Art. 25. 1. Stanowisko dyrektora generalnego urzędu tworzy się w Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów, w urzędzie ministra, urzędzie przewodniczącego komitetu
wchodzącego w skład Rady Ministrów, urzędzie centralnego organu
administracji rządowej oraz w urzędzie wojewódzkim.
2. Stanowiska dyrektora generalnego urzędu nie tworzy się w Komendzie
Głównej Policji, Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej oraz Komendzie
Głównej Straży Granicznej.
3. Dyrektor generalny urzędu podlega bezpośrednio kierownikowi urzędu.
4. Dyrektor generalny urzędu:
1) zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy urzędu, warunki jego działania,
a także organizację pracy, w szczególności przez:
a) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi
urzędu w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań
określonych przez kierownika urzędu, z wyjątkiem komórek bezpośrednio
nadzorowanych przez niego na podstawie ustaw,
b) nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym
przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego do budżetu
w części dotyczącej urzędu,
c) występowanie z wnioskiem do właściwego organu administracji rządowej
o nadanie regulaminu organizacyjnego urzędu,
d) ustalanie regulaminu organizacyjnego komórek organizacyjnych oraz
ustalanie regulaminu pracy,
e) gospodarowanie mieniem urzędu, w tym zlecanie usług i dokonywanie
zakupów dla urzędu oraz zapewnienie prowadzenia ewidencji majątku urzędu,
f) wykonywanie kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu
ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. poz. 2019),
g) reprezentowanie Skarbu Państwa w zakresie i na zasadach określonych
w ustawie z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem
państwowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1302, 1309, 1571 i 1655),
h) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego
w urzędzie,
i) (uchylona)
j) zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,
k) zapewnianie przestrzegania zasad techniki prawodawczej;
2) dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych
w urzędzie oraz realizuje politykę personalną, w szczególności przez:
a) przygotowywanie programu zarządzania zasobami ludzkimi w urzędzie,
b) dokonywanie czynności wynikających z nawiązania i trwania stosunku
pracy z członkami korpusu służby cywilnej oraz czynności związanych
z ustaniem stosunku pracy,
c) organizowanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
d) dysponowanie funduszem nagród, chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej,
e) administrowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w urzędzie;
3) wykonuje określone zadania kierownika urzędu, jeżeli odrębne przepisy tak stanowią;
4) wykonuje inne zadania z upoważnienia kierownika urzędu.
5. Dyrektor generalny urzędu do końca stycznia każdego roku składa Szefowi
Służby Cywilnej sprawozdanie z realizacji zadań wynikających z ustawy za rok
ubiegły.
6. Dyrektor generalny urzędu niezwłocznie wyznacza, w uzgodnieniu
z kierownikiem urzędu, zastępującą go osobę kierującą departamentem (komórką
równorzędną), a w urzędach wojewódzkich – wydziałem (komórką równorzędną).
O ustanowieniu zastępstwa dyrektor generalny urzędu niezwłocznie zawiadamia
Szefa Służby Cywilnej.
7. Osoba zastępująca dyrektora generalnego urzędu wykonuje zadania dyrektora
generalnego urzędu podczas jego nieobecności oraz w razie nieobsadzenia stanowiska
dyrektora generalnego urzędu, do czasu jego obsadzenia.
8. W przypadku nieobsadzenia stanowiska dyrektora generalnego urzędu
i niewyznaczenia osoby jego zastępującej, Szef Służby Cywilnej w porozumieniu
z kierownikiem urzędu wyznacza członka korpusu służby cywilnej zatrudnionego
w tym urzędzie do zastępowania dyrektora generalnego urzędu, do czasu obsadzenia tego stanowiska.
9. Zadania przewidziane w ustawie dla dyrektora generalnego urzędu
w urzędach, w których nie tworzy się stanowiska dyrektora generalnego urzędu,
wykonują kierownicy tych urzędów.
10. Dyrektor generalny urzędu albo osoba zastępująca dyrektora generalnego
urzędu, w przypadku nieobsadzenia tego stanowiska, może wydawać zarządzenia
w celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 4.

Ustawa o służbie cywilnej art. 25

Poprzedni

Art. 24. (uchylony).

Nastepny

Art. 26. 1. Dyrektor generalny urzędu organizuje nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej, z zastrzeżeniem przepisów rozdziału 4. 2. Nabór, o którym mowa w ust. 1, dotyczy także absolwentów Krajo...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej
  • Wejscie w życie 24 marca 2009
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 01 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka