Art. 41. 1. W przypadku likwidacji programu z przyczyn, o których mowa
w art. 40 ust. 1, pracodawca jest obowiązany przedstawić reprezentacji pracowników
ofertę zawierającą projekt umowy z nową instytucją finansową lub statut funduszu
emerytalnego, do którego zamierza przystąpić, oraz propozycję zmiany umowy
zakładowej.
2. Jeżeli w okresie 2 miesięcy od przedstawienia przez pracodawcę reprezentacji
pracowników oferty, o której mowa w ust. 1, nie zostanie wyrażona przez tę
reprezentację zgoda na dokonanie zmiany umowy zakładowej, pracodawca,
przedstawiając dokumenty potwierdzające złożenie propozycji zmiany umowy zakładowej,
składa do organu nadzoru wniosek o wydanie decyzji o wykreśleniu programu
z rejestru programów.
3. W przypadkach, o których mowa w art. 40 ust. 2, pracodawca lub likwidator
pracodawcy jest obowiązany do złożenia do organu nadzoru wniosku o wydanie
decyzji o wykreśleniu programu z rejestru programów, przedstawiając dokumenty
potwierdzające zaistnienie przyczyn likwidacji programu.
4. Po uzyskaniu decyzji o wykreśleniu programu z rejestru programów
odpowiednio pracodawca, syndyk lub likwidator pracodawcy przekazuje
uczestnikom, za potwierdzeniem lub przesyłką poleconą, informację o likwidacji
programu, powiadamiając ich jednocześnie o terminie, od którego zaprzestano
naliczać, pobierać i odprowadzać składki, oraz o przyczynach likwidacji programu
i o czynnościach, które podjęto zgodnie z przepisami prawa.
5. Informacja, o której mowa w ust. 4, zawiera ponadto wezwanie uczestnika do
wskazania odpowiednio pracodawcy, likwidatorowi lub zarządzającemu rachunku, na
który ma zostać dokonana wypłata transferowa, oraz pouczenie uczestnika, że
w przypadku niepodania tego rachunku, w terminie określonym w umowie
zakładowej, nastąpi zwrot, o którym mowa w art. 44 ust. 1, oraz o konsekwencjach
finansowych tego zwrotu.
6. Termin wskazania przez uczestnika rachunku, o którym mowa w ust. 5,
określony w umowie zakładowej, nie może być krótszy niż miesiąc od dnia
otrzymania przez uczestnika informacji, o której mowa w ust. 4.
7. Obowiązek pracodawcy, syndyka lub likwidatora pracodawcy, o którym
mowa w ust. 4, uważa się za zrealizowany, także jeżeli uczestnik dwukrotnie nie
podejmie przesyłki poleconej.

Art. 41a. 1. Organ nadzoru wykreśla z urzędu program z rejestru programów
w przypadku, gdy:
1) zakończono postępowanie likwidacyjne pracodawcy albo zakończono
postępowanie upadłościowe pracodawcy, a podmiot obowiązany do złożenia
wniosku o wydanie decyzji o wykreśleniu programu z rejestru programów nie
złożył takiego wniosku;
2) nie zakończono postępowania w sprawie wykreślenia programu przed dniem
zakończenia postępowania likwidacyjnego pracodawcy albo zakończenia
postępowania upadłościowego pracodawcy.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, organ nadzoru nie wydaje decyzji,
o której mowa w art. 37 ust. 2, a adnotację o wykreśleniu programu pozostawia
w aktach sprawy.
3. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, art. 20 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 42–
45 stosuje się odpowiednio.

Ustawa o pracowniczych programach emerytalnych art. 41

Poprzedni

Art. 40. 1. Likwidacja programu może nastąpić w przypadku: 1) otwarcia likwidacji zakładu ubezpieczeń, jeżeli nie nastąpi przelew praw (cesja) z umowy pracodawcy z zakładem na rzecz innego zakładu, ...

Nastepny

Art. 42. 1. Wypłata następuje: 1) na wniosek uczestnika po osiągnięciu przez niego wieku 60 lat; 2) na wniosek uczestnika po przedstawieniu przez niego decyzji o przyznaniu prawa do emerytury i po ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych
  • Wejscie w życie 1 czerwca 2004
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 04 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka