Prawa klienta do reklamacji.

Witam, prowadzę serwis komputerowy, klient przyniósł na wymianę baterii swój laptop ponieważ szybko się rozładowywała. Bateria została szybko wymieniona, przetestowana, ładowała się i działo wszystko. Po dwóch dniach klient do mnie pisze że laptop umarł w czasie pracy, odebrałem od sprzęt i rzeczywiście nie uruchamiał się, uszkodził się chip na płycie głównej, z powodu braku sprzętu do takiej naprawy oddałem sprzęt do serwisu który takie wymiany chipów prowadzi, wymienili chip a sprzęt dalej nie działa i nie wiedzą dlaczego. Klient żąda ode mnie jako serwisu pokrycia naprawy w autoryzowanym serwisie apple bądź skierowanie sprawy do sądu. Co w tej sytuacji mogę zrobić jako serwis i czego rzeczywiście może żądać ode mnie klient?
anonim cytuj
24-08-2023
No nie, jeżeli twoja naprawa doprowadziła do spalenia całego sprzętu to odpowiadasz za ta szkodę. Kwestia tego kto co udowodni.
Wiem, że odpowiadam za szkodę i dlatego pytam czego może żądać ode mnie klient, on by chciał żebym pokrył naprawę wykonaną w innym serwisie a z tego co wyczytałem nie mam takiego obowiązku, źródło poniżej
"Usługodawca ma bowiem prawo odmówić naprawy, gdyby wymagała ona nadmiernych kosztów. Może być też tak, że usterki usunąć się nie da wcale albo w odpowiednim czasie. Co w takiej sytuacji? Z pewnością nie można żądać pokrycia kosztów naprawy w innym serwisie. Sąd Najwyższy w uchwale z 15 lutego 2002 r. (sygnatura akt III CZP 86/0) stwierdził, że jeżeli przyjmujący zamówienie nie usunął skutecznie wad dzieła w wyznaczonym terminie, zamawiający nie może żądać upoważnienia przez sąd do usunięcia wad na koszt przyjmującego
zamówienie. Jedyne, co pozostaje posiadaczowi nieskutecznie naprawionej rzeczy to zerwanie umowy i żądanie zwrotu całego wynagrodzenia za naprawę (gdy wada jest istotna) lub też obniżenie tegoż wynagrodzenia (gdy wada jest nieistotna)."

Ty mylisz różne rodzaje odpowiedzialności, deliktową i kontraktową. Jeżeli twoja naprawa doprowadziła do uszkodzenia Czipu to odpowiadasz za całą szkodę. Nie napisałeś co się właściwie stało, tzn jaki był wpływ wymiany baterii na Chip.
o wymianie baterii sprzęt działał dwa dni u klienta, ciężko powiedzieć co spowodowało usmażenie tego chipu, bateria po fakcie jest dalej sprawna także wątpie że ona była przyczyną zwarcia.
 
anonim cytuj
24-08-2023

Sugerowane Tematy

Najemca spóźnia się z zapłatą
Witam, jestem właścicielem mieszkania które wynajmuje, wynajęłam je na 4 miesiące osobie X natomiast osoba X nie mieszka w tym lokalu tylko jej syn, niestety ale X spóźnia się z opłatą 1 miesiąc, co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy mogę wyrzucić syna osoby X z mieszkania?...
Zajęcie emerytury przez komornika.
Witam komornik wszedł ojcu na emeryturę, nie wiadomo za co, jak to sprawdzić ?...
Najemca wyprowadził się nie płacąc czynszu.
Witam serdecznie. Czy jeśli była partnerka nie zapłaciła za mieszkanie (poprzednia umowa była na mnie, jednak po jej zakończeniu podpisywaliśmy aneks, na którym widnieje jej nazwisko) to mogę w jakiś sposób od niej te pieniądze wyciągnąć? Przedsądowe wezwanie do zapłaty? Komornik? Nie ukrywam, nie marzy mi się płacić za kogoś ponad 2 tysięcy złotych. Żeby była jasność, koszta dzieliliśmy po połowie, ona się wyprowadziła i swojej połowy nie chce...
Pierwsza umowa była na 3 miesiące, druga na rok, a tu nagle, znów na 3 miesiące. Proszę o poradę co zrobić w tej sytuacji?
Witam. Obecnie jestem zatrudniona w następujący sposób: pierwsza umowa była na 3 miesiące, druga na rok, a tu nagle, znów na 3 miesiące ( bo niby manager się zmienił), bez zmiany stanowiska pracy. Z tego co rozumiem, wedle kodeksu pracy, pracodawca nie może cofnąć się do tyłu dając mi znów umowę na okres próbny, gdzie wszyscy inni pracownicy dostali po 3 miesiącach pernamentnie kontrakty, nawet ci najsłabsi. Proszę o poradę co zrobić w tej sytuac...

Wyszukiwarka