Art. 27. 1. Akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego zabezpiecza się przed
uszkodzeniem, zniszczeniem, utratą oraz przed nieuprawnionym dostępem do nich
osób trzecich.
2. Akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego niesporządzone w formie
dokumentu elektronicznego przechowuje się w archiwum urzędu stanu cywilnego,
w miejscu zapewniającym ich zabezpieczenie, a w razie potrzeby poddaje się
konserwacji.
3. Akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego niesporządzone w formie
dokumentu elektronicznego mogą być wynoszone poza urząd stanu cywilnego za
zgodą wojewody wyrażoną w drodze postanowienia lub w przypadku
niebezpieczeństwa zagrażającego tym aktom.
4. Minister właściwy do spraw informatyzacji, w porozumieniu z ministrem
właściwym do spraw wewnętrznych, określi, w drodze rozporządzenia, sposób:
1) prowadzenia rejestru stanu cywilnego,
2) oznaczania w rejestrze stanu cywilnego aktów stanu cywilnego,
3) prowadzenia akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
4) zabezpieczania akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego niesporządzonych
w formie dokumentu elektronicznego w przypadku, o którym mowa w ust. 3
– uwzględniając konieczność zapewnienia kompletności danych zawartych
w rejestrze stanu cywilnego i ich przejrzystości, sprawnego funkcjonowania rejestru
stanu cywilnego, ochrony danych osobowych i mając na względzie szczególny
charakter akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego.
Art. 26. 1. Dokumenty stanowiące podstawę sporządzenia aktu stanu cywilnego lub dokumenty złożone po sporządzeniu aktu stanu cywilnego stanowiące podstawę do dołączenia wzmianki dodatkowej do aktu s...
Art. 28. 1. Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres: 1) 100 lat – akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji s...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców