Art. 32. (uchylony).

Art. 32a. 1. Przy Prezesie Urzędu działa punkt kontaktowy do spraw
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz internetowego systemu
rozwiązywania sporów konsumenckich, zwany dalej „punktem kontaktowym”.
2. Do zadań punktu kontaktowego należy:
1) udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności w sprawach sporów
wynikających z transgranicznych umów zawieranych z konsumentami;
2) realizowanie zadań określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego
systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia
(WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR
w sporach konsumenckich) (Dz. Urz. UE L 165 z 18.06.2013, str. 1);
3) zapewnienie łącza internetowego do platformy ODR, o której mowa
w rozporządzeniu wymienionym w pkt 2.
2a. Punkt kontaktowy realizuje również zadania, o których mowa
w art. 8 rozporządzenia 2018/302.
3. Tryb pracy punktu kontaktowego określa regulamin ustalony przez Prezesa
Urzędu.

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów art. 32

Poprzedni

Art. 31. Do zakresu działania Prezesa Urzędu należy: 1) sprawowanie kontroli przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów ustawy; 2) wydawanie decyzji w sprawach praktyk ograniczających konkurencj...

Nastepny

Art. 33. W skład Urzędu wchodzą Centrala w Warszawie, delegatury Urzędu oraz laboratoria nadzorowane przez Prezesa Urzędu.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
  • Wejscie w życie 21 kwietnia 2007
  • Ost. zmiana ustawy 24 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 17 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka