nie odebrana paczka pobraniowa

Witam. Mam problem z kupującym. Sprzedałem mu rzecz za pobraniem. Sam zaproponował przesyłkę pobraniową. Ustaliliśmy również fakt że opłatę uiszcza kupujący. Został poinformowany przeze mnie że jest już na poczcie. Wszystko ładnie pięknie ale na dzień dzisiejszy paczka nadal leży do odbioru na poczcie. Pisałem kiedy ma zamiar odebrać paczkę ale zero odezwu. W jaki sposób mogę odzyskać pieniądze od kupującego? Bo z tego co wiem to jak paczka wraca muszę za to zapłacić. Mam screeny z rozmowy.

odpowiedzi:

Wysłać pismo z rządaniem zwrotu pieniędzy wyznaczyć termin 7 dni. Kiedy nie zwróci założyć sprawę cywilną. Wygrana w kieszeni. Zapłaci koszty sądowe to się nauczy na drugi raz. Byłem w takiej samej sytuacji.
Możesz:
-Żądać od klienta odebrania towaru i zapłaty za towar oraz kosztów przesyłki, czyli żądać należytego wykonania umowy kupna-sprzedaży;
-Żądać od klienta zapłaty za towar, kosztów przesyłki w pierwszą stronę oraz kosztów przesyłki z powrotem do sprzedawcy, jako wynagrodzenie za poniesione straty i naprawienie szkody z tytułu niewykonanej umowy. Klient wciąż ma obowiązek odebrać towar. W takiej sytuacji sprzedawca nie musi ponownie odsyłać produktu do klienta;
-Wezwać klienta do odebrania i zapłaty za towar z podaniem terminu zapłaty i zagrożeniem, że w razie jego upływu odstąpi od umowy sprzedaży. Po upływie terminu i braku reakcji ze strony klienta, sprzedawca składa klientowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży – w tym wypadku własność towaru “wraca” do sprzedawcy, a klient nie ma obowiązku uiszczenia ceny. Umowa sprzedaży zostaje uznana za niebyłą.

skomentuj