Art. 31. 1. Do wykonywania lotów w przestrzeni powietrznej dopuszcza się,
z zastrzeżeniem art. 33 ust. 2, wyłącznie cywilne statki powietrzne:
1) wpisane do polskiego lub obcego rejestru cywilnych statków powietrznych;
2) mające wymagane znaki rozpoznawcze;
3) posiadające zdatność do lotów, potwierdzoną odpowiednimi dokumentami,
z zastrzeżeniem art. 50 ust. 1.
2. Wpis do rejestru cywilnych statków powietrznych skutkuje z mocy prawa
przynależnością państwową statku powietrznego oraz pociąga za sobą poddanie statku
powietrznego obowiązkowemu nadzorowi władz lotniczych państwa przynależności,
w zakresie określonym w niniejszej ustawie.
3. Skutki prawne wpisania statku powietrznego do rejestru statków
powietrznych, ustanowionego przez kilka państw, ocenia się zgodnie z przepisami
międzynarodowymi.
4. Jeżeli statek powietrzny jest jednocześnie wpisany do rejestrów różnych
państw obcych, uznaje się wyłącznie wpis, który nastąpił najwcześniej.
5. Przeniesienie rejestracji statku powietrznego z rejestru statków powietrznych
jednego państwa do rejestru statków powietrznych innego państwa następuje
z zachowaniem przepisów obu państw oraz zgodnie z wiążącymi te państwa
przepisami międzynarodowymi.
6. Nadzór, o którym mowa w ust. 2, jest wykonywany z uwzględnieniem
kompetencji EASA określonych w przepisach rozporządzenia nr 2018/1139/UE.

Art. 31a. 1. Próby w locie nowo wybudowanego statku powietrznego, który nie
został wpisany do rejestru cywilnych statków powietrznych, mogą być wykonane
jeżeli statek powietrzny posiada znaki rozpoznawcze.
2. Prezes Urzędu na wniosek organizacji produkującej przyznaje, w drodze
decyzji administracyjnej, znaki rozpoznawcze lub grupę znaków rozpoznawczych dla
statków powietrznych, o których mowa w ust. 1.
3. Warunkiem przyznania znaków rozpoznawczych lub grupy znaków
rozpoznawczych jest posiadanie przez organizację produkującą ważnego certyfikatu
upoważniającego do wykonywania działalności w lotnictwie cywilnym w zakresie
produkcji statków powietrznych.
4. Prezes Urzędu prowadzi wykaz znaków rozpoznawczych wykorzystywanych
do lotów przez statki powietrzne, o których mowa w ust. 1.

Prawo lotnicze art. 31

Poprzedni

Art. 30. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki i sposób wykonywania kontroli, stosowane przy tym dokumenty i ich wzory oraz sposób planowania ko...

Nastepny

Art. 32. 1. Jeżeli statek powietrzny zarejestrowany w polskim rejestrze statków powietrznych będzie używany przez podmiot, którego główne miejsce działalności lub, jeśli nie ma takiego miejsca dział...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze
  • Wejscie w życie 17 listopada 2002
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 17 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka