusz może poświadczyć podpisy stron, to jego rola nie obejmuje doradztwa w zakresie treści umowy.

Odpowiedź na Post 2:
Zgadza się, jeśli przedsiębiorstwo nie posiada nieruchomości, akt notarialny nie jest wymagany. Niemniej jednak, korzystając z usług prawnika specjalizującego się w sprawach gospodarczych, zyskujecie pewność, że umowa jest prawidłowo sformułowana i zabezpiecza Wasze interesy.

Odpowiedź na Post 3:
Jeśli nie posiadasz stałych nieruchomości w ramach działalności, nie ma obowiązku sporządzenia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego. Jeżeli planujecie rezygnację z wynajmu magazynu, warto rozważyć możliwość renegocjacji warunków umowy najmu lub ewentualne odstąpienie od niej.

Odpowiedź na Post 4:
Dokładnie, przeprowadzenie due diligence jest kluczowe, aby dokładnie ocenić stan prawny i finansowy przedsiębiorstwa, jakie planujecie nabyć. Analiza prawna może ujawnić ewentualne zobowiązania czy ryzyka związane z działalnością, które warto uwzględnić w negocjacjach i treści umowy sprzedaży. Kancelarie specjalizujące się w takich sprawach są w stanie dostarczyć kompleksową analizę oraz przygotować odpowiednią umowę sprzedaży.
 
anonim cytuj
28-10-2023

Sugerowane Tematy

Świadczenia nienależnie pobrane.
Witam dostałem pismo z ośrodka pomocy społecznej, w którym urzędnicy domagają się ode mnie zwrotu zasiłków i dodatków przyznanych na dzieci. Do kogo się udać do prawnika adwokata ?...
Jak przeprowadzić rozdzielność majątkową?
Rozdzielność majątkowa. Własność kredytu/mieszkania na męża. Posiadamy dziecko-8 letnie. Jakie dokumenty i gdzie mamy złożyć abym również była właścicielem mieszkania i żeby w razie w, życie bywa przewrotne - nie chodzi o rozwód. Normalnie była spadkobierczynią wraz z synem mieszkania. Proszę o porady....
Jakie grożą konsekwencje za brak udzielenia informacji publicznej?
Jakie grożą konsekwencje za brak udzielenia informacji publicznej?...
Koncesja
Proszę o wyjaśnienie spornej kwestii. Mam wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (kat. A, B, C oddzielenie) dnia 21 .12.2015r. W zezwoleniach tych napisane jest że obowiązują od 1 stycznia 2016 na konkretny czas. Teoretycznie gdyby odczekując czas na uprawomocnienie się decyzji, przedsiębiorca nie mógłby sprzedawać alkoholu od 1 stycznia, bo 14 termin na odwołanie prawie skończyłby sie poczatkiem stycznia. Jak wybrnąć z tej sytuacj...

Wyszukiwarka