Prawa klienta do reklamacji.

Witam, prowadzę serwis komputerowy, klient przyniósł na wymianę baterii swój laptop ponieważ szybko się rozładowywała. Bateria została szybko wymieniona, przetestowana, ładowała się i działo wszystko. Po dwóch dniach klient do mnie pisze że laptop umarł w czasie pracy, odebrałem od sprzęt i rzeczywiście nie uruchamiał się, uszkodził się chip na płycie głównej, z powodu braku sprzętu do takiej naprawy oddałem sprzęt do serwisu który takie wymiany chipów prowadzi, wymienili chip a sprzęt dalej nie działa i nie wiedzą dlaczego. Klient żąda ode mnie jako serwisu pokrycia naprawy w autoryzowanym serwisie apple bądź skierowanie sprawy do sądu. Co w tej sytuacji mogę zrobić jako serwis i czego rzeczywiście może żądać ode mnie klient?
anonim cytuj
24-08-2023
No nie, jeżeli twoja naprawa doprowadziła do spalenia całego sprzętu to odpowiadasz za ta szkodę. Kwestia tego kto co udowodni.
Wiem, że odpowiadam za szkodę i dlatego pytam czego może żądać ode mnie klient, on by chciał żebym pokrył naprawę wykonaną w innym serwisie a z tego co wyczytałem nie mam takiego obowiązku, źródło poniżej
"Usługodawca ma bowiem prawo odmówić naprawy, gdyby wymagała ona nadmiernych kosztów. Może być też tak, że usterki usunąć się nie da wcale albo w odpowiednim czasie. Co w takiej sytuacji? Z pewnością nie można żądać pokrycia kosztów naprawy w innym serwisie. Sąd Najwyższy w uchwale z 15 lutego 2002 r. (sygnatura akt III CZP 86/0) stwierdził, że jeżeli przyjmujący zamówienie nie usunął skutecznie wad dzieła w wyznaczonym terminie, zamawiający nie może żądać upoważnienia przez sąd do usunięcia wad na koszt przyjmującego
zamówienie. Jedyne, co pozostaje posiadaczowi nieskutecznie naprawionej rzeczy to zerwanie umowy i żądanie zwrotu całego wynagrodzenia za naprawę (gdy wada jest istotna) lub też obniżenie tegoż wynagrodzenia (gdy wada jest nieistotna)."

Ty mylisz różne rodzaje odpowiedzialności, deliktową i kontraktową. Jeżeli twoja naprawa doprowadziła do uszkodzenia Czipu to odpowiadasz za całą szkodę. Nie napisałeś co się właściwie stało, tzn jaki był wpływ wymiany baterii na Chip.
o wymianie baterii sprzęt działał dwa dni u klienta, ciężko powiedzieć co spowodowało usmażenie tego chipu, bateria po fakcie jest dalej sprawna także wątpie że ona była przyczyną zwarcia.
 
anonim cytuj
24-08-2023

Sugerowane Tematy

Aneks do umowy najmu okazjonalnego
Czy jeśli wynajmę komuś mieszkanie np na 2 lata (najem okazjonalny), a potem będę chciała do tej umowy napisać aneks, to czy podpisanie tegoż aneksu również musi odbyć się u notariusza, czy może być tylko między nami?...
Dziedziczenie mieszkania.
Mieszkanie spółdzielcze, własnościowe. W akcie własności wpisani: matka i ojciec. Matka nie żyje. Czy żeby móc w przyszłości dziedziczyć to mieszkanie, muszę zostać wpisany w akt własności? Pozdrawiam...
Nadpłata w spółdzielni, a wynajem mieszkania.
Wynajmuje mieszkanie w bloku, osobno płaciłam do spółdzielni faktury ze swojego konta bankowego i osobno do właściciela mieszkania. Przez okres 3 lat za który okazało się że powinny być mniej naliczane stawki w spółdzielni, okazało się że muszą to podliczyć i zwrócić pieniądze. Nasza spółdzielnia musi zwrócić pieniądze (3090zl.) Właściciel mieszkania otrzymał list że mają wyliczone ile zwrotu pieniędzy i podać numer konta. No i podał swój numer k...
Współwłasność za długi spadkowe.
Kilku współwłaścicieli mieszkania. Przeprowadzone postępowanie spadkowe (bez działu spadku) jeden ze współwłaścicieli mieszkający tam narobił długów. Czy całości zadłużenia mogą ściągać z kogo chcą, czy odpowiadamy taka częścią jaki mamy udział w spadku ?...

Wyszukiwarka