Prawa klienta do reklamacji.

Witam, prowadzę serwis komputerowy, klient przyniósł na wymianę baterii swój laptop ponieważ szybko się rozładowywała. Bateria została szybko wymieniona, przetestowana, ładowała się i działo wszystko. Po dwóch dniach klient do mnie pisze że laptop umarł w czasie pracy, odebrałem od sprzęt i rzeczywiście nie uruchamiał się, uszkodził się chip na płycie głównej, z powodu braku sprzętu do takiej naprawy oddałem sprzęt do serwisu który takie wymiany chipów prowadzi, wymienili chip a sprzęt dalej nie działa i nie wiedzą dlaczego. Klient żąda ode mnie jako serwisu pokrycia naprawy w autoryzowanym serwisie apple bądź skierowanie sprawy do sądu. Co w tej sytuacji mogę zrobić jako serwis i czego rzeczywiście może żądać ode mnie klient?
anonim cytuj
24-08-2023
No nie, jeżeli twoja naprawa doprowadziła do spalenia całego sprzętu to odpowiadasz za ta szkodę. Kwestia tego kto co udowodni.
Wiem, że odpowiadam za szkodę i dlatego pytam czego może żądać ode mnie klient, on by chciał żebym pokrył naprawę wykonaną w innym serwisie a z tego co wyczytałem nie mam takiego obowiązku, źródło poniżej
"Usługodawca ma bowiem prawo odmówić naprawy, gdyby wymagała ona nadmiernych kosztów. Może być też tak, że usterki usunąć się nie da wcale albo w odpowiednim czasie. Co w takiej sytuacji? Z pewnością nie można żądać pokrycia kosztów naprawy w innym serwisie. Sąd Najwyższy w uchwale z 15 lutego 2002 r. (sygnatura akt III CZP 86/0) stwierdził, że jeżeli przyjmujący zamówienie nie usunął skutecznie wad dzieła w wyznaczonym terminie, zamawiający nie może żądać upoważnienia przez sąd do usunięcia wad na koszt przyjmującego
zamówienie. Jedyne, co pozostaje posiadaczowi nieskutecznie naprawionej rzeczy to zerwanie umowy i żądanie zwrotu całego wynagrodzenia za naprawę (gdy wada jest istotna) lub też obniżenie tegoż wynagrodzenia (gdy wada jest nieistotna)."

Ty mylisz różne rodzaje odpowiedzialności, deliktową i kontraktową. Jeżeli twoja naprawa doprowadziła do uszkodzenia Czipu to odpowiadasz za całą szkodę. Nie napisałeś co się właściwie stało, tzn jaki był wpływ wymiany baterii na Chip.
o wymianie baterii sprzęt działał dwa dni u klienta, ciężko powiedzieć co spowodowało usmażenie tego chipu, bateria po fakcie jest dalej sprawna także wątpie że ona była przyczyną zwarcia.
 
anonim cytuj
24-08-2023

Sugerowane Tematy

Spóźniłam się z opłatą najmu, dostałam wypowiedzenie umowy co teraz??
Mam podpisaną umowę najmu okazjonalnego do 31.08.2023r. Niestety z przyczyn zdrowotnych nie mogłam do końca uregulować płatności za 2 miesiące, które jutro właściwie będzie miał na koncie. Pozostałe rachunki są opłacone. Otrzymałam dwa dni temu na maila wypowiedzenie umowy, które chcą żebym podpisała. Czy mogą mi tak nagle z tego tytułu wypowiedzieć umowę? ...
Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce.
W niedzielę przyszłam do pracy i szef oznajmił mi, ze mam się nie przebierać do pracy i że właśnie w tej chwili mnie zwalnia. Od dwóch tygodni szukał na siłę problemów i każdy mój nawet mały błąd wyolbrzymiał. Czy takie wypowiedzenie w formie ustnej ma taką samą wartość co wypowiedzenie na piśmie? Nie dostałam jeszcze niczego do podpisania, poinformowano mnie ze wypłatę dostane na konto a świadectwo dostane pocztą i tyle i kazał mi iść do domu. M...
Zwolnienie lekarskie.
Witam, jeżeli mam zwolnienie lekarskie wypadkowe od dnia 11.08 do 30.09, i mam umówioną wizytę dopiero na 11.09, a lekarz chirurg może wystawić takie zwolnienie tylko 3 dni wstecz, to czy zwolnienie wypadkowe jest traktowane tak jak przepracowane 33 czy tam 30 dni w pracy i mogę np. wziąć zwykłe zwolnienie od jakiegoś lekarza na okres do 11.09?...
Odwołanie darowizny.
Oddałem swojej byłej partnerce auto w darowiźnie, przy określeniu wartości na 5 tysięcy złotych. Miało to miejsce chyba w maju br. Z racji na niewdzięczność obdarowanej wobec mnie, chciałbym te darowiznę cofnąć, ale obdarowana auto uszkodziła a w dniu wczorajszym sprzedała. Co w takiej sytuacji mogę zrobić?...

Wyszukiwarka