Art. 402. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki określi,
w drodze rozporządzenia:
1) sposób podziału środków finansowych, o których mowa w art. 365 pkt 1 lit. a–c
i pkt 2 lit. a–d, dla nadzorowanych przez niego uczelni publicznych, mając na
uwadze zróżnicowanie zadań uczelni akademickich i uczelni zawodowych;
2) sposób podziału środków finansowych, o których mowa w art. 365 pkt 2 lit. a–d
i g, dla niepublicznych uczelni akademickich, instytutów PAN, instytutów
badawczych i instytutów międzynarodowych, a także elementy wniosku,
o którym mowa w art. 368 ust. 7, oraz sposób ustalania wysokości subwencji dla
PAU, mając na uwadze konieczność utrzymania i rozwoju potencjału
badawczego tych podmiotów oraz jego znaczenie dla realizacji polityki
naukowej państwa;
2a) szczegółowe kryteria i tryb przyznawania środków finansowych, o których
mowa w art. 365 pkt 2a, w tym szczegółowy zakres informacji zawartych we
wniosku o ich przyznanie, oraz warunki i tryb rozliczania tych środków, w tym
szczegółowy zakres informacji zawartych w raporcie z wykorzystania tych
środków, mając na uwadze znaczenie przyznawanych subwencji dla
prawidłowego wykonywania zadań przez instytuty Sieci Łukasiewicz i dla
możliwości realizacji celów Sieci Badawczej Łukasiewicz;
3) sposób podziału środków finansowych, o których mowa w art. 365 pkt 3 i 6, dla
uczelni, mając na uwadze konieczność zapewnienia odpowiednio wsparcia
materialnego dla studentów oraz warunków umożliwiających osobom niepełnosprawnym udział w procesie przyjmowania na studia, do szkół
doktorskich, kształceniu na studiach i w szkołach doktorskich oraz prowadzeniu
działalności naukowej;
4) szczegółowe kryteria i tryb przyznawania oraz rozliczania, a także tryb
przekazywania środków finansowych, o których mowa w art. 365:
a) pkt 4 lit. a – mając na uwadze znaczenie przewidzianych do finansowania
inwestycji dla rozwoju uczelni publicznych,
b) pkt 4 lit. b – mając na uwadze znaczenie przewidzianych do finansowania
inwestycji dla realizacji celów polityki naukowej
– oraz zakres informacji zawartych we wniosku o przyznanie tych środków oraz
w raporcie z ich wykorzystania, mając na uwadze konieczność zapewnienia
jednolitości danych przekazywanych na potrzeby przyznawania i rozliczania
środków;
5) szczegółowy sposób wpisywania infrastruktury na Mapę, zakres informacji
zawartych we wniosku o wpisanie infrastruktury na Mapę oraz sposób
przeprowadzania przeglądu Mapy, mając na uwadze znaczenie strategicznej
infrastruktury badawczej dla realizacji celów polityki naukowej państwa,
integracji krajowej infrastruktury badawczej z infrastrukturą międzynarodową,
rozszerzenie naukowej współpracy międzynarodowej i podnoszenie jakości
badań naukowych lub prac rozwojowych oraz rozwoju gospodarczego
i społecznego kraju;
6) szczegółowe kryteria i tryb przyznawania środków finansowych, o których
mowa w art. 365 pkt 5, szczegółowe kryteria i tryb oceny raportu z ich
wykorzystania, zakres informacji zawartych we wniosku o ich przyznanie oraz
w raporcie z ich wykorzystania, mając na uwadze znaczenie aparatury naukowo-
-badawczej lub stanowiska badawczego oraz infrastruktury informatycznej,
których utrzymanie przewidziane jest do finansowania, dla realizacji celów
polityki naukowej;
7) sposób podziału środków finansowych na zadania, o których mowa
w art. 459 pkt 7, dla uczelni publicznych kształcących personel lotniczy dla
lotnictwa cywilnego, mając na uwadze konieczność utrzymania warunków dla
efektywnego kształcenia i jego wysokiej jakości.
Art. 401. 1. Minister ustanawia program „Wsparcie dla czasopism naukowych”, którego celem jest podniesienie poziomu praktyk wydawniczych i edytorskich umożliwiających wejście polskich czasopism nauk...
Art. 403. 1. Ze środków finansowych, o których mowa w art. 365 pkt 14, wypłaca się wynagrodzenia: 1) członkom RGNiSW, członkom KPN, członkom RDN, członkom PKA, członkom KEN, ekspertom uczestniczący...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców