brak zwrotu pieniędzy

Witam. Bardzo proszę o poradę prawną. Przewczoraj zakupiłem pewien przedmiot. Sprzedający miał go wysłać wczoraj. Niestety nie wysłał i napisał wiadomość, że uszkodził przedmiot podczas pakowania a pieniądze odda. Zgodziłem się. Wysłał numer przelewu i potwierdzenie zwrotu pieniędzy. Dzwoniłem do banku i żadnego takiego przelewu nie ma. Pieniędzy też nie otrzymałem. Oczywiście kontakt się urwał sprzedający nie odpowiada nie odbiera itd. Co w takiej sytuacji mam zrobić? Gdzie to zgłosić? Na policję, prokuratury? Podstawowe dane sprzedającego posiadam lecz nie jestem pewien i nie mogę zweryfikować czy są prawdziwe.
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam.

odpowiedzi:

Z opisu wynika, że doszło do przestępstwa, o którym mowa w art. 286 par. 1 kk.
Proszę się udać na policję i żądać przyjęcia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa. Może Pan to zrobić w dowolnej jednostce policji
Zgodnie z przepisami sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu pełnej kwoty najszybciej jak to możliwe, jednak nie później niż 14 dni kalendarzowych od momentu wyboru przez Ciebie opcji zwrotu pieniędzy. Jeśli sprzedawca dokona zwrotu w 14 dniu to środki na twoim koncie mogą pojawić się 15 dnia.

skomentuj