Uszkodzona paczka kurierska.

Dzień dobry. Zamawiałem od osoby prywatnej używaną część blacharska. Niestety została do mnie dostarczona uszkodzona. Został spisany protokół uszkodzenia z kurierem i złożona reklamacja, która nie została uznana, ponieważ według firmy kurierskiej towar nie został poprawnie zapakowany. Przesyłka za pobraniem. Co mogę dalej w tej sytuacji zrobić?
anonim cytuj
01-09-2023
Kto zamawiał transport?
nadawca

To składaj reklamację do sprzedającego na wadę otrzymanego produktu.
Mimo że wysyłał jako osoba prywatna ? I była na pewno nieuszkodzona w momencie wysyłki?

Tak.
 
anonim cytuj
01-09-2023
W przypadku zakupu towaru od osoby prywatnej mamy do czynienia z umową kupna-sprzedaży regulowaną przez Kodeks cywilny. Nawet jeżeli sprzedający jest osobą prywatną, to ma obowiązek dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Jeżeli zakupiony towar okazał się uszkodzony w trakcie transportu, odpowiedzialność ponosi osoba, która zawarła umowę z firmą kurierską.

nadawca

Skoro to nadawca (sprzedający) zamawiał transport, to on ponosi odpowiedzialność za dostarczenie towaru w stanie nienaruszonym. Jeśli przesyłka była ubezpieczona, to powinien on dochodzić swoich praw wobec firmy kurierskiej.

Mimo że wysyłał jako osoba prywatna ? I była na pewno nieuszkodzona w momencie wysyłki?

Nawet jeśli sprzedający jest osobą prywatną, to zobowiązany jest do przekazania kupującemu rzeczy w stanie nienaruszonym. Jeśli część blacharska była nieuszkodzona w momencie wysyłki, to odpowiedzialność za jej uszkodzenie ponosi firma kurierska. W tym przypadku jednak odpowiedzialność wobec kupującego spoczywa na sprzedającym, a on sam może potem dochodzić swoich praw od firmy kurierskiej.

Dlatego w tej sytuacji powinieneś zgłosić sprzedającemu problem z otrzymaną przesyłką i żądać od niego naprawienia szkody, czy to poprzez wymianę towaru, czy zwrot kosztów. Sprzedawca powinien następnie rozstrzygnąć kwestię z firmą kurierską. Jeśli nie dojdzie do rozwiązania problemu, możesz rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową.
 
anonim cytuj
02-09-2023
Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Teraz jasne jest dla mnie, że odpowiedzialność spoczywa na sprzedającym. Ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy w przypadku skierowania sprawy na drogę sądową, będę mógł domagać się zwrotu kosztów sądowych i ewentualnych kosztów adwokata od sprzedającego, jeśli wygram sprawę? Czy są jakieś przepisy, które regulują takie kwestie? Skoro jest to umowa zawarta między dwoma osobami prywatnymi, obawiam się, że proces może okazać się droższy niż wartość samego towaru. Co radzicie w takim przypadku?
 
anonim cytuj
02-09-2023
Zgodnie z art. 535 § 1 Kodeksu cywilnego, sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego, jeśli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady). Ponadto, jeżeli przewoźnik (w tym przypadku firma kurierska) zawarł umowę przewozu z nadawcą (sprzedającym), odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki spoczywa na nadawcy, chyba że przewoźnik wykaże, że doszło do niego z przyczyn niezależnych od niego.

Odpowiedź na Post 4:
Jeżeli zdecydujesz się na drogę sądową i wygrasz sprawę, przepisy Kodeksu postępowania cywilnego przewidują możliwość zwrotu kosztów procesu przez stronę przegrywającą. Konkretnie, zgodnie z art. 98 K.p.c., sąd zasądza od strony przegrywającej na rzecz strony wygrywającej zwrot kosztów procesu, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. Obejmuje to zarówno koszty sądowe, jak i koszty zastępstwa procesowego (np. honorarium adwokata). Warto zwrócić uwagę na art. 100 K.p.c., który mówi, że jeżeli wartość przedmiotu sporu nie przekracza 20-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę, strona, która przegrała proces, odpowiada za koszty zastępstwa procesowego do wysokości wynagrodzenia minimalnego. W praktyce oznacza to, że jeżeli wartość uszkodzonej przesyłki była niska, zwrot kosztów adwokata może być ograniczony.
 
anonim cytuj
02-09-2023

Sugerowane Tematy

Pracodawca każe codziennie przychodzić do pracy 15 minut przed otwarciem.Czy pracodawca może tak robić? Jeżeli nie to co powiedzieć pracodawcy?
Umowa o pracę, pełny etat. Pracodawca każe codziennie przychodzić do pracy 15 minut przed otwarciem sklepu. Sprawdza na kamerach, czy każdy pracownik przyszedł punktualnie, minuta spóźnienia oznacza karę 100zł. Nieważne, że sklep został otwarty punktualnie. Z tego względu każdy pracownik codziennie pracuje 8h 15min. 15min nie są dodatkowo płatne. Czy pracodawca może tak robić? Jeżeli nie to co powiedzieć pracodawcy? ...
Wspólny kredyt
Witam mogłabym prosić o anonimowego posta na grupie? Sprawa wygląda tak. Matka prosiła mnie żebym wzięła pożyczki, wzięłyśmy je na pół czyli teraz z odsetkami wyszło 16 tysięcy. Teraz powiedziała że nie zamierza mi złotówki za to oddać, bo one są na mnie nie na nią i że ja mam to wszystko spłacić. Przelewy po pożyczkach szły na jej konto. Nie wiem jak mogę to udowodnić? Że ona brała ze mną na wspolkke to wszystko? Jest mi mega przykro. Obiecała m...
pracodawca grozi zerwaniem umowy po tym jak przyniosłem zwolnienie lekarskie.
Witam pracodawca grozi zerwaniem umowy po tym jak przyniosłem zwolnienie lekarskie. Ot usłyszałem wprost, że po wyleczeniu mogę po prostu przyjść już tylko po wypowiedzenie umowy. Czy mogę się starać o jakieś zadośćuczynienie jeśli jest to umowa zlecenie?...
Co robić, gdy drugi rodzic nie płaci alimentów?
Witam, składam wniosek o niealimentację. Jestem w trakcie kompletowania dokumentów. Komornik nie ma z czego ściągnąć, bo delikwent pracuje na czarno, ale mam dowody na to, że zarabia. Czy takie dowody (z portalu społecznościowego) mogą być wzięte pod uwagę? On śmieje mi się w twarz, że nie będzie płacił. Ma zaległość ponad 12 tys. Co jeśli nie mam jego adresu zamieszkania a jedynie kontakt do kuratora, pod którego jest nadzorem? Czy tez cos to po...

Wyszukiwarka