Art. 61. 1. W przypadku zmiany danych, objętych wpisem do rejestru brokerów,
broker ubezpieczeniowy i broker reasekuracyjny niezwłocznie, jednak nie później niż
w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zmiany, składają do organu nadzoru wniosek
o dokonanie zmiany treści wpisu wraz z niezbędnymi dokumentami.
2. Organ nadzoru może odmówić dokonania zmiany treści wpisu do rejestru
brokerów, jeżeli osoba fizyczna lub osoba prawna nie spełnia warunków określonych
w art. 34. Odmowa dokonania zmiany następuje w drodze decyzji.
3. Organ nadzoru może odmówić wpisu do rejestru brokerów, jeżeli osoby
fizyczne, przy pomocy których mają być wykonywane czynności brokerskie
w zakresie ubezpieczeń lub w zakresie reasekuracji, nie spełniają wymogów
określonych w art. 34 ust. 4 pkt 1 lit. a‒e. Odmowa dokonania wpisu następuje
w drodze decyzji.
4. Minister właściwy do spraw instytucji finansowych określi, w drodze
rozporządzenia, sposób składania wniosków o zmianę treści wpisu do rejestru
brokerów oraz wykaz dokumentów dołączanych do takich wniosków, mając na
uwadze zapewnienie sprawnego funkcjonowania rejestru oraz pełnej informacji
o osobach, których dane są wpisywane do rejestru.

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń art. 61

Poprzedni

Art. 60. Organ nadzoru dokonuje wykreślenia brokera ubezpieczeniowego lub brokera reasekuracyjnego z rejestru brokerów w przypadku: 1) cofnięcia zezwolenia; 2) wygaśnięcia zezwolenia.

Nastepny

Art. 62. 1. Organ nadzoru sprawuje nadzór nad wykonywaniem działalności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń i dystrybucji reasekuracji, z zastrzeżeniem art. 41 ust. 3 i art. 42 ust. 2. 2. Organ nadz...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń
  • Wejscie w życie 23 luty 2018
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 31 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka