Zakupy przez internet (brak paczki ani kontaktu)

Dzień dobry
Zamówiłam ubrania na stronie internetowej pewnego butiku. Oczywiście zrobiłam przelew i otrzymałam informację na adres mailowy że zamówienie zostało wysłane. Jednak to było 13 marca. Od tamtej pory cisza. Pisałam na znaleziony adres e-mail zapytanie co z zamówieniem ale nie otrzymałam odpowiedzi. Strony na Facebooku nie mogę odnaleźć. W zakładce znalezionej w mailu da się wejść na stronę sklepu jednak w zakładce "kontakt" pokazuje błąd.
Co w przypadku takiego zakupu zrobić? Kontaktować się z UOKiK?
anonim cytuj
20-07-2022
A co to za butik? Bo może być to zwykły scam
 
anonim cytuj
20-07-2022
Nazywa się Limodi
 
anonim cytuj
20-07-2022
z tego co wyczytałem to sklep został zamknięty
 
anonim cytuj
20-07-2022
No tak tylko zrobiłam przelew gdy chyba jeszcze istniał a paczki do dziś się nie doczekałam od marca
 
anonim cytuj
20-07-2022
Zamówiłam ubrania na stronie internetowej pewnego butiku. Oczywiście zrobiłam przelew i otrzymałam informację na adres mailowy że zamówienie zostało wysłane. Jednak to było 13 marca. Od tamtej pory cisza. Pisałam na znaleziony adres e-mail zapytanie co z zamówieniem ale nie otrzymałam odpowiedzi. Strony na Facebooku nie mogę odnaleźć. W zakładce znalezionej w mailu da się wejść na stronę sklepu jednak w zakładce "kontakt" pokazuje błąd.


Jeżeli dokonała Pani zakupu w sklepie internetowym i nie otrzymała Pani zamówionego towaru, ma Pani prawo do dochodzenia swoich praw w oparciu o ustawę o prawach konsumenta.

Zgodnie z przepisami tej ustawy, sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od zawarcia umowy, chyba że strony umówiły się na inny termin dostawy. Jeżeli sprzedawca nie dostarczy towaru w umówionym terminie, konsument ma prawo wezwać sprzedawcę do jego dostarczenia w dodatkowym terminie, który powinien być odpowiedni. Jeśli w tym dodatkowym terminie również towar nie zostanie dostarczony, konsument ma prawo odstąpić od umowy.

W świetle tego co opisała Pani, wydaje się, że:

Sprzedawca nie dostarczył towaru w ciągu 30 dni od zawarcia umowy.
Sprzedawca nie odpowiada na próby kontaktu.
W takiej sytuacji, warto podjąć następujące kroki:

Jeżeli dokonała Pani przelewu z konta bankowego, warto zgłosić sprawę do banku. Czasami banki mają możliwość pomocy w odzyskaniu środków przelanych w wyniku oszustwa.
Można zgłosić problem do odpowiednich organów, takich jak UOKiK. Urząd ten zajmuje się ochroną praw konsumenta i może podjąć działania w przypadku naruszenia tych praw przez przedsiębiorców.
z tego co wyczytałem to sklep został zamknięty


Jeśli sklep faktycznie został zamknięty, może być trudniej odzyskać środki, ale warto zgłosić sprawę do odpowiednich instytucji, które mogą pomóc w dochodzeniu praw konsumenta. Ponadto, jeżeli Pani zna dane firmy prowadzącej sklep, można także zgłosić sprawę na policję jako potencjalne oszustwo.
 
anonim cytuj
28-08-2023

Sugerowane Tematy

Samochód osobowy po zmarłym tacie. Jakie kroki prawne powinienem podjąć, aby legalnie móc poruszać się tym samochodem po polskich drogach?
Dzień dobry. Kilka dni temu zmarł mój tato. Został po nim samochód osobowy. Ubezpieczenie na ten samochód jest do końca października. Jakie kroki prawne powinienem podjąć, aby legalnie móc poruszać się tym samochodem po polskich drogach? Czy do końca trwania ubezpieczenia można nim normalnie jeździć? Dziękuję za pomoc...
Jak rozwieść się z mężem który jest za granicą?
Witam, zamierzam złożyć pozew o rozwód. W związku z tym kieruje pytanie co mam zrobić jeśli mąż mieszka za granicą i nie odbierze żadnych pism i nie chce mi dać rozwodu. Nie mam środków na adwokata a boje się że to latami będzie się ciągnęło....
Prace społeczne.
Witam serdecznie mam pytanie miałem zasądzone prace społeczne nie odrobiłem wszystkiego że względu na chorobę (depresja urojeniowe lękowa) jestem z tego tytułu osobą niepełnosprawną. Wyrok przedawnił się 1 stycznia czy będę musiał trafić do odbycia kary za te nie odrobione godziny....
Bezskuteczność egzekucji.
Witam. W e-sad wisi mi sprawa o odzyskanie pieniędzy, która nie zakończyła się dla mnie sukcesem - komornik nie był w stanie ściągnąć wierzytelności. Co teraz robić, kontaktowałem się z komornikiem, ponoć umorzył sprawę. Co teraz zrobić aby za jakiś czas (np. za kilka lat) znów spróbować odzyskać dług za pośrednictwem komornika? Czy e-sad ma jakieś narzędzie, które pozwoli w przyszłości na skierowanie ponownie sprawy do komornika. Czy może ko...

Wyszukiwarka