Art. 67. 1. Utworzenie związku oraz przystąpienie gminy do związku wymagają
przyjęcia jego statutu bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady
odpowiednio przez rady zainteresowanych gmin albo radę zainteresowanej gminy.
1a. Projekt statutu związku podlega uzgodnieniu z wojewodą.
1b. Zajęcie stanowiska przez wojewodę następuje w terminie 30 dni od dnia
doręczenia projektu statutu. Przepisy art. 89 ust. 2 i art. 98 stosuje się odpowiednio.
1c. W postępowaniu w sprawie uzgodnienia projektu statutu związku gminy
zamierzające utworzyć związek reprezentuje wójt jednej z gmin upoważniony przez
wójtów pozostałych gmin.
2. Statut związku powinien określać:
1) nazwę i siedzibę związku;
2) uczestników i czas trwania związku;
3) zadania związku;
4) organy związku, ich strukturę, zakres i tryb działania;
5) zasady korzystania z obiektów i urządzeń związku;
6) zasady udziału w kosztach wspólnej działalności, zyskach i pokrywania strat związku;
7) zasady przystępowania i występowania członków oraz zasady rozliczeń majątkowych;
8) zasady i tryb likwidacji związku;
9) inne zasady określające współdziałanie.
2a. Statut związku podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
2b. Związek nabywa osobowość prawną z dniem ogłoszenia statutu.
3. (uchylony)

Art. 67a. 1. Zmiany statutu związku dokonuje zgromadzenie związku w formie
uchwały. Przepisy art. 67 ust. 1a i 1b stosuje się odpowiednio.
2. Uchwałę zmieniającą statut związku przewodniczący zgromadzenia związku
przekazuje w terminie 7 dni od dnia jej podjęcia radom gmin uczestniczących
w związku, a w przypadku gdy uchwała zmieniająca dotyczy przystąpienia do
związku nowej gminy – również radzie tej gminy.
3. Rada gminy może, w formie uchwały, wnieść sprzeciw w stosunku do
uchwały zmieniającej statut związku w terminie 30 dni od dnia doręczenia tej
uchwały. Wniesienie sprzeciwu wstrzymuje wykonanie uchwały zmieniającej statut związku.
4. Zmiana statutu związku podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.

Art. 67b. 1. Związek podlega likwidacji na zasadach i w trybie określonych w statucie.
2. Po zakończeniu likwidacji związek przekazuje wojewodzie informację
o zakończeniu likwidacji oraz wniosek o wykreślenie związku z rejestru, o którym
mowa w art. 68 ust. 1.
3. Informacja o wykreśleniu związku z rejestru, o którym mowa w art. 68 ust. 1,
podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.

Ustawa o samorządzie gminnym art. 67

Poprzedni

Art. 66. Gmina informuje wojewodę o zamiarze przystąpienia do związku.

Nastepny

Art. 68. 1. Rejestr związków prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej. 1a. Wpisu w rejestrze związków międzygminnych dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody. 1b. Zgłoszeni...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
  • Wejscie w życie 25 maja 1990
  • Ost. zmiana ustawy 13 listopada 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 29 01 2021
Komentarze

Wyszukiwarka