W przypadku zakupu towaru od osoby prywatnej mamy do czynienia z umową kupna-sprzedaży regulowaną przez Kodeks cywilny. Nawet jeżeli sprzedający jest osobą prywatną, to ma obowiązek dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Jeżeli zakupiony towar okazał się uszkodzony w trakcie transportu, odpowiedzialność ponosi osoba, która zawarła umowę z firmą kurierską.
Skoro to nadawca (sprzedający) zamawiał transport, to on ponosi odpowiedzialność za dostarczenie towaru w stanie nienaruszonym. Jeśli przesyłka była ubezpieczona, to powinien on dochodzić swoich praw wobec firmy kurierskiej.
Mimo że wysyłał jako osoba prywatna ? I była na pewno nieuszkodzona w momencie wysyłki?
Nawet jeśli sprzedający jest osobą prywatną, to zobowiązany jest do przekazania kupującemu rzeczy w stanie nienaruszonym. Jeśli część blacharska była nieuszkodzona w momencie wysyłki, to odpowiedzialność za jej uszkodzenie ponosi firma kurierska. W tym przypadku jednak odpowiedzialność wobec kupującego spoczywa na sprzedającym, a on sam może potem dochodzić swoich praw od firmy kurierskiej.
Dlatego w tej sytuacji powinieneś zgłosić sprzedającemu problem z otrzymaną przesyłką i żądać od niego naprawienia szkody, czy to poprzez wymianę towaru, czy zwrot kosztów. Sprzedawca powinien następnie rozstrzygnąć kwestię z firmą kurierską. Jeśli nie dojdzie do rozwiązania problemu, możesz rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową.