Art. 30. 1. W okresie wykonywania mandatu posłowie i senatorowie nie
mogą wykonywać pracy na podstawie stosunku pracy: w Kancelarii Sejmu,
w Kancelarii Senatu, w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
w Kancelarii Trybunału Konstytucyjnego, w Biurze Służby Prawnej Trybunału
Konstytucyjnego, w Najwyższej Izbie Kontroli, w Biurze Rzecznika Praw
Obywatelskich, w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, w Biurze Krajowej Rady
Radiofonii i Telewizji, w Krajowym Biurze Wyborczym, w Państwowej Inspekcji Pracy, w administracji rządowej i samorządu terytorialnego – z wyjątkiem stosunku pracy z wyboru – oraz nie mogą wykonywać pracy w charakterze sędziego, asesora sądowego i prokuratora, pracownika administracyjnego sądu
i prokuratury, a także nie mogą pełnić zawodowej służby wojskowej.
2. Przepis art. 29 ust. 1 stosuje się odpowiednio, z tym że urlop jest udzielany
z urzędu.

Ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora art. 30

Poprzedni

Art. 29. 1. Poseł lub senator pozostający w stosunku pracy z pracodawcami innymi, niż wymienieni w art. 30 ust. 1, otrzymuje urlop bezpłatny, na swój wniosek, na okres sprawowania mandatu oraz trzec...

Nastepny

Art. 31. 1. Pracodawca, u którego poseł lub senator otrzymał urlop bezpłatny, jest obowiązany zatrudnić go po zakończeniu urlopu bezpłatnego lub – w razie jego gotowości do pracy – po wygaśnięciu ma...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora
  • Wejscie w życie 1 lipca 1996
  • Ost. zmiana ustawy 7 lipca 2018
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 12 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka