Uszkodzona paczka kurierska.

Dzień dobry. Zamawiałem od osoby prywatnej używaną część blacharska. Niestety została do mnie dostarczona uszkodzona. Został spisany protokół uszkodzenia z kurierem i złożona reklamacja, która nie została uznana, ponieważ według firmy kurierskiej towar nie został poprawnie zapakowany. Przesyłka za pobraniem. Co mogę dalej w tej sytuacji zrobić?
anonim cytuj
01-09-2023
Kto zamawiał transport?
nadawca

To składaj reklamację do sprzedającego na wadę otrzymanego produktu.
Mimo że wysyłał jako osoba prywatna ? I była na pewno nieuszkodzona w momencie wysyłki?

Tak.
 
anonim cytuj
01-09-2023
W przypadku zakupu towaru od osoby prywatnej mamy do czynienia z umową kupna-sprzedaży regulowaną przez Kodeks cywilny. Nawet jeżeli sprzedający jest osobą prywatną, to ma obowiązek dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Jeżeli zakupiony towar okazał się uszkodzony w trakcie transportu, odpowiedzialność ponosi osoba, która zawarła umowę z firmą kurierską.

nadawca

Skoro to nadawca (sprzedający) zamawiał transport, to on ponosi odpowiedzialność za dostarczenie towaru w stanie nienaruszonym. Jeśli przesyłka była ubezpieczona, to powinien on dochodzić swoich praw wobec firmy kurierskiej.

Mimo że wysyłał jako osoba prywatna ? I była na pewno nieuszkodzona w momencie wysyłki?

Nawet jeśli sprzedający jest osobą prywatną, to zobowiązany jest do przekazania kupującemu rzeczy w stanie nienaruszonym. Jeśli część blacharska była nieuszkodzona w momencie wysyłki, to odpowiedzialność za jej uszkodzenie ponosi firma kurierska. W tym przypadku jednak odpowiedzialność wobec kupującego spoczywa na sprzedającym, a on sam może potem dochodzić swoich praw od firmy kurierskiej.

Dlatego w tej sytuacji powinieneś zgłosić sprzedającemu problem z otrzymaną przesyłką i żądać od niego naprawienia szkody, czy to poprzez wymianę towaru, czy zwrot kosztów. Sprzedawca powinien następnie rozstrzygnąć kwestię z firmą kurierską. Jeśli nie dojdzie do rozwiązania problemu, możesz rozważyć skierowanie sprawy na drogę sądową.
 
anonim cytuj
02-09-2023
Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Teraz jasne jest dla mnie, że odpowiedzialność spoczywa na sprzedającym. Ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy w przypadku skierowania sprawy na drogę sądową, będę mógł domagać się zwrotu kosztów sądowych i ewentualnych kosztów adwokata od sprzedającego, jeśli wygram sprawę? Czy są jakieś przepisy, które regulują takie kwestie? Skoro jest to umowa zawarta między dwoma osobami prywatnymi, obawiam się, że proces może okazać się droższy niż wartość samego towaru. Co radzicie w takim przypadku?
 
anonim cytuj
02-09-2023
Zgodnie z art. 535 § 1 Kodeksu cywilnego, sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego, jeśli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady). Ponadto, jeżeli przewoźnik (w tym przypadku firma kurierska) zawarł umowę przewozu z nadawcą (sprzedającym), odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki spoczywa na nadawcy, chyba że przewoźnik wykaże, że doszło do niego z przyczyn niezależnych od niego.

Odpowiedź na Post 4:
Jeżeli zdecydujesz się na drogę sądową i wygrasz sprawę, przepisy Kodeksu postępowania cywilnego przewidują możliwość zwrotu kosztów procesu przez stronę przegrywającą. Konkretnie, zgodnie z art. 98 K.p.c., sąd zasądza od strony przegrywającej na rzecz strony wygrywającej zwrot kosztów procesu, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. Obejmuje to zarówno koszty sądowe, jak i koszty zastępstwa procesowego (np. honorarium adwokata). Warto zwrócić uwagę na art. 100 K.p.c., który mówi, że jeżeli wartość przedmiotu sporu nie przekracza 20-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę, strona, która przegrała proces, odpowiada za koszty zastępstwa procesowego do wysokości wynagrodzenia minimalnego. W praktyce oznacza to, że jeżeli wartość uszkodzonej przesyłki była niska, zwrot kosztów adwokata może być ograniczony.
 
anonim cytuj
02-09-2023

Sugerowane Tematy

Uzasadnienie wyroku.
Witam dziś minęło 14 dni od momentu złożenia wniosku o uzasadnienie wyroku. Do dnia dzisiejszego nie mam uzasadnienia. Co dalej Drodzy Państwo ?...
Darmowa wysyłka.
Witam. Zamówiłam w sklepie internetowym rzeczy za kwotę, która kwalifikowała się do darmowej wysyłki. Chce zwrócić część rzeczy (gdybym ich od razu nie zamówiła nie załapałam się na darmową wysyłkę). Sprzedawca chce potrącić mi że zwrotu kwotę za wysyłkę do mnie. Czy to jest zgodne z prawem? Zamawiając nie wiedziałam że będę zwracała część rzeczy, to ubrania musiałam je zmierzyć. Dodatkowo gdybym miała płacić wzięłabym najtańsza opcje, a sprzedaw...
Prawa klienta do reklamacji.
Witam, prowadzę serwis komputerowy, klient przyniósł na wymianę baterii swój laptop ponieważ szybko się rozładowywała. Bateria została szybko wymieniona, przetestowana, ładowała się i działo wszystko. Po dwóch dniach klient do mnie pisze że laptop umarł w czasie pracy, odebrałem od sprzęt i rzeczywiście nie uruchamiał się, uszkodził się chip na płycie głównej, z powodu braku sprzętu do takiej naprawy oddałem sprzęt do serwisu który takie wymiany ...
Czy należy uregulować zaległości OC poprzedniego właściciela auta?
Mama kupiła auto i przyszło jej przed sądowne wezwanie do zapłaty, za polisę od poprzedniego właściciela. Mama dostała z dowodem rejestracyjnym numer polisy, że auto jest ubezpieczone, nic nie było mowy o tym, że trzeba zrobić jakąś wpłatę. Mamie też nie przychodziło żadne ponaglenie z ubezpieczalni, tylko od razu przed sądowe wezwanie do zapłaty, co można dalej z tym robić? Ma to płacić mama czy poprzedni właściciel?...

Wyszukiwarka