Witam. Mam problem z kupującym. Sprzedałem mu rzecz za pobraniem. Sam zaproponował przesyłkę pobraniową. Ustaliliśmy również fakt że opłatę uiszcza kupujący. Został poinformowany przeze mnie że jest już na poczcie. Wszystko ładnie pięknie ale na dzień dzisiejszy paczka nadal leży do odbioru na poczcie. Pisałem kiedy ma zamiar odebrać paczkę ale zero odezwu. W jaki sposób mogę odzyskać pieniądze od kupującego? Bo z tego co wiem to jak paczka wraca muszę za to zapłacić. Mam screeny z rozmowy.
anonim cytuj
19-07-2020
Wysłać pismo z rządaniem zwrotu pieniędzy wyznaczyć termin 7 dni. Kiedy nie zwróci założyć sprawę cywilną. Wygrana w kieszeni. Zapłaci koszty sądowe to się nauczy na drugi raz. Byłem w takiej samej sytuacji.
anonim cytuj
19-07-2020
Możesz:
-Żądać od klienta odebrania towaru i zapłaty za towar oraz kosztów przesyłki, czyli żądać należytego wykonania umowy kupna-sprzedaży;
-Żądać od klienta zapłaty za towar, kosztów przesyłki w pierwszą stronę oraz kosztów przesyłki z powrotem do sprzedawcy, jako wynagrodzenie za poniesione straty i naprawienie szkody z tytułu niewykonanej umowy. Klient wciąż ma obowiązek odebrać towar. W takiej sytuacji sprzedawca nie musi ponownie odsyłać produktu do klienta;
-Wezwać klienta do odebrania i zapłaty za towar z podaniem terminu zapłaty i zagrożeniem, że w razie jego upływu odstąpi od umowy sprzedaży. Po upływie terminu i braku reakcji ze strony klienta, sprzedawca składa klientowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży – w tym wypadku własność towaru “wraca” do sprzedawcy, a klient nie ma obowiązku uiszczenia ceny. Umowa sprzedaży zostaje uznana za niebyłą.
Dzień dobry. Czy towar , gdzie osoba sprzedaje pod szyldem butiku na transmisjach podlega zwrotowi? Osoba twierdzi, że nie można odstąpić od umowy. W przesyłkach brak paragonu. Proszę o postawę prawną...
Żona urodziła 22 lipca córkę - 3 sierpnia pracodawca otrzymał wszystkie dokumenty wraz z wnioskiem o urlop macierzyński. Przez 2 miesiące żona nie otrzymała żadnych świadczeń, zaś w dniu dzisiejszym pracodawca poinformował ją, iż wysłał wszystko do ZUS 9 września (?). Moje pytanie brzmi, czy ZUS zapłaci należne świadczenie od 22 lipca, czy jednak pracodawca nie dopilnował terminu? Jest jakiś przepis, regulujący te terminy: pracownik -> pracoda...
Wczoraj był 10 nie wpłynęła wypłata na nasze konta ( umowa o pracę ), kiedy napisaliśmy do pracodawcy ten powiedział, że wczoraj wykonał przelewy, dziś jest 11 i jeszcze nic nie dostaliśmy. Co możemy zrobić czy wolno nam nie przyjść do pracy ? Czy coś grozi pracodawcy ? Czy można porzucić taką pracę?...
Jakiś czas temu spadł na mnie niespodziewany wyrok, na mocy którego miałam zapłacić pewnej spółce wysoką kwotę (to nie był mój dług). Wierzyciel szybko uzyskał dokumenty i skierował sprawę do komornika, po czym niezwłocznie doprowadziłam do podpisania ugody i w I miesiącu wpłaciłam na jego konto żądaną częściową kwotę. Złożył on wniosek do komornika o zawieszenie postępowania egzekucyjnego. Całkowita spłata została dokonana zgodnie z umową, trwał...
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka pozwala szybko dostać się do poszukiwanego miejsca na stronie. Przykładowe frazy: