Art. 25. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej może wydać
decyzję o zastosowaniu na polskich obszarach morskich, w stosunku do statków
o polskiej przynależności, niezbędnych środków, łącznie z zatopieniem lub
zniszczeniem statku, w celu zapobieżenia, ograniczenia lub usunięcia poważnego
i bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego polskim wybrzeżom lub związanym z nimi interesom, powstałego na skutek zanieczyszczenia lub zagrożenia zanieczyszczeniem morza.
2. W sytuacji, o której mowa w ust. 1, do obcych statków znajdujących się na
polskich obszarach morskich stosuje się odpowiednio postanowienia
Międzynarodowej konwencji dotyczącej interwencji na morzu pełnym w razie
zanieczyszczenia olejami, sporządzonej w Brukseli dnia 29 listopada 1969 r. (Dz. U.
z 1976 r. poz. 207), oraz uzupełniającego ją Protokołu dotyczącego interwencji na
morzu pełnym w razie zanieczyszczenia morza substancjami innymi niż olej,
sporządzonego w Londynie dnia 2 listopada 1973 r. (Dz. U. z 1984 r. poz. 116).

Ustawa o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki art. 25

Poprzedni

Art. 24. 1. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określi: 1) sposób organizacji zwalczania zagrożeń i zanieczyszczeń na morzu, w tym sposób łagodzenia negatywnych skutków dla flory i fauny w gra...

Nastepny

Art. 26. Dyrektor urzędu morskiego może: 1) w stosunku do statku o przynależności do państwa strony Konwencji MARPOL, Konwencji Helsińskiej 1992 lub Konwencji BWM: a) przeprowadzić, na statku w por...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki
  • Wejscie w życie 10 sierpnia 1995
  • Ost. zmiana ustawy 29 luty 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 15 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka