Prawa klienta do reklamacji.

Witam, prowadzę serwis komputerowy, klient przyniósł na wymianę baterii swój laptop ponieważ szybko się rozładowywała. Bateria została szybko wymieniona, przetestowana, ładowała się i działo wszystko. Po dwóch dniach klient do mnie pisze że laptop umarł w czasie pracy, odebrałem od sprzęt i rzeczywiście nie uruchamiał się, uszkodził się chip na płycie głównej, z powodu braku sprzętu do takiej naprawy oddałem sprzęt do serwisu który takie wymiany chipów prowadzi, wymienili chip a sprzęt dalej nie działa i nie wiedzą dlaczego. Klient żąda ode mnie jako serwisu pokrycia naprawy w autoryzowanym serwisie apple bądź skierowanie sprawy do sądu. Co w tej sytuacji mogę zrobić jako serwis i czego rzeczywiście może żądać ode mnie klient?
anonim cytuj
24-08-2023
No nie, jeżeli twoja naprawa doprowadziła do spalenia całego sprzętu to odpowiadasz za ta szkodę. Kwestia tego kto co udowodni.
Wiem, że odpowiadam za szkodę i dlatego pytam czego może żądać ode mnie klient, on by chciał żebym pokrył naprawę wykonaną w innym serwisie a z tego co wyczytałem nie mam takiego obowiązku, źródło poniżej
"Usługodawca ma bowiem prawo odmówić naprawy, gdyby wymagała ona nadmiernych kosztów. Może być też tak, że usterki usunąć się nie da wcale albo w odpowiednim czasie. Co w takiej sytuacji? Z pewnością nie można żądać pokrycia kosztów naprawy w innym serwisie. Sąd Najwyższy w uchwale z 15 lutego 2002 r. (sygnatura akt III CZP 86/0) stwierdził, że jeżeli przyjmujący zamówienie nie usunął skutecznie wad dzieła w wyznaczonym terminie, zamawiający nie może żądać upoważnienia przez sąd do usunięcia wad na koszt przyjmującego
zamówienie. Jedyne, co pozostaje posiadaczowi nieskutecznie naprawionej rzeczy to zerwanie umowy i żądanie zwrotu całego wynagrodzenia za naprawę (gdy wada jest istotna) lub też obniżenie tegoż wynagrodzenia (gdy wada jest nieistotna)."

Ty mylisz różne rodzaje odpowiedzialności, deliktową i kontraktową. Jeżeli twoja naprawa doprowadziła do uszkodzenia Czipu to odpowiadasz za całą szkodę. Nie napisałeś co się właściwie stało, tzn jaki był wpływ wymiany baterii na Chip.
o wymianie baterii sprzęt działał dwa dni u klienta, ciężko powiedzieć co spowodowało usmażenie tego chipu, bateria po fakcie jest dalej sprawna także wątpie że ona była przyczyną zwarcia.
 
anonim cytuj
24-08-2023

Sugerowane Tematy

zamknięta uczelnia / zwrot kosztów
Dzień dobry. Studiowałam jeden rok na prywatnej uczelni medycznej, w czerwcu poinformowano nas, że uczelnia się zamyka. Szukam innych uczelni i wszędzie otrzymuję informację, że z powodu dużej różnicy programowej mogę zostać przyjęta ale znowu na pierwszy semestr. Czy mogę założyć sprawę uczelni o zwrot kosztów?...
pracodawca podsunął mi do podpisałam wypowiedzenie ze spółki
Witam Chciałabym zapytać o art 23 k.p. W dniu 1.10 pracodawca podsunął mi do podpisałam wypowiedzenie ze spółki oznaczmy A- z.o.o sp.k za porozumieniem stron I od razu nowa umowę z spółka B sp.zo.o. Chciałabym zapytać czy w tej sytuacji ma zastosowanie wspomniany artykuł, dokładnie podpunkt 4 mówiacy o możliwości 7 dniowego wypowiedzenia? Pracodawca i zakres obowiązków jest ten sam, inne są tylko dane na umowie....
Opieka nie biologicznego ojs
Witam, syn jest w szpitalu i opiekuje się nim mój mąż który nie jest jego biologicznym ojcem. Lekarka twierdzi, że nie ma prawa tam być, ponieważ w razie czego nie może wyrazić zgody na operacje. Czy mogę go jakoś upoważnić? Inni lekarze i ordynator nie mają z tym problemu......
Koniec umowy a podjęcie nowej pracy.
Dzień dobry, moja umowa o pracę jest ważna do końca grudnia tego roku. Czy gdybym teraz poszedł na urlop wypoczynkowy do końca miesiąca, to mógłbym w tym czasie rozpocząć nowa pracę w polskiej firmie za granicą?...

Wyszukiwarka